NovinkyRozhovoryReportáže

THE PARANOID: JE DÔLEŽITÉ PODPOROVAŤ KULTÚRU, ŽIVÉ VYSTUPOVANIE A ROCKOVÉ KAPELY.

Spoločenský pavilón v Košiciach dňa 28.3.2014 zažil rockové kvarteto The Paranoid, ktoré otvorilo svoje turné k novému albumu Sedem. Všetci štyria členovia kapely ako anjeli zleteli na pódium a rozbalili to vo veľkom štýle a nasadení. Hustými tónmi podladenej gitary a basy navodili tú pravú rockovo-metalovú atmosféru. Fanúšikovia revali z plných pľúc a koncert si naplno užívali. Svedčila o tom aj zohratá komunikácia frontmana kapely Igora s kričiacim publikom. Najmä pri skladbe Skúsiť raj, kde sa fanúšikovia pustili proti sebe v takzvanom masakre Wall of death a taktiež behali v Circle pit na tóny skladby Nepatrím nikomu. K žiadnym zraneniam, ani ujme na zdraví nedošlo. K obohateniu celkového zážitku prispel Miloš svojím sólom na bicích. Fanúšikovia tak nadobudli ešte väčší pocit slobody, nadšenia a zážitku z koncertu. Zažiaril aj Roman, ktorý gitarovým sólom okorenil u fanúšikov veľmi obľúbenú baladu Niekde tam. Dav šalel, kapela sypala jeden hit za druhým. Napriek náročným pohybovým kreáciám, ktoré kapela predvádzala, hrali členovia kapely veľmi čisto a naozaj s citom. Celý koncert bol odohraný v skvelej rockovej atmosfére a na tento večer určite tak skoro, ak nie nikdy, fanúšikovia nezabudnú. Kapela The Paranoid ponúkla pred koncertom exkluzívny rozhovor pre svojich fanúšikov a čitateľov. Rozprávali sme sa s frontmanom skupiny Igorom Belajom.

10152965_10201817092529534_491667612_nAké mala kapela začiatky?

Asi sedem rokov už tvoríme vlastnú muziku. Predtým sme hrali covery, a to sme jednoducho neboli my. Naše začiatky siahajú do roku 2002, keď som to celé aj s bubeníkom založil. Hráme modernú rockovú muziku. Spočiatku to bolo ťažké. Nacvičovali sme v skúšobni a snažili sme sa do všetkého zapojiť. Prvý náš úspech považujem výhru v roku 2008. Vyhrali sme národné finále súťaže Bast Beat, ktorej sa zúčastnilo asi 125 kapiel z celého Slovenska. Výhra nám dodala silu ísť ďalej. Potom prišlo prvé úspešné leto. Teraz sa nám celkom darí. Je to fantastický pocit, pretože sme museli zdolať veľa schodov a začali sme od prvého zospodu.

Zažili ste počas svojej hudobnej kariéry nejaké problémy alebo naopak vtipné príhody?

Ako všetky mladé kapely sme mali problémy zo začiatku. Mám na mysli problémy ako: kde hrať, keď nás nikto nepozná; ako ho presvedčiť, aby sme mohli hrať na festivale a pod. Mali sme aj personálne problémy s členmi v kapele. Tie vznikli tak, že jeden chcel viac a druhý zas menej. My čo sme chceli viac sme to riešili zmenou alebo dohovormi.

10173465_10201817088569435_38947119_nČo bolo vašou motiváciou k tomu všetkému?

Ja aj gitarista Roman robíme muziku odmalička. Chceli sme jednoducho po slovensky Slovákom povedať rockovou muzikou nejaký odkaz.

Aké kapely Vás inšpirovali?

Počúvame veľmi veľa štýlov. Máme radi aj kvalitnú elektronickú muziku alebo hip-hop. Také naše kapely, ktoré máme radi sú napríklad Bring Me The Horizon, Papa Roach, Thirty Seconds To Mars, Metallica je moja srdcovka. Nový album Kontrafaktu sa veľmi páči nášmu bubeníkovi. Počúvame a sledujeme novodobé trendy vo svete. Nechceme byť hudobne zaostalí, ale práve naopak, chceme byť moderní. Nikdy nekopírujeme štýl. Niekedy je to v našej hudbe počuť. Možno preto, pretože sa nám to ako štýl páči a počúvame to.

10152942_10201817088289428_966294877_nAko vznikali vaša hudba a samotné albumy?

Náš prvý album Posledný nádych vznikol tak, že sme nazbierali našu tvorbu od roku 2007 – 2010. Rozhodli sme sa, že to nahráme. Všetko sme si robili sami. Vybrali sme si nahrávacie štúdio. Vtedy na začiatkoch sme mali málo peňazí, no snažili sme sa tie peniaze dať do tých vecí. Samozrejme chceli sme ten najlepší výsledok. S odstupom času vidíme, že tá kvalita zo začiatku nebola až taká ako je napríklad teraz. Teraz by sme možno niektoré veci urobili ináč. Nahrávali sme v štúdiu Faust Records v Prahe. Derek Saxenmeyer nám pomáhal dosť po technickej stránke ako zvukár. Spolupráca s ním bola skvelá, no produkovali sme si všetko len my sami. Náš tretí album s názvom Sedem je podľa mňa náš zatiaľ najlepší album. Je to náš prvý album, ktorý ma producenta. Album vznikal v štúdiu Mateja Turcera v Bratislave. Chalan má 26 rokov a je veľmi šikovný producent. Poradil nám čo by sme mohli na skladbách vylepšiť. Perfektne to vyšperkoval. S Matejom plánujeme spolupracovať aj v budúcnosti.

10153545_10201817088009421_2027167873_nAké bude leto pre kapelu The Paranoid?

Náš manažér Miroslav Čevela už rezervuje niektoré festivaly na leto. Pár festivalov už máme istých, no určite ich ešte do leta pribudne. Podľa mňa na Slovensku a v Českej republike je dosť málo festivalov. Minulé leto sme mali dosť silné. Väčšina festivalov chce kapely obmeniť. Takže musíme sa snažiť dostať sa festivaly, na ktorých sme minulý rok nehrali. Náš sen ako kapely je určite hrať aj na Nova Rocku.

Podľa The Paranoid je dôležité podporovať kultúru, živé vystupovanie a rockové kapely. Netreba vraj sedieť na facebooku, pretože hudobníci a kapely tu vykapú a bude zle.

Celý fotoreport z koncertu The Paranoid nájdeš TU!

Setlist: