Turné jesene: na akustických koncertoch predvádza Adam Ďurica unikátnu show!

Nedeľný večer patril v metropole východu Adamovi Ďuricovi a jeho hosťom, s ktorými ovládol sálu historickej radnice v Košiciach. Na akustickom koncerte, pred vypredaným publikom, jasne ukázal, že patrí k špičke slovenskej hudobnej scény.  Energická atmosféra aj nečakané prekvapenia pripravili návštevníkom intenzívny umelecký zážitok.

Rodený Hlohovčan, známy aj z pôsobenia v Superstar, sa od svojho debutového albumu Cukor a Soľ v roku 2006 (Universal Music) dostal do povedomia verejnosti najmä vďaka talentu a  svojej húževnatej práci, či úspešným skladbám, ktoré s obľubou hrajú aj celoplošné rádiá.  Na konte má niekoľko veľkých hitov ako Mandolína, Neľutujem alebo súčasný Zatancuj Si So Mnou. Tie obľubujú viaceré generácie, ktoré boli zastúpené aj v Košiciach. Aj tu malo svoju zastávku aktuálne turné Adam Ďurica a hostia – akustické koncerty jeseň.

Krátko po 19. hodine zaplnená sála privítala usmiateho speváka spolu s bohatou sprievodnou kapelou. Adamovi pomohli pretvoriť jeho známe piesne do akustických verzii a priniesť fanúšikom opäť  nový zážitok. Vyzdvihnúť možno aj produkčnú stránku koncertu. Kvalitné nazvučenie a elegantné osvetlenie efektne podčiarkli atmosféru niektorých skladieb. Bolo vidno, že aj spevák si to maximálne užíva a dáva zo seba maximum. V úvode rozohriala skladba Spolu:

Rýchly spád koncertu vystúpenia potvrdil aj sám Adam Ďurica, keď si nahlas uvedomil, že má už za sebou prvú časť koncertu. Ku dynamike večera určite prispeli aj hostia. Ako prvá sa predstavila Karmen Pál-Baláž, ktorá sa na jednom pódiu spolu s Adamom neobjavila náhodou. Medzi pesničkami priznali, že na jej debutovom albume Kúzlo, ktorý vyšiel 25.10.2019 intenzívne spolupracovali. Spevák skromne poznamenal, že na debutový album pripravil ,,nejaké pesničky´´ , na čo zase Karmen doplnila s úsmevom  ,, 9 z 10 skladieb´´.  Spontánny prejav Adama Ďuricu si tak získal sympatie publika, že mu ospravedlnili aj drobné výpadky textu. Tie Adam s úsmevom pohotovo ustál. Neskôr prezradil, že z akustických koncertov vyšla aj live nahrávka, ktorú priamo v Košiciach pokrstila jedna zo skalných fanúšičiek.  Umelec ju  tak odmenil za jej návštevu mnohých koncertov. Prekvapení počas večera však bolo viac. Jedno skutočne nečakané prišlo počas hitu Neľutujem, kedy Adam zišiel medzi fanúšikov do sály, a zároveň rovno pozval na pódium jedného z návštevníkov – domáceho Tomáša Buranovského.

Ďalších hviezdnych hostí Košičanom nebolo nutné predstavovať. Domáci Peter Bič Project priniesli taktiež pohodovú atmosféru s čerstvými skladbami Nedívaj sa tak, Láva, Skúšame sa nájsť. Tie nájdete na ich novom albume Labyrint, ktorý vyšiel len nedávno 22.10.2019. Miestami sa do spevu zapojil aj hostiteľ večera, a celkom im to spolu ladilo. Žeby sme sa v budúcnosti dočkali spoločnej skladby? 🙂

Absolútny vrchol koncertu priniesli hity Zatancuj si so mnou a Mandolína, kde si umelci vyslúžili standing ovations. Počas celého koncertu možno oceniť Adamovu interakciu s publikom a spontánnosť, ktorá sršala na všetky strany. To samozrejme v kombinácii s vnímavým a celkom ,,živým´´ obecenstvom vytvorilo unikátnu a skutočne energickú atmosféru. Kde už ani pri hite Zatancuj si so mnou nikto neriešil, ktorá sloha, kedy nasleduje, ale vnímali najmä celkovú pozitívnu atmosféru.

Adam Ďurica miestami svojou energiou pripomínal skúsenejšieho kolegu Ivana Táslera, ktorý je tiež známy nezabudnuteľnými vystúpeniami.  V Košiciach ukázal, že patrí k špičke súčasnej hudobnej scény a jeho koncerty ponúkajú skutočne unikátny zážitok. V budúcnosti to možno budú namiesto koncertných sál už športové haly, kde sa bude stretávať so svojimi fanúšikmi.

Ak ste v Košiciach neboli,  ešte bude príležitosť  6. a 7. novembra  v bratislavskom Ateliéri Babylon, kde sa predstaví aj špeciálny hosť Marián Čekovský. Lístky na pridaný koncert (7.11.) sú ešte v predaji v sieti Predpredaj.sk.

Zoznam skladieb:

1. 30

2. Láska-Veda