ReportážeKam na koncert?

Dan Bárta predviedol hudobné divadlo

Dan Bárta včera odohral výnimočný koncert s triom Roberta Balzara v prešovskom City Clube. Hudobníci sa po 700 km ceste z Prahy postavili rovno na pódium a odohrali plnohodnotný koncert na dva sety pozostávajúci zo skladieb z albumu Theyories.

„Zvykli sme si na zvuk veľmi rýchlo a išli sme do toho. Ľudia hneď reagovali, bavili sa a bolo cítiť, že sme na skvelej klubovej akcii. Spätná väzba medzi nami fungovala veľmi dobre,“ zhodnotil po vystúpení spevák Dan Bárta. Medzi jednotlivými piesňami komunikoval Bárta s publikom v slovenskom jazyku, čím si ho od začiatku získal. „Pesničky by mali ľudí tešiť. Robíme náročnú muziku a už dávnejšie som si uvedomil, že je dobré ľudí medzi jednotlivými pesničkami osviežiť,“ dodáva spevák.

Akustický album Theyories vydali hudobníci koncom minulého roka a jedná sa o ich prvú spoločnú nahrávku. Obsahuje jedenásť piesní známych interpretov (Led Zeppelin, The Police, Jamiroquai, Björk a ďalších). „Všetci by mohli čakať, že nahráme skladby, ktoré sme väčšinou hrávali na koncertoch. Koncept bol však jasne daný – nahrať veci, ktoré, ako plynul čas, Dana nejakým spôsobom ovplyvnili. Sú to všetko veci z oblasti rocku, popu, funku. Pre mňa ako basgitaristu a aranžéra to bola veľmi zaujímavá skúsenosť, ako tieto skladby uchopiť a hrať v klasickom jazzovom kvartete,“ spomína na vznik albumu Robert Balzar.

Dnes pokračuje zoskupenie Dan Bárta a Robert Balzar Trio koncertom v košickom Kulturparku Kasárne a zajtra v Žiari nad Hronom. V jeseni sa slovenským fanúšikom predstavia Dan Bárta a Dara Rolins v kombinovanom projekte Illustratosphere a Sexy Dancers.

text: Edo Kopček