Aneta Langerová odohrala v Košiciach jeden z najlepších koncertov jesene!

V krátkom čase sa v najväčšom meste na východe predstavila ďalšia hviezda z poza rieky Moravy. Po legende Kryštof prišla potešiť fanúšikov v Košiciach aj známa speváčka, víťazka českej superstar (2014) Aneta Langerová, ktorá aj napriek mladému veku patrí už teraz ku klenotom českej hudobnej scény. V pôsobivom priestore historickej radnice prestavila album Na Radosti, s ktorým žne úspechy nielen doma ale aj u nás.

dsc04559Speváčka stihla počas úspešnej kariéry získať mnohé ocenenia, spomenúť možno titul speváčka roka (Český slavík, Žebřík, Andělé), oceňovaným je aj aktuálny album Na radosti, ktorý po vydaní získal titul Album roka a skladba Tráva bola zase neprekonateľnou nahrávkou aj videoklipom ceny Andělé (2014). Jesennú časť turné odštartovala v Ružomberku, po ktorom prišli na rad Košice. Ako Aneta Langerová prezradila už samotná cesta do metropoly východu bola očarujúca ,,Po dlhšom čase sme vyrazili opäť na Slovensko. Dnes sme mali nádhernú cestu, pretože svietilo slnko, bolo asi 15 stupňov, všade nádherné hory, bolo to niečo neuveriteľné. Som z toho nadšená a to sa prenieslo aj do koncertu.´´ Ten sa síce konal v komornejšom priestore v srdci Hlavnej ulice, ale za to aj ten dodal na podmanivej atmosfére. Plné publikum krátko po 19. hodine privítala speváčka na ,, jej lodi pod ochranou Svätej Kordule´´.

dsc04374Po prvej intímnej skladbe sa zmenila piesňou Svatá Kordula dynamika koncertu, a kto by očakával celé pokojné vystúpenie, rýchlo pochopil, že tento koncert uspávajúci vôbec nebude. Anetu na pódiu sprevádzala početná partia skvelých hudobníkov, ktorých neváhala už v úvode predstaviť.  Ako naznačila, zostaviť celý ansámbel nebolo jednoduché  ,,Hľadala som dlho, skúšala som rôzne veci, zapájať rôzne nástroje a muzikantov než som našla postupne celú kapelu´´  Najprv hrala s kapelou v zložení – klavír:  Jakub Zitko, bicie, valcha: Martin Kopřiva, gitara: Ludvík Kulich, basgitara, chapman stick: Jakub Vejnar. Neskôr prišlo sláčikové trio,  s ktorým speváčka hrala tiež samostatne v zložení: husle- Veronika Vališová, viola: Vladan Malinjak, violoncello a spevy: Dorota Barová.  Speváčka ďalej dodala ,,Keď už máme album Na radosti, tak sme si povedali, že si urobíme radosť a spojíme do dokopy trio s kapelou a budeme mať viac možností v dynamikách, náladách aj kontrastoch ´´.

dsc04677Album Na radosti je už medzi poslucháčmi vyše dvoch rokov, pričom stále sa teší mimoriadnemu záujmu a preto aj košické obecenstvo nemalo problém s textami, síce nesmelo, ale predsa pomáhalo v niektorých pasážach speváčke.  V setliste sa objavili aj melancholickejšie skladby Na radosti,  Divoká hejna, zo súčasného albumu, no Aneta do nich šikovne zaplietla aj staršie hity. Pri piesni Vzpomínka, kde si fanúšikovia mohli vychutnať aj špeciálne sláčikové sólo Doroty Barovej, šli po tele doslova zimomriavky. Je to snáď jedna z najemotívnejších skladieb. Podľa jej slov výber skladieb bol skôr intuitívny ,,Človek keď chce, tak to cíti, čo tam má byť a čo nie. Tie pesničky žijú, nie je potrebné ich hrať stále dookola. Najviac má teší experimentovať s tým celkom, že sú tam radostné aj melancholické či zasnené piesne´´ Pestrým výberom vyvážila celkovú atmosféru večera. Pri veselej Bříze si kurz pískania vyskúšali aj fanúšikovia:

Hravá skladba je spomienkou na detstvo na dedine. Nebola však jedinou ktorá dodala energiu.  V setliste potešili aj spomínaná Kordula, alebo Nevěsta. Celkovú symbiózu dotvárali vynikajúci muzikanti. Výkonmi strhli všetkých k lepšej interakcii. Vyzdvihnúť určite možno aj Dorotu Barovú, ktorá popri virtuóznych partoch na violoncelle dokonale dotvárala vokály hlavnej hviezde. Ich spoločný spev tak dostal ešte väčšiu silu a emotívnosť. Každý jeden člen kapely zapadol do hudobnej mozaiky tak presne, že miestami poslucháč nevedel kde má skôr pozerať.

Vrchol koncertu patril asi najznámejšej skladbe albumu Na radosti  – Tráva. Od úvodného intra sláčikových nástrojov cez špičkový spev Anety a vokálov Doroty Barovej až po vynikajúce výkony všetkých na pódiu zanechala vo fanúšikoch silnú stopu:

Speváčka pridala po standing ovations Košičanov aj dva prídavky a rozlúčila sa hitom Voda živá. Návštevníci si z vystúpenia odniesli množstvo silných zážitkov, čom svedčili aj ich nadšené reakcie.

Po koncerte sa prišla ochotne odfotiť so skalnými fanúšikmi a venovať aj pár podpisov. Nám po koncerte ešte prezradila, že popri koncertovaní myslí aj na budúcnosť: ,,Zaznamenávam čo mi napadne, budem načúvať, čo sa bude diať, čo ma v živote stretne, čo ma bude inšpirovať. Inšpiruje niečo každý deň. Som za to vďačná. Som tým naplnená.´´ Konkrétny časový horizont však ešte nie je jasný. V blízkej budúcnosti sa speváčka aj celým osadenstvom chystá v Českej republike presunúť z divadiel a menších priestorov na veľké koncertné pódiá. ,,Niektoré piesne sú veľmi energické a chceme si to užiť vo veľkom keďže sa nám to tak rozrástlo´´  Hviezda dokonca nevylučuje ani vystúpenia na veľkých letných festivaloch aj na Slovensku. Ostáva len veriť, že si túto kvalitnú zostavu všimnú aj naši domáci organizátori. Na najbližšom koncerte by ste určite nemali chýbať.

Ak by ste mali v blízkej budúcnosti cestu do Českej republiky, určite odporúčame koncerty:

14.12. 16 Brno, Sono Centrum

15.12. 16 Ostrava, Aula Gong