Lucie Bílá ukázala v Košiciach ako sa robí veľkolepá show!

Lucie Bílá (47) zavítala v rámci svojho historicky najväčšieho turné v pondelok 21.10.2013 aj do košickej Steel Arény, ktorá sa stala jej druhou zastávkou na Slovensku. Jej Černobílé turné presvedčilo nielen domácich návštevníkov o tom, že jedna z najobľúbenejších a najvýraznejších česko-slovenských speváčok dokáže priniesť naozaj porovnateľnú pestrosť a originalitu vystúpenia, ktorú väčšinou zažívame na koncertoch zahraničných interpretov.

Takmer vypredaná Steel Aréna tak bola svedkom do detailov pripravenej show, ktorú tak často na východe Slovenska nevidieť. Lucie si na pomoc pri jej príprave prizvala viacero Slovákov, medzi nimi aj režiséra Jeffa Minaříka, známeho aj vďaka režírovaniu veľkých televíznych programov (Česko-Slovensko má Talent, Slávik..) ,, Nebyť jeho nebolo by to tak veľké! ´´ prezradila Lucie. V tíme, v ktorom je podľa hviezdy vyše 90 percent Slovákov zavolala aj choreografa Miňa Kereša, ktorý sa podieľal na projektoch ako Miss Slovensko, Superstar aj Česko-Slovensko má Talent. Ak do toho pridáme čaro samotnej speváčky, jej zmysel pre humor, fantastický hlas, spojíme s netradičnou dvojpodlažnou scénou, LED projekciami, prípadne ďalšími pyrotechnickými efektmi, ešte stále nie sme ani v polovici. Bolo toho podstatne viac. Do metropoly východu jej techniku priviezlo údajne vyše deväť kamiónov.

2013_10_21_lucie bila_cernobile turne_foto_david hanko  (4)Sviežosť na úvod

Do príjemnej nálady na úvod koncertu dostala návštevníkov svojou polhodinkou česká predskokanka Patricie. Dvadsaťjeden ročná speváčka predstavila skladby z jej nového albumu Iris, ktorý mimochodom produkoval Boris Carloff. Ten má na svedomí aj niektoré albumy kapiel Kryštof alebo Wohnout. Svoju tvorbu prezentuje ako ,,vinyl pop, v ktorom pri nahrávaní každej pesničky ju tiahlo k starým zvukom, ktoré počujete, keď si doma pustíte gramofón a dáte do neho vinyl napríklad od Beatles´´. Navyše má príjemnú farbu hlasu a pôsobí étericky, čo mi niekedy evokovalo mladšiu Lucku Bílú. Počas jej vystúpenia bol stage ešte zakrytý, preto si človek viac uvedomil jej hlas a piesne. Ako predskokan splnila svoju úlohu nad očakávania.

Samotná show začala poriadnym svetelným predstavením, pádom opony a parádnym nástupom Lucie Bíléj, ktorá otvorila svoj koncert vo veľkom štýle. Miliónová show od tohto momentu vtiahla celú arénu do magického deja, ktorom bezpochyby Lucie excelovala. Speváčka pred fanúšikmi odkryla všetky súčasti jej bohatej kariéry, v ktorej spojila rôzne žánre a obdobia. Postupne od jej začiatkov v rockovom duchu, nezabudnúc na muzikály, prípadne šansóny, ktoré si mnohí spievali spolu s ňou.

Prehliadka Talentov.

V Košiciach sa stretlo celkom spontánne publikum, v ktorom silnejšie zastúpenie mali najmä dlhoroční skalní fanúšikovia. Aj neskôr narodených nebolo málo, a práve pre nich

Lucie prispôsobila koncertný program ,,Chcela som osloviť aj iné publikum, ako to, ktoré počúva piesne ako Ave Maria alebo Si můj pán, než chodí na moje vianočné koncerty a môj syn je na mňa pyšný´´ prezradila Lucie Bílá. Svojou výpravnosťou a dynamikou zasiahla show určite všetky vekové kategórie. K pestrofarebnej atmosfére a zážitkom jej pomohli aj pozvaní hostia, ktorých nebolo málo.

2013_10_21_lucie bila_cernobile turne_foto_david hanko  (13),,Ja nechcem, aby to vyzeralo, že to je moja iba show. Je to show nás všetkých. Všetci sú pre mňa veľmi dôležití!´´ dodala Lucie. Väčšinu hostí bolo možné vidieť v talentovej súťaži a ich výber presne zapadol do koncepcie večera. Zaujímavú exhibíciu predviedol mladý bubeník Mika Ronos, ktorému pripravili špeciálnu plošinu, s ktorou sa vznášal do výšky, pričom jeho hráčske kvality dopĺňali efektné ohnivé vizualizácie. Lucie tak mala čas na prezlečenie do ďalšieho outfitu a diváci namiesto čakania na ďalšiu skladbu so zatajeným dychom čakali, čo bude nasledovať. Silným zážitkom pre mnohých bolo vystúpenie Alexa Dowisa, ktorý je známy svojim svetelným maľovaním. To predviedol aj v Košiciach počas skladby Desatero, kedy Lucie upriamila pozornosť len na neho, aby si diváci mohli vychutnať v skutku emotívne číslo. Niektorí, bez preháňania, mali slzu na krajíčku. Za čo si vyslúžil mohutný potlesk. Neskôr sa ukázal ešte raz pri skladbe Jsi Múj Pán aby predviedol ešte jedno famózne číslo: maľovanie pieskom. Takto sa večer niesol v striedaní rôznych zážitkov a najmä ich spájaní so speváčkou.

,,Som obklopená tými najlepšími ľuďmi, ktorých som počas svojej celej kariéry nazbierala´´

Platí to aj v prípade tanečníkov zo skupiny The Pastels, ktorí ju sprevádzali väčšinou večera. Na scéne vytvorili sviežu kombináciu, ktorá pridala aj na zážitku z pohybu. Tanečníci sa neskôr predstavili vo svojej samostatnej choreografii s efektnými svietiacimi oblekmi, ktoré dali ich vystúpeniu ešte viac energie.

2013_10_21_lucie bila_cernobile turne_foto_david hanko  (21)Aj samotná Lucie prekvapila hneď niekoľkokrát počas večera, keď zaspievala pieseň priamo medzi divákmi, s ktorými si cestou nezabudla pokecať a zažartovať. Neskôr sa objavila na lietajúcom mesiaci, ktorý ju vyzdvihol do výšky, až to pôsobilo priam rozprávkovo. Nepochybným vrcholom večera bola skladba Vyznanie od Mariky Gombitovej, za ktorú Lucie získala neutíchajúci potlesk aj standing ovation. V skladbe dojala publikum silnými emóciami, aj bezchybným hlasovým prejavom.

2013_10_21_lucie bila_cernobile turne_foto_david hanko  (15)Záver koncertu patril prídavkom, ktoré si Košice poctivo vytlieskali. Pri úplne poslednej skladbe sa roztancovala celá aréna, až sa speváčke nechcelo odísť z pódia a zopár krát sa ešte ukázala a vychutnávala si ovácie fanúšikov za kvalitne odvedenú prácu vo všetkých smeroch. Takéto vystúpenie často nevidieť. Preto nabudúce určite odporúčame zažiť  koncert  na vlastné uši a oči 🙂

Viac foto nájdete TU.

Autor & Video : Martin Laškovský

Zoznam skladieb: