Sziget festivalNovinkyFotoreportyReportážeFestivaly

7 DNÍ NA SZIGETE

Čaute, čaute tak sa po roku znovu hlásim. A my sme sa zas dočkali milovaného Szigetu. Festival, na ktorý veľa ľudí čaká viac ako na Vianoce. Sziget tento rok oslavoval svoje 25.narodeniny a nás ani tento rok nesklamal a priniesol mnoho skvelých hudobníkov, programov a zábavy. Pokúsim sa vám čo najviac priblížiť náš čas na Szigete a preniesť vás do atmosféry festivalu, na ktorý prichádzajú ľudia z viac ako 90 krajín sveta.

Ako aj minulý, aj tento rok sme išli deň pred začatím festivalu, čiže na -1.deň. Chceli sme stanovať tam, kde aj minulý rok, tak sme si museli pohnúť. Našťastie sme vychytali super miesto hneď oproti hlavnému stage-u. Prišli sme neskoro a vyčerpané, tak sme prvý deň aj zaľahli a spali. Na druhý deň sa zábava mohla začať. Nultý deň sa valili ľudia z každej strany, stany pribúdali a ľudia tiež.  O pol 8ej nám už hral Billy Talent. Chalani ma asi nikdy nesklamú a cítila som aj trocha nostalgie, keďže som ich prvý krát videla práve na Szigete v roku 2010. Po koncerte sme utekali do stanu a ako správne festivalové „herečky“ sme sa prichystali na párty do rána haha. O pol desiatej vystúpila PINK, tento koncert bol jeden z najlepších čo som na Szigete za tie roky zažila. Pink ukázala, že spievať naozaj vie, a že je človek ako všetci ostatní. Žiadne pretvárky, chodila pomedzi ľudí, rozprávala sa s nimi a spievala. Ani tento rok sa nezmenilo, že najlepšie house party sa robia v Telekom Aréne a preto sme sa vybrali práve tam. Najprv sme si zaskákali v spoločnosti Holanďanov SUNNERY JAMES & RYAN MARCIANO a po nich prišli moji milovaní W&W taktiež z Holandska, DETI!!! Tancovali sme asi do rána do 6tej 😀

DSC_0808Štvrtkový deň sme trošku pribrzdili, lebo nás boleli nohy (asi starnem), preto sme si kúpili strik a sadli si do trávy, a dali si relax kým nám hral Tom Odell, poznám od neho asi 2-3 pesničky ale musím uznať, že hlas má výborný a pesničky ktoré som poznala zahral bravúrne. Tento deň som sa najviac tešila na Biffy Clyro, kapelu z Anglicka ktorú ak nepoznáte, určite to napravte a ak budete mať šancu ich vidieť niekde, tak to isto nevynechajte. Hlavná hviezda tohto dňa bol raper WIZ KHALIFA, koncert by som nazvala ako „smoke weed everyday“, každý si môže domyslieť prečo haha. Chalanisko bol dobrý, čakala som trošku viac, ale pri tomto interpretovi nešlo moc o jeho spevácke/raperské znalosti si myslím. Tento večer bol veľmi chillový, preto sme šli za kamošom do backstageu Budapest Park pódia a rozprávali sme sa do rána.

Piatoček bol studený, ale nie čo sa týka programu. Na hlavný stage sme prišli poobede na Rudimental. Táto formácia sa mi vždy páčila a ako aj v r.2015, tak ani tento rok nechýbala tá pozitívna energia, ktorú som čakala. Rudimental je zložený zo skvelých hudobníkov, na ktorých je vidieť že si hudbu užívajú. O pol desiatej hral Kasabian, ktorých som zhodou okolností videla 3x a 3x to bolo na Szigete 🙂 Nestarnú a hrajú vždy skvelo bez chybičky. Ich vystúpenie sa nezakladá na tom akú show urobia, ale na tom ako hrajú a to robia na 100%. Večer sme ukončili v Telekome na DJ-ovi Oliverovi Heldensovi.

V sobotu som išla na otočku domov, keďže bývam v Budapešti a o 4tej som aj bola späť. Tento deň bol pre mňa osobne asi ten najlajtovejší, Iggy Azaela, Macklemore and Ryan Lewis, Galantis a maďarskí Halott Pénz nepatria do môjho okruhu hudby. Koncerty som si pozrela, Iggy triasla zadkom a od Macklemore-u poznám pár songov. Určite to nebolo zlé a kamoška čo ich má rada básnila ešte 2 hodiny po koncerte, len mňa to nejako nikdy nechytilo. Sobotňajšia noc bola riadne studená, tak sme zalezené v stanoch prekecali noc.

DSC_02275.deň na Szigete bol o niečo zas teplejší, pozreli sme si White Lies, obehali sme Sziget, zastavili sme sa v cirkuse na predstavení Rómeo a Júlia pod skupinou BAROSS IMRE ARTISTAKÉPZŐ, čo sa mi osobne veľmi páčilo. Pozreli sme si Maďarskú dedinu, H&M zónu, napísali sme si želania na strom želaní, zastavili sme sa na koncerte Hurts a potom sme šli do A38 arény na koncert americkej skupiny The Pretty Reckless. Speváčka bola fantastická gitaristka, spevák tiež. Pred koncertom som si doma pozerala ich live vystúpenia, a na Szigete dokázali, že sú to skvelí muzikanti a tejto skupine by som dala oveľa viac pozornosti ako niektorým metalovým/rockovým kapelám so ženskými speváčkami.  Po koncerte sme šli na vystúpenie DJ-a Steve Aokiho, ktorý mňa osobne sklamal. Čakala som lepší playlist, niečo ako na Tomorrowlande. Pre mňa to bolo a little bit odfláknuté.

Predposledný deň na festivale sme boli už čoraz viac unavené, skôr sme ležali ako chodili. Sziget je obrovské miesto a musíte mať riadnu kondičku, ak tam chcete každý deň celý prechodiť. Pozreli sme si koncert Georga Ezru a jeho song Budapest, neskôr kapelu Two Doors Cinema Club a headlinera večera Major Lazer-a.

DSC_1271Posledný deň bol trocha depresívny, keď ste 6 dní na festivale a viete, že tento je ten posledný, prejaví sa taká pofestivalová depresia a nechuť vrátiť sa do normálneho života. Každopádne bol tento môj najobľúbenejší deň a to prečo? Lebo bol koncert mojej milovanej kapely Breaking Benjamin 🙂 No ešte pred nimi sme si pozreli The Kills, speváčku Birdy (na ktorej koncerte som skoro zaspala) spieva krásne, ale klavírne balady hodinu a pol som nejak nezvládala. Hodinu a pol pred koncertom Breaking Benjaminu sme šli do A38-čky, aby sme boli vpredu, čo sme aj boli. Pred nimi hrala kapela De Staat z Holandska, o ktorých som ešte nikdy nepočula ale neboli vôbec zlý aj keď ich štýl mi nie je moc blízky. O 22:00 začali tí moji konečne hrať a boli absolútne skvelí, priznávam počula som pár falošných tónov zo strany speváka, ale pri nich mi to bolo absolútne jedno a tie 2-3 falošné tóny sa stratili. Chalani hrali pred nie veľkým publikom, pretože sa v tomto čase odohrával End Show s Dimitri Vegas & Like Mike-om na Hlavnom stagei a ohňostroj, no to že sme to nevideli nám vôbec nevadilo.

Aj tento rok sme mali každý deň special party o 7ej: clapping stick party, ball party, flag party, special b-day party, pom-pom party, color party. Pri týchto party ľuďom rozdajú pri hlavnom stagei všetko potrebné k danej téme, takže sa nemusíte budúci rok obávať, žeby ste si museli tieto veci brať. Jedine na flag party je super si zobrať vlajku štátu, z ktorého pochádzate 😉

Ak ste ešte stále v štádiu rozhodovania sa, či ísť na Sziget alebo nie, tak si pozrite moje fotky lebo tie hovoria za všetko. V najbližších dňoch sa objaví aj Officiálne Aftermovie a snáď vás to prehovorí. Pre mňa bude tento festival vždy výnimočný a doteraz ho žiaden iný nepremohol. Preto sa tam snáď budúci rok vidíme od 8.8.-15.8.2018.

KOMPLET FOTOGALÉRIU NÁJDETE TU!

Text a foto: Monika Kocsisová