Korben Dallas opät prekvapili Košice!

Známa bratislavská kapela Korben Dallas priniesla do košickej Tabačky opäť niečo nové. Vypredaný koncertný priestor hostil okrem trojice úspešných muzikantov aj ich nevšedných hostí, spevácku skupinu Cambiar La Música. Spoločne ponúkli v metropole východu okrem nových skladieb aj silný emotívny zážitok.

Úvod večera patril dievčenskému speváckemu zboru Cambiar La Música. Krásne speváčky z Pohronskej Polhory svojím vystúpením doslova očarili publikum svojim pestrým podaním a širokým záberom repertoáru. Nečudo. Od cigánskych rytmov cez írečito slovenské tóny, až ku balkánskym či exotickým kúskom v ich podaní sa dokážu rýchlo dostať pod kožu. Tento krát aj v Tabačke primäli dokonca viac ako sto fanúšikov čupnúť si na zem, aby mohli aj ostatní lepšie vidieť na pódium a to sa skutočne často nestáva. Neutíchajúce ovácie aj v tomto prípade znamenali, že po podobných vystúpeniach je oproti záplave iných  moderných ,,hudobných šou´´ doslova hlad.

dsc04182Korben Dallas pokračovali vo východniarskom ,,bašávli´´ taktiež v dynamickom tempe známou skladbou Pokušenia. I keď by sa z pohľadu štúdiových albumov mohlo zdať, že kapela točí staré – známe skladby dokola, opak je pravdou. Na každom turné, alebo veľkom koncerte donesú vždy niečo nové. Dôkazom bol aj album Kam ideme, ktorý chalani vydali koncom roka 2015 pričom obsahoval najmä symfonické verzie známych hitov v spolupráci so Symfonickým orchestrom Slovenského rozhlasu.

Na albume sa objavili aj dve nové skladby. Okrem titulnej (Kam ideme) sa chalani radi púštajú aj do hudobných spoluprác, na album si  prizvali Anetu Langerovú v skladbe Sen. Takže aj napriek tomu, že súvislá štúdiová nahrávka naposledy vznikla v roku 2013, tvorivú pauzu si chalani určite nedali. Okrem kvality hudobnej produkcie možno zaujal kolegov z branže v Čechách aj na Slovensku silný hlas Juraja Benetina. Ďalšie kolaborácie teda na seba nenechali dlho čakať. Aj v v Košiciach sa k fanúšikom dostali neopočúvané skladby. Jana Kirschner v Tabačke síce nebola, no ich úspešný duet Spolu nesmel chýbať.

dsc04291Čerstvým počinom, ktorý odznel aj pred vypredanou sálou bol cover od Davida Kollera – Chci zas v tobě spát. Ten sa objavil medzi inými na kompilácii David Koller & Friends, kde si český spevák pozval hudobníkov ako Vladimir 518, Ben Cristovao a za slovenskú scénu okrem chalanov aj Katarziu. Ako sa prednedávnom vyjadrili „Davida si vážime nielen ako hudobníka, ale aj pre jeho občianske postoje. Keď nás teda oslovil s ponukou prerobiť jeho pesničku, neváhali sme ani na sekundu“. Vznikla odlišná melancholicky ladená, pričom text primerane vystihujúca verzia, ktorá by ako odvrátená strana mesiaca vystihovala ten istý celok, len o čosi tmavšie. Treba dodať, že bez ohľadu na interpreta či verziu, skladba rezonuje snáď v každom publiku.

Kapela má za sebou mnoho odohratých a vydarených koncertov, čo je z ich pódiového prejavu cítiť. Skúseným a bez nadsázky talentovaným muzikantom niet čo vytknúť. Košičania dostali v setliste aj jednu špeciálnu lahôdku a to úplne novú skladbu Oranžová, ktorá zatiaľ ešte nebola vydaná na oficiálnom nosiči kapely. Poteší však fakt, že sa objaví na kompilácii venovanej spomienke na Juraja Kušnierika – Ostrov hudby na značke  LALA Slovak Music Export. Autorom textu je Lukáš Fila a naznačuje aj smer kam by sa mala tvorba bratislavského tria v budúcnosti uberať. Tradičnou povinnou jazdou –  predposlednou skladbou Otec potešili aj fanúšikov, ktorí si už bez nej nevedia predstaviť koncert, pričom po burácaní fanúšikov kapela pridala ešte dve skladby. Energická pesnička Beh a čarovné spojenie s dievčenským speváckym zborom Cambiar La Música v hite Za sklom chŕlilo množstvo silných emócii do priestoru , čím  vygradovali atmosféru na maximum.

Niet čo dodať. Korben Dallas si razí úspešnú kariéru na slovenskej hudobnej scéne, pričom netlačí na vydanie nových albumov za každú cenu. Fanúšikom na koncertoch však stále prinášajú rôzne prekvapenia a nové skladby, tak ako aj v košickej Tabačke. Uvidíme kam ich to zaveje v prípravách nového albumu, ktorý by mal uzrieť svetlo sveta v priebehu roka 2017.

KOMPLETNÝ FOTOREPORT NÁJDEŠ TU!

Autor a video: Martin Laškovský