NovinkyFotoreportyReportážeKam na koncert?

To Najlepšie z Richarda Müllera zažili aj Košice!

Po prvej časti To Najlepšie Tour Richarda Müllera a následnej letnej festivalovej pauze prichádza legendárny spevák opäť na koncertné pódiá, aby si získal sympatie publika v Čechách aj na Slovensku, a čiastočne aj predstavil nový album 55. Pre veľký záujem pripravil ďalších tridsať vystúpení (17 SK a 13 CZ), na ktorých v komornej atmosfére, predvádza šansónové verzie známych hitov. Opäť tak, že ich jednoducho treba zažiť.

Po úvodnom koncerte turné v Michalovciach (1.10.2016) prišli o deň neskôr na rad aj Košice. Celá zostava tak v plnej sile pred zhruba tisíckou fanúšikov otvorila ,,jeden dobrý koncert´´ ako uviedol po horúcom prijatí publika nadšený spevák: ,,Mám z toho veľkú radosť, dnes v čase, kedy  ľudia pomaly nemajú na chleba, tak ešte chodia na koncerty niektorých ľudí. To je zas veľmi príjemná skutočnosť pre mňa. ´´

Ani Richard Müller sa nevyhol spomínaniu chvíle z jeho bohatej hudobnej kariéry. Náznakom bol aj motív melódie piesne Za dedinouJara Filipa, hneď v úvodnej skladbe 24 Hodín, ktorú tiež spoločne vytvorili na album Nočná optika. (1998) Podľa Richardových slov ,,v optimistickej skladbe ´´ Koniec sveta sa prvýkrát publikum mohlo zoznámiť s pointou celého koncertu. Okrem komornejšej úpravy skladby išlo najmä o muzikantské sólo, ktoré naozaj bravúrne zvládol gitarista Peter Markuljak. Rodák z Dolného Kubína pôsobí spolu so speváckou legendou už niekoľko rokov, známy je aj zo šou Legendy popu alebo Superstar prípadne spoluprác s Robom Pappom alebo Petrom Lipom Jr.

Skladba Rieka zase vyniesla z pod tieňa hlavnej hviezdy klaviristu Mateja Benka, ktorý taktiež dal do skladby prostredníctvom klávesov svoju energiu a cit. Spevák medzi skladbami prezradil príbehy zo života, ktorými pôsobí otvorene a ľudsky. Dynamiku vystúpeniu, na druhej strane priniesli aj skladby spojené do celkov, ktoré šikovne prepojili hity medzi sebou.

Pred prestávkou spevák humorne pozval fanúšikov aj na nákup rôznych darčekových predmetov, kde medzi inými nechýbal ani čerstvý album 55, ktorému venoval zopár slov: ,, Pred niekoľkými dňami mi vyšlo nové cédečko s optimistickým názvom 55. Vydal som 33-ku , potom 44-ku, tak som si hovoril, že musím vydať aj 55-ku, tak sa to podarilo nakoniec spraviť napriek tomu, že ma prepadli tvorivé sušiny – že bolo tvorivé sucho. Takže tam nemám v podstate ani svoje texty, čo v minulosti nebolo možné si predstaviť, ale Peter Uličný mi napísal strašne krásne texty. Dokonca odvážim sa tvrdiť, že dokonca krajšie ako by som si sám zvládol napísať. Hudbu a produkciu urobil Ondřej Brzobohatý. To je ten fešák, určite ste ho videli v telke. Strašne dobrý chlapec, veľmi sme sa skamarátili. Bola to radosť s ním pracovať. Po dlhšom čase som zase robil s človekom, ktorý je o generáciu mladší a to je vždy svieže a povzbudzujúce.´´ Publikum sa dočkalo v prvej polovici aj novej skladby, Julia Roberts, ktorú podľa reakcií z Košíc možno nazvať ďalším hitom. Aj táto skladba bola nahrávaná v Prahe, v známom Štúdiu Smečky, v ktorom Richard kedysi nahral hity Rozeznávam a Štestí je krásna věc. Škoda len, že z nového albumu nezaznelo viac.

dsc03834V druhej časti koncertu zaujala práve skladba Rozeznávam z pera autorskej dvojice Hapka-Horáček, ku ktorej spevák prezradil aj históriu vzniku: ,,Zavolali ma vyskúšať zaspievať skladbu Po schodoch na album V Penziónu svět. Nakoniec som naspieval tri pesničky. Oni si mohli dovoliť takú vec, že keď mali hotové pesničky, tak ich dali naspievať všetkým interpretom. To, čo bolo, podľa nich najlepšie, tak to vybrali. Tak som začal spievať, a z druhého pásu sa tam ozval Michael Kocáb. Nakoniec som zvíťazil v tomto nerovnom súboji a pesničku som dostal ja. Som strašne za ňu veľmi vďačný, lebo si myslím, že už takú druhú možno ani mať nebudem.´´

Silným muzikantským zážitkom bola aj skladba Srdce jako kníže Rohan, kde sa okrem nesmrteľného textu obecenstvu určite dostali pod kožu aj sóla sprievodnej kapely v zložení: saxofón a flauta Michal Žáček, bubeník a kapelník Juraj Kuchárek, kontrabas Martin Gašpar, gitara Peter Markuljak a klavirista Matej Benko. Absolútnym vrcholom koncertu bola skladba Milovanie v daždi, kedy famózne sólo českého hráča na dychové nástroje Michala Žáčka nielen spôsobilo zimomriavky, ale dvihlo aj mnohých z obecenstva zo stoličiek, čím si muzikant vyslúžil patričné standing ovations.

KOMPLETNÝ FOTOREPORT NÁJDETE TU!

Košické publikum si vyslúžilo aj dva prídavky, aj bez nutného odchodu kapely zo stage, čo spevák podporil vtipnou príhodou. Po schodoch a Štěstí je krásná věc tak uzavreli skvelé vystúpenie, ktoré opäť ponúklo známe hity vo výnimočných prevedeniach. Richard Müller jednoducho vie ako priniesť svoje skladby tak, aby mohli stále fanúšikov prekvapiť.  Turné pokračuje aj v ďalších mestách:

To Najlepšie Tour 2016 – jesenná časť:

Koncerty na Slovensku:

11.10. – Piešťany, Dom umenia