Korben Dallas a Zrní zožali v Košiciach nevídaný úspech!

Halloweensky večer priniesol v piatok 31.10.2014 do košických kasární vystúpenie čoraz populárnejšej kapely Korben Dallas, ktorá predstavila svoj nový album Banská Bystrica. V rámci rovnomennej tour ich na východe Slovenska sprevádzala známa kladenská zostava Zrní (CZ). Tí čo vymenili pobehovanie v maskách za návštevu tohto koncertu urobili správne, pretože kapely dali zo seba maximum!

Z času na čas sa scéne objaví kapela, ktorá aj bez masívnej podpory médii dokáže zaujať čoraz viac fanúšikov. Na začiatku je to určite veľa driny, poloprázdnych koncertov, ale näjma pevná vôľa a chuť na sebe pracovať. Ak k tomu pridáme charizmatický hlas speváka, ktorý sa na nič nehrá, texty majúce hĺbku a pod kožu derúce sa melódie, vzniká úprimná a príťažlivá kombinácia. Tá si už skôr, či neskôr nájde svoje hladné publikum bažiace po neošúchanej (nemainstreamovej) úprimnosti. Neutíchajúci záujem o bratislavskú kapelu Korben Dallas je teda momentálne úplne logický. S novým albumom Banská Bystrica križujú slovenské kluby, ktoré zatiaľ v rámci tour úspešne vypredávajú.

3Úvodnou časťou ich sprevádzala predkapela Zrní, ktorá aj v Košiciach presvedčila, že sa ku Korbenom maximálne hodia. Skúsení českí muzikanti ponúkli plnohodnotný hudobný zážitok. Koncertná sála v Kasárňach/Kulturparku snáď ešte nikdy nebola plnšia hneď od začiatku vystúpenia. Kapela nedávno vydala takisto nový album Následuj Kojota, z ktorého nechala návštevníkov ochutnať z ich nového dychberúceho hudobného dobrodružstva.

Treba podotknúť, že pozitívne kritiky na album získali zaslúžene. Líder kapely Jan Unger okrem slušného hlasového fondu disponuje aj uvoľneným javiskovým prejavom. Tiež patrí do ,,klubu bosých“ spevákov, hrá na flaute (..atď), čo do farebnosti ich muziky určite pridáva na originalite. Zmes folku, rocku a čohosi neidentifikovateľného, zapôsobilo na publikum stopercentne. Husľový element už len podčiarkol celkový dojem. Pre mnohých určite príjemné prekvapenie večera.

4Maximálnu kapacitu otestovali Kasárne s nástupom Korbenov. Takúto enormnú účasť asi neočakávali organizátori, pretože jeden (z dvoch) otvorený bar nestíhal pokryť smäd niekoľko stoviek návštevníkov. No veď biznis a kultúra aj tak nemali v našich pomeroch nikdy k sebe blízko, alebo? To však neubralo na atmosfére keď sa Juraj Benetin objavil aj s partiou na stagei. Už po prvej skladbe Beh, bolo isté, že toto nebude len taký ďalší koncert v poradí.

Juraj priznal pred fanúšikmi, že sa chystal šetriť, keďže o deň neskôr pokračovali v tour, no natrieskaná sála,, sympatických a inteligentných“ fanúšikov ako ich muzikanti počas večera nazvali, pomohla rýchlo zmeniť plány. Setlist dôkladne pretkaný novými a známejšími skladbami vytvoril z celého vystúpenia živý celok, kde fanúšikovia, nečakali len na hit Otec. Z bohatých koncertných skúseností, získaných aj na veľkých letných festivaloch (Pohoda, Grape) kde hrali pred niekoľko tisícovými davmi, sa im podarilo skladby z ostatných albumov maximálne vyšperkovať. Takže o viacero silných momentov určite nebola núdza. Skladby Bolo nebolo s Jurajovým revom akoby z duše fanúšikov alebo Kamene s energiou sťa jadrová elektráreň, ktoré pochádzajú z albumu Karnevalova Vrana (2013) určite patria k silnejším momentom.

2Z nového albumu zase návštevníci určite nezabudnú na skladbu Pokušenia alebo Rob Čo Ti Hovorím. Môže za to Jurajove predstavenie skladby, ktorej pôvodná idea bola vraj o dohováraní neposlušnému synovi, no väčšina ju pochopila ako ,,masochistickú príručku“ pre dospelých. Vypočujte si ju a dajte vedieť , čo si myslíte vy? 🙂 Bez Otca sa to tak isto nezaobišlo. Jeden z najobľúbenejších singlov kapely však bol len jedným z viacerých highlightov. Takto si predstavujem ideálny koncert. Kapela Korben Dallas dala aj v Košiciach do vystúpenia maximum, čo bolo vidno na spokojných návštevníkoch. Ak ste Banskú Bystricu celú ešte nepočuli, odporúčame do pozornosti, prípadne sa zastavte na ich koncerte, určite sa oplatí. Tour pokračuje aj v ďalších mestách:

08.11.2014      Banská Bystrica, CNK Záhrada

12.11.2014      Brno, Fléda

14.11.2014      Nitra, Music a Cafe