Známa tvár Dr. House – Hugh Laurie liečil zlú náladu svojou muzikou

V pondelok 21.júla zavítal do Bratislavy Hugh Laurie, známy ako legendárny seriálový Dr. House. Spolu so svojou kapelou The Copper Bottom Band nadávkovali v priebehu približne jeden a pol hodinového koncertu výbornú zmes jazzovej a bluesovej muziky, samozrejme podanú na patričnej úrovni so všetkým, čo k takejto hudbe patrí.

Po príchode celej zostavy hudobníkov na pódium sa čakalo už len na toho jediného, ktorý obsadí miesto za klavírom. Vypredaná Aegon aréna privítala Dr. Housa, bolo to aj dostatočne počuť. O to viac, ak sa na začiatku publiku prihovoril slovami „Dobrý večer“ a potom v priebehu koncertu mnoho krát slovom „Ďakujem“.

Svojim príchodom a prejavom dal hneď vedieť a každému to bolo potom jasné, že koncert bude aj výborná šou, o ktorú sa Hugh Laurie a jeho kapela postarajú. Od prvého momentu bolo vidieť, že herca v sebe nezaprie. Taktiež celá scéna pôsobila veľmi príjemným, útulným dojmom. Vytvorila sa vkusná javisková scéna. Diváci sa dostali do tempa už hneď pri druhej skladbe večera – Let The Good Times Roll a až do konca koncertu permanentne komunikovali a spievali si s kapelou. Neskôr nasledovala známa skladba Evenin z Laurieho druhého albumu Didn´t It Rain. Pri piesni What Kind Of Man Are You sa predviedla jedna z dvoch speváčok a vokalistiek večera Sister Jean McClain. Herec a spevák v jednom však absolútne nešetril, prišlo aj ku krátkej tanečnej ukážke so speváčkou Gaby Moreno, na čo publikum reagovalo nadšene a s potleskom. Dr. House si podmanil celú arénu.

hugh-laurie-a-the-copper-bottom-band1To, že Hugh Laurie nemal najmenší problém komunikovať s publikom, potvrdil aj v jednom momente medzi pesničkami, keď sa krátko pozhováral s jedným z divákov. A tomu nebránilo ani to, že dotyčný sedel presne na opačnej strane oproti pódiu.

Čo sa týka kapely, bolo krásne sledovať, ako navzájom spolupracujú a ladia spolu. Takisto Laurie nechal každému priestor a fungovala medzi nimi veľmi dobrá energia. Na to si pripili priamo na „mieste činu“ pohármi whisky a bolo poznať, že to nie je iba hudobná skupina, ktorá odohrá koncert. Tento výborne fungujúci celok na čele s Hugh Lauriem ponúkol divákom perfektne namixovanú dávku kvalitnej bluesovej a jazzovej muziky.

text: Dávid Hanko