Ona a On pripravili nečakané otázky aj situácie na koncerte v Košiciach!

Len pred pár dňami odštartovalo jedno z najzaujímavejších turné tejto koncertnej jesene. V košickej Angels aréne si viac ako jeden a pól tisíca fanúšikov prišlo (3.10.2017) vychutnať netradičné spojenie Richarda Müllera a Adely Vinczeovej. Koncert priniesol množstvo prekvapení pre návštevníkov, ale aj pre samotných umelcov.

Známe mená prilákali zákonite aj viac návštevníkov, a tak sa koncert z overeného Spoločenského pavilónu presunul do Angels Arény v centre mesta, kde však mnohým chýbala napríklad šatňa a komornejší zážitok musel ustúpiť väčšiemu záujmu. U Richarda Müllera sú fanúšikovia zvyknutí, že vždy pripraví v rámci koncertov niečo špecifické a zaujímavé.  Dramaturgia hudobného vystúpenia v kombinácii s  talkshow je vítaným osviežením celkovo v našich zemepisných šírkach. Aj samotné vystúpenie začalo albumovou novinkou 55 (z roku 2016). I keď by sa hodilo na úvod hovorené slovo (privítanie), nové skladby vtiahli obecenstvo hneď do melancholickej atmosféry, ktorú dokáže vytvoriť iba legendárny spevák a dopomohlo aj pochmúrne počasie v daný deň.

K vynikajúcemu zážitku dopomohlo aj naozaj kvalitné ozvučenie, na čo sú však fanúšikovia na koncertoch Richarda Müllera určite zvyknutí. Skladby ako Milovanie na smrť alebo Čierny čaj či Julia Roberts znejú akoby ich spevák zložil úplne sám. Opak je však pravdou, pretože na spomínanej štúdiovke sa autorsky nepodieľal. Textár Peter Uličný, s ktorým Richard po rokoch začal opäť spolupracovať napísal skladby tak presvedčivo, že sa s nimi spevák rýchlo stotožnil. Hudobný šat na mieru vytvoril Ondřej Brzobohatý. Ten vystihol energiu vychádzajúcu z predchádzajúcej tvorby našej legendy veľmi dôverne, preto poslucháč ani nepostrehne žiaden zásadný rozdiel. Najvýraznejší potlesk z noviniek vyvolala práve skladba Láskovičky. Ďalšou skladbou, ktorá zarezonovala v prvej časti koncertu bola Hlava v smútku. Dychové nástroje najviac zase vynikli v skladbe 55. Odzneli aj skladby Bez lásky alebo Na smrteľnej posteli. Spevák nešetril ani na hudobnej stránke. Sedem špičkových muzikantov a tri vokalistky dodali vystúpeniu opäť ďalší rozmer a pri niektorých sólach jasal asi každý. Po necelej hodine plnej noviniek začala krátka prestávka. Opäť chýbalo hovorené slovo, ktoré by posmelilo k nákupu darčekových predmetov, ale najmä oznámilo aká dlhá pauza bude. Všetci však stihli nástup druhého ,,dejstva´´ kedy sa na pódiu v úlohe speváčky predstavila Adela Vinczeová.

Melancholická atmosféra skončila presne v tej chvíli keď Adela dospievala. Síce sa humorne vyhrážala, že zaspieva ďalších sedem skladieb, no venovala sa už len tomu, čo jej ide najlepšie. Pri spontánnych vtipných reakciách bolo jednoducho vidno, že to oboch spolu baví a to sa prenieslo aj na publikum. Spevák s úsmevom na tvári prezradil mnoho zaujímavých pikošiek zo svojho života. Nenútená debata bola skutočne veľmi príjemným spestrením.

Následne sa koncert presunul do druhej hudobnej časti, kedy prišla na rad ,,šláger paráda´´ alebo výber najväčších hitov. Opäť ale treba uznať, že aj notoricky známe skladby vie spevák podať stále zaujímavo a v spolupráci s vynikajúcimi muzikantmi veru nebola núdza aj o momenty, ktoré spôsobovali niektorým v obecenstve aj ,,zimomravky´´. Hneď skladbou Tlaková Níž s netradičným začiatkom vokalistiek v dave, ale najmä vrchol večera v podaní sóla na flaute Michala Žáčka a gitaristu Petra Markuliaka potvrdili, že patria k tomu najlepšiemu, čo je na Slovensku v súčasnosti možné počuť. Aj humorná poznámka speváka, že muzikant Michal Žáček mal zatiaľ najsilnejší potlesk bola na mieste 🙂 Aj v skladbe Cigaretka na dva ťahy si vynikajúce sóla, okrem speváckych výkonov, určite získali obdiv publika. Idilickú atmosféru narušili iba dve (pravdepodobne alkoholom) podgurážené návštevníčky, ktoré hlasnou debatou rušili vystúpenie speváka. Incident skončil počas skladby Po schodoch /inak vo sviežej verzii/ kedy obe sebavedomé dámy musela ochranka vyviesť. Dokonca zasahoval aj manžel známej moderátorky Viktor Vincze.

Nasledovalo druhé kolo veselej debaty, ktorá opäť rozveselila, nielen publikum. Úroveň koncertu vyzdvihli aj vynikajúce muzikantské výkony: bicie Juraj Kuchárek, gitaristi Martin Gašpar a Peter Markuljak, klávesy Martin Wittgruber.Dychová sekcia v zložení: trúbka Ondrej Juraši, trombón Jozef Chorvát, a úžasný Michal Žáček flauta a saxofón. Osviežením boli aj vokalistky – Kristína Smetanová, Jana Daňová a Zuzana Mikulcová. Záver koncertu patril skladbe Adieu Adele. Moderátorka si ju vychutnala priamo z pódia.

Košičania si vytlieskali aj dva prídavky. Skladby Baroko a Štestí je krásna věc, kde si na záver, ako už tradične, zaspievalo aj publikum, definitívne uzavreli tento nevšedný večer. Príjemne melancholickú hudbu striedala veselá a zaujímavá debata s pohotovou Adelou, nechýbali ani nečakané situácie a zimomriavkové momenty. Spevák opäť dokázal, že ako jeden z mála vie priniesť stále niečo inovatívne a zaujímavé. Na turné Ona a On určite odporúčame zájsť.

Turné pokračuje:

9.10. – Lučenec, Kino Apollo – vypredané
10. 10. – Banská Bystrica, Športová hala – takmer vypredané