NovinkyRecenzie

RECENZIA: Frequency Red´o´Metry

Chlapci z Vranova nad Topľou zatvorili školské dvere a následne otvorili ďalšie. Dvere do sveta hudby. Ich nové EP s názvom Red´o´Metry je 5 skladbová platňa, ktorou letia pomaly ale isto hore. Skladbami Raindown, Hail to the birds, That´s not what I meant, Red´o´Metry a Exit vniesli svieži ľahký vánok do slovenského hudobného priemyslu.

Mário Jenčo (spevák, hráč na keytar), Dominik Šandor (gitarista, klávesák a vokalista),Marek Nguyen (basgitarista), Filip Zubko (bicie) skomponovalipäť z ich jedenástich skladieb, ktoré nahrávali v Spišskej Novej Vsi v štúdiu V3 Sound Pavla Fecíka, známeho zo spolupráce so Smolou a Hrušky. Skladby sú naspievané po anglicky. Angličtina znie v podaní speváka veľmi kvalitne aj keď niekedy chýba lepšia artikulácia slov. Pri danej hudbe a štýle kompozične lepšie do celku zapadá práve angličtina ako slovenčina. V piesni Hail to the birds, ktorá má hudobne pochmúrny začiatok sa spieva napríklad aj to, že každý je herec a nikto nie je skutočný, všade je strach. Vyjadrená je túžba byť vtákom, a iba tak si lietať, a nerobiť nič. Skladba Raindown hovorí o sklamaní vo vzťahu, v skladbe sa spomínajú, oči, pery, tvár ako bábika a úsmev, ktorý spôsobuje plač. Ostáva už len zabudnúť a zmeniť sa. Chalanom v skupine sa páčia červenovlásky. Aspoň tak to naznačili v skladbe Red´o´Metry. Vraj jedného dňa nastane stretnutie s červenovláskou a budú tvoriť pár. Red´o´Metry to nie jenič silené ale naopak pekne rytmické a do seba zapadajúce. Chýbajúca červená kráska vo videoklipe je nahradená na obale EP. Klip k oficiálnemu singlu Red´o´Metry bol natočený v réžii Andreja Jenča z Cube Art Pictures, pričom prvotný nápad sa zrodil v hlave bubeníka skupiny. V pesničke Exit chce kapela nájsť únik z izby. Chcú byť voľní ako v časoch, keď sa učili počítať do troch. Vyzýva tiež poslucháčov, aby našli svoj kľúč k východu, a zmenili svoju budúcnosť. Pravda je jediná cesta k exitu.

Nepredvídateľnosť ich žánrovo alternatívno-popovej hudby možno prirovnať ku kapele Muse. V skladbách na ich novom EP cítiť aj vplyv skupiny Radiohead. Medzi hudobné vplyvy, ktoré kapelu ovplyvňujú patria: Mutemath, Tame Impala, Radiohead, Charlie Straight a ďalší. Frequency sa postupne hudobne rozvíjajú. V ich ďalších skladbách by mali ukázať viac psychedelickej muziky. Ich nové melódie, by sa vraj hodili do rozprávky či do reklamy. Päť piesní a úvodné Intro prináša 17 minút hudby, ktorú si budete chcieť púšťať stále dookola. Skladby sa dajú vypočuť na www.Bandzone.cz alebo kúpiť či zadarmo stiahnuť na www.frequency-band.bandcamp.com. Je len na Vás akú sumu zadáte, a za takú si môžete kúpiť/stiahnuť celý album. Frequency podporuje agentúra Bee production s.r.o., ktorá vyhľadáva mladé hudobné talenty a komplexne ich podporuje.

text: Maroš Kušnír