Lucie v Košiciach ukázali ako koncertujú legendy!

Po desiatich rokoch sa do Košíc vrátila jedna z najúspešnejšíh českých kapiel – Lucie. Od jari minulého roku, kedy kapela avizovala návrat na veľké pódiá sa fanúšikovia konečne dočkali. V skoro vypredanej Steel aréne v pondelok 26.5.2014 ponúkli dych vyrážajúcu show, na ktorú si šetrili energiu celú dekádu. Koncertom na východe Slovenska prekonali očakávania mnohých fanúšikov.

Fakt, že na Slovensku kapela pripravila iba dva koncerty spôsobil, že sa do jeho druhého najväčšieho mesta zbehli fanúšikovia zo širokého okolia. Turné Lucie 2014 prilákalo snáď všetky vekové kategórie. Po dlhšom čase sme boli svedkami atmosféry, ktorá sa zapíše na dlhý čas do pamätí návštevníkov, ale nepredbiehajme. Avizovaný začiatok koncertu o 19:30 sa posunul o polhodinu neskôr, vďaka čomu sa aréna maximálne zaplnila. Celej hale dominoval mohutný stage, ktorý zvyčajne používajú aj hviezdy svetovej úrovne. Nielen stavbou, ale i funkčnosťou umocnil počas koncertu niekoľko silných momentov. Páni hudobníci prišli vo vynikajúcej kondícii. Fanúšičkám nevadili ani ,,kilá, či roky navyše´´, v tento večer dominovala najmä kvalitná muzika. Kapela si tentokrát vystačila aj bez predskokanov, v tradičnej zostave: David Koller, Robert Kodym, P.B.Ch., Michal Dvořák, doplnenej o Davidovho syna – Adama Kollera. Ten svojmu otcovi počas večera kontroval na bicích. Už od prvých skladieb nastavila kapela poriadne tempo. Už v samotnom úvode vystúpenia pri piesni Amerika sa publikum ochotne pridalo spevom ku kapele. Bolo vidieť, že tento koncert si fanúšikovia neprišli iba vypočuť, ale poriadne užiť.

_DSC6682Kapela si do setlistu pripravila prierez ich celou bohatou tvorbou. Najviac rezonovali samozrejme najsilnejšie skladby ako spomínaná Amerika, Medvídek, Šrouby do hlavy alebo Černí andělé či Panic. V setliste sa objavili aj špeciálne skladby z prvých albumov kapely napr. Nech to stát alebo Dotknu se ohně, ktorá vznikla pred 20 rokmi. Celkovému dojmu pomohli aj hydraulické plošiny, ktoré spevákov niekoľkokrát počas večera zdvihli do výšky niekoľkých metrov. Nechýbali ani efektné konfety, prípadne žhavé ohne, ktoré bolo cítiť až v zadných tribúnach. K maximálnemu zážitku určite dopomohli, no prvé miesto patrí nestarnúcej kapele a hitom, ktoré ovplyvnili celé generácie. Tie si prišli na svoje a patrične to dávali najavo kapele. Takúto pomyselnú symbiózu človek tak často na koncertoch nezažije. Každou skladbou energia v aréne gradovala. David Koller sršal energiou nielen pri spievaní. Počas večera striedal hudobné nástroje (bicie, gitary) a vzorne sa staral aj o publikum. ,,To pred desiatimi rokmi nebolo´´ poznamenala košická fanúšička Jana. V takomto nasadení večer ubiehal veľmi rýchlo.

_DSC6595Oficiálnu časť koncertu kapela odpálila skladbou Černí andělé, po ktorej nasledovali poctivo vytlieskané prídavky.

Ako prvý Lucie ponúkli skladbu Krev a R’n’R, kde si nadupaný bubenícky duet strihli opäť Adam s otcom Davidom Kollerom. Obaja do skladby dali maximum energie, za čo si aj odniesli zaslúžené standing ovations. Kapela sa nevedela rozlúčiť rozbehnutým publikom. V Košiciach celkovo zahrala 4 prídavky. V poslednom si zaimprovizovali spolu s fanúšikmi aj na slovenskú ľudovú nôtu. Nezabudnuteľná atmosféra je v tomto prípade iba jednoduché pomenovanie toho, čo si spokojní fanúšikovia z vystúpenia odniesli. Ak máte cestu do miest ich nasledujúcich zastávok tour Lucie 2014, určite odporúčame. Bratislava (29. máj) Ostrava (1. a 2. jún), Brno (4. a 5. jún), Praha (10., 11., a 12. jún.) a v Plzeň (26. jún).

Kompletnú fotoreportáž nájdete TU!

Setlist Lucie 2014 Košice, 26. 5. 2014:

1. Amerika