Divokej Bill aj s pekelníkom v Košiciach.

Kapela Divokej Bill vyrazila na svoje zimné klubové turné Možná přijde i pekelník. Ich pekelné turné má na programe 19 koncertov. Peklo sa začalo v českom Brne, a pokračovalo na Slovensko. Po prvom koncerte na Slovensku v Trenčíne, si to kapela namierila do Košíc.

Takmer plný košický klub Collosseum zažil po pol deviatej večer koncert kapely Divokej Bill. Kapela prekvapila a predviedla netradičnú show. Po pätnástich rokoch má Divokej Bill svoje kvality, dokáže tvoriť a dostávať do varu svojich fanúšikov. Presvedčili sa o tom aj Košičania. Priestoru na skákanie, tancovanie a spievanie bolo v košickom Collosseu viac než dosť. Rovno pod pódiom bolo veľa voľného miesta, a tak vznikol kotol, kde chlapci z kapely uvarili poriadne pikantný guľáš.

Collosseum má zaujímavú štruktúru. Tancovalo a spievalo sa aj na balkónoch či schodoch. Na koncerte bolo zastúpenie rôznych vekových skupín. V stánku s merchandise od Divokého Billa si mohli fanúšikovia zakúpiť CD, tričká či mikiny. Atmosféru výborne dotvárali detaily, na ktorých si členovia kapely spolu s tímom dali záležať. Štěpán Karbulka mal tvár namaľovanú načierno a jeho šiltovku zdobili čertovské rohy. Hlava frontmana skupiny Vaška Bláhu bola ako červená guľa. Vlasy, fúzy aj obočie mal hlavný spevák kapely ostro červené. Svojím pekelne hrubým hlasom sa zábavnou formou prihováral k publiku. Asi v polovici koncertu mali diváci možnosť na pódiu vidieť aj pekelníka, ktorého desivá maska s rohmi, kopytami na nohách a žezlom v ruke naháňali strach.

Košický koncert začal skladbou Vstávej, ktorá bola nesmierne energická. Ak fanúšikov nezahrial pri bare Tatranský vietor, tak táto prvá skladba sa o to určite postarala. Nasledovala skladba Pecka a mnohé ďalšie. Na koncerte spolu odznelo dvadsaťdva skladieb v priebehu asi hodiny a pol. Väčšina skladieb bola z ich nového albumu 15, ktorý chalani uviedli len nedávno.

S kapelou sa fanúšikovia lúčili veľmi ťažko. Posledné pekelné uhlíky boli skladby Harmonika, Plakala a Pekelník. Nálada bola počas celého koncertu fantastická. Chalani z kapely sa v priebehu koncertu medzi skladbami priamo na pódiu občerstvovali chutným pivom. Technická podpora zvukára a osvetľovača bola profesionálne zvládnutá. Po koncerte už mala kapela svoj vlastný program v backstage, kde chalani jedli a pili do sýtosti. Kto by sa divil, dali predsa zo seba maximum a energiou ich poháňalo aj publikum.

Skupina Divokej Bill prišla a splnila čo sľúbila na výbornú – tempo koncertu bolo pekelné a prišiel aj ozajstný pekelník. Bolo to divoké.

text: Maroš Kušnír