Košický amfiteáter ovládol METAL!

V sobotu večer 31. mája 2014 sa košický amfiteáter otriasal v základoch. Konal sa tam totiž prvý z troch tohtoročných ročníkov OPEN FESTu na ktorom sa predstavili hviezdne zahraničné mená ako STRATOVARIUS /FIN/ a FREEDOM CALL /DE/ doprevádzané domácimi kapelami Tristana /RS/, Ravenclaw /KE/, Príjemná Spoločnosť /KE/ a Meredith /KE/. Ale poďme pekne po poriadku…

Už pred začiatkom sa to pred Košickým amfiteátrom hemžilo značným počtom metalistov, z čoho bolo jasné, že táto akcia je predurčená na úspech. Začiatok bol plánovaný na 16:00 hod., čo sa nakoniec organizátorom nepodarilo a brány amfiteátra sa otvorili s polhodinovým oneskorením. Na ich obranu je treba povedať, že dôvodom oneskorenia bol problém, ktorý mala kapela Stratovarius v hotely a nemohla sa dostaviť na plánovanú skúšku. Celú akciu moderovala Libuša Říhová a hneď úvodom si pripravila aj súťaž pre najsmädnejších o nejaké to pivo.

_DSC6741Všetko započala mladá domáca melodic metalcorová formácia Meredith z Košíc, ktorá si to evidentne na pódiu užívala. Ich nasadenie a mocná energia nenechala chladného nejedného fanúšika tohto hudobného žánru. Na pódiu zazneli skladby z ich debutového dema  Calm Before The Storm, ale aj z pripravovaného EP Blood Diamond Scars, s ktorým je kapela od apríla v nahrávacom štúdiu. Ďalšou kapelou ktorá sa objavila na pódiu bola rock-punková Príjemná spoločnosť, ktorá svojimi humornými a chytľavými textami bavila prevažne väčšiu skupinu skalných fanúšikov v popredí pódia. Ďalšou nemenej známou boli power-metalisti Ravenclaw, ktorý to rozbalili v plnej paráde a nevadil im ani jemný dážď, ktorý s prestávkami trval počas celého Open Festu. Jediným a výrazným negatívom bolo nazvučenie speváka, ktorého nebolo miestami v niektorých pasážach vôbec počuť. Nasledovala posledná kapela, ktorá ako jediná z domácich kapiel nie je z metropoly Košíc. Prívrženci alternatívneho metalu Tristana z Rimavskej Soboty. Počas ich vystúpenia sa výrazne rozpršalo čo ľudia využili na občerstvenie a dodržanie pitného režimu J. Chalani aj napriek tomu hrali na sto percent a podarilo sa im zaujať značnú časť publika, ktoré počas ich koncertu ostalo oddane pred pódiom.

_DSC6818Jedným z hlavných vrcholov večera bol príchod nemeckých power metalistov FREEDOM CALL. Napätie pred pódiom sa dalo krájať a ľudia sa čoraz viac tlačili dopredu, aby si túto legendu mohli pozrieť poriadne zblízka. Všetko sa to začalo úvodnou skladbou Union Of The Strong z nového albumu Beyond a pokračovalo peckami zo starších albumov ako We Are One či Freedom Call, ktoré si s nimi pospevovala väčšina publika. Charizmatický spevák Chris Bay nezabudol ani na fanúšikov a častokrát zavítal do prvých radov, aby sa s nimi pozdravil. Na kapele bolo vidieť uvoľnenie a fakt, že si to evidentne užíva. Pri pesničke Power & Glory boli do spievania zapojení aj fanúšikovia, ktorých sa snažili naučiť refrén Oh, the time has come, for power & glory, And tonight, for a happy metal party čo sa im nakoniec podarilo a pesničku odspievali spoločne. Na záver okrem iného ešte zazneli Tears of Babylon, Warriorsa nesmela chýbať ani Land of Light, ktorou kapela zakončila svoje vystúpenie.

_DSC6880Nakoľko sa prvej hviezde večera podarilo navodiť veľmi dobrú atmosféru, prišla na rad kapela STRATOVARIUS, na ktorú sa všetci tešili. Svoje vystúpenie odpálili pesničkou Under Flaming Skies z albumu Elysium. Kapela pod vedením Tima Kotipelta stavila prevažne na staršiu tvorbu a z nového albumu Nemesis dostali priestor iba tri skladby, a to Dragons, Fantasy a mnou obľúbená Unbreakable. Pred pódiom panovala skvelá atmosféra a človek časom zabudol na škaredé počasie, ktoré pretrvávalo počas celého dňa. Celkovo kapela odohrala dvanásť skladieb, z ktorých možno ešte spomenúť Eagleheart, Black Diamond, Destiny, … Kapela sa dôstojne rozlúčila skladbou Hunting High and Low pri ktorej hádam skákalo celé publikum. Aj napriek mohutnému skandovaniu STRA-TO-VA-RI-US už bohužiaľ kapela nepridala žiaden prídavok a prišiel koniec.

Celkovo možno akciu hodnotiť ako vydarenú, pričom organizátori prezradili aj nejaké nové mená pre ďalšie akcie, ktoré budú prebiehať 26. júla – Open Fest II. a 6. septembra – Open Fest III. Jedným z ohlásených veľkých lákadiel je aj legendárna Švédska rocková kapela Europe, prípadne aj všetkým známi Braňo Mojsej, takže sa máme na čo tešiť!

Kompletný fotoreport nájdete TU!

text: Metlaciq

_DSC6745_DSC6781