Košičania počuli prečo sú Dan Bárta a Illustratosphere stále spolu!

Tohtoročná koncertná sezóna je bohatá na jubilejné koncerty spevákov a muzikantov, ktorí spoločne so svojimi fanúšikmi oslavujú svoje úctyhodné pôsobenie na hudobnej scéne. Jedným zo zoskúpení, pre ktoré je rok 2015 výnimočný, je aj Dan Bárta a Illustratosphere. Košické publikum si 6. októbra vychutnalo v jednom z najkrajších koncertných priestorov oslavu ich 15-tich rokov na scéne.

Sála Historickej radnice na Hlavnej ulici v Košiciach je ideálnym miestom na slávnostné vystúpenia, čo v tomto prípade určite ešte pozdvihlo umelecký zážitok. Krátko po 19-tej hodine sa na javisku za burácajúceho publika objavili oslavujúci muzikanti na čele s Danom. Plné hľadisko sa už od prvých tónov nechalo pozvať na výlet hudobnou tvorbou známeho českého zoskupenia. Muzikanti rozbalili koncertný setlist chronologicky, skladbami z ich prvého albumu ILLUSTRATOSPHERE (2000).

6 10 2015_barta a illustratosphere_foto_david hanko (6)Pokojnejší začiatok koncertu najmä upokojil po uponáhľanom dni a dal príležitosť postupne sa ponoriť do jazzových skladieb a Danovho speváckeho umenia. Mierne rušivo však pôsobilo (iba málo) stlmené svetlo. Atmosféru to mohlo ešte umocniť. Komornejší zážitok z vystúpenia však umelci ustrážili precíznym muzikantským výkonom. Skladbou Innerview z albumu ENTROPICTURE (2003) ponúkli ,,vnútorný pohľad“ (skvelý zážitok) vďaka výbornému basovému sólu Roberta Balzara. Setlist gradoval každou skladbou, mal som pocit, že miestami aj intenzita zvuku. Dan miestami prostredníctvom svojho hlasu a špecifických pohybov rúk akoby maľoval ,,živé obrazy“. Dokonalá muzikantská súhra už len podčiarkla túto umeleckú symbiózu. Fanúšikovia famóznymi výkonmi mali podľa Danových slov možnosť aj počuť,, prečo sú stále spolu´´.

6 10 2015_barta a illustratosphere_foto_david hanko (4)Zmysel pre humor Dan predviedol košickému publiku. Plná historická radnica si tak mohla vypočuť ,,Meditatívne Country, najpomalšiu pieseň pop-music, prípadne repové predstavenie celej kapely.

Reggae sólo na záver a zaslúžené standing ovations jednoducho nemohli ostať bez prídavkov. Po koncerte sa hudobníci vybrali na autogramiádu a fotenie, čím potešili nejedného fanúšika. Spevák prezradil, že ho v metropole východu onedlho bude opäť možné počuť 21.11.2015 s Robert Balzar triom na festivale Jazz for sale. Určite odporúčame 🙂

VIAC Z FOTOREPORTU KOŠICE NÁJDETE TU!

Autor: Martin Laškovský