Koncert šBoy Wondera a Dj Spanka v Déjá Vu clube v Košiciach!

Kedysi moderný košický pivovar Stará sladovňa v Košiciach dnes ponúka koncerty a zábavu. Club Déjá Vu hostil 14. 3. 2014  trnavského rapera, producenta a člena skupiny BoyBand s Ideom – Boy Wondera, Dj Spanka. Na koncerte vystúpili aj Benny Majestic a Dj El Notorico.

Lukáš Jedlička známy pod umeleckým menom šBoy Wonder prišiel na miesto činu. Po pár mesiacoch to v klube opäť vrelo vďaka raperovi, ktorého preslávila najmä pôsobnosť v zoskupení Turbo Boost. Po rozpade Turbo Boost, Wonder oddychoval. Po istom čase vznikla spolupráca prvého slovenského člena v českom vydavateľstve Ty Nikdy, ktorá prináša šťavnaté pecky. V roku 2012 tvorba vrcholila, a tak vyšiel prvý sólo album s názvom Špinavý poet.

Deja Vu KE_ Boy Wonder _Diamond Art 12Svojím charakteristickým a ladným prístupom k veciam vytvoril video pozvánku na koncerty v Košiciach a Poprade. V pozvánke vysávačom upratuje izbu, spieva o zelenom dyme a pozýva fanúšikov na koncerty. Možno aj vďaka tejto úsmevnej pozvánke prišlo na koncert toľko fanúšikov. Ako prvý vystúpil Benny Majestic, ktorý pred vystúpením povedal, že sa bude snažiť o to, aby dal kvalitnú show. Dodáva, že vo svojich skladbách chce fanúšikom zanechať odkaz a hlavne to, čo cíti a vníma. Ide mu vraj o čistú pravdu, kde skúsenosti zo života hrajú hlavnú rolu v jeho tvorbe. Raper, ktorý sa narodil v Košiciach má predkov zo Zambie a Kapského mesta. Mulat, ktorý čistou slovenčinou a kvalitným rapom podal veľmi dobrý výkon. Už ako malý obdivoval Michaela Jacksona so skladbou Black or White.  Spomínaná stredná časť skladby, kde sa rapuje, zaujala Majestica natoľko, že začal rapovať.  Slovenská hiphopová scéna sa Bennymu Majesticovi páči. Slovenský hip-hop prirovnal k tomu americkému. Podporuje rap každého druhu a štýlu. Dôležité je vraj robiť to, čo človeka baví. Pred samotným vystúpením sa Benny cítil mierne nervózny, ako keby mal skákať bungee jumping.

Po vystúpení spokojný Majestic pil pivo a zabával sa. Krátko pred jednou hodinou ráno začal hrať Dj Spank a onedlho nato, vystúpil na pódium očakávaný šBoy Wonder. Svojím známym trnavským hlasom prebudil život v publiku. Lukáš Jedlička ponúkol po koncerte pre svojich divákov a čitateľov exkluzívny rozhovor.

Deja Vu KE_ Boy Wonder _Diamond Art 8Lukáš, aké máš pocity z dnešného koncertu?

Mega. Košice mám veľmi rád. Ešte sa mi nestalo, aby tu bol zlý koncert. Východ je mega. Užívam si to vždy, keď som tu v Košiciach. V Déjá vu clube je vždy dobrý prístup majiteľa podniku a jeho tímu. Fanúšikovia sú tu fantastickí.

Kto ti pomáha pri príprave albumov, a s kým najradšej spolupracuješ?

Najradšej píšem texty sám. Dobrú hudbu robí viacero producentov. Spoluprácu vnímam tak, že sa poznáme osobne poznáme, stretneme sa a dáme niečo dokopy. Nemám rád, ak sa to robí iba umelo po internete a nikdy sa nestretneme. Hovorím za seba, že je to kamarátska spolupráca. Na druhej strane niekedy len tak počúvam niečo nové. Ak sa mi to zapáči, a chcel by som s interpretom spraviť spoločnú skladbu, tak ho jednoducho oslovím.

Vnímaš rozdiel medzi zoskupením Turbo Boost a terajšou sólovou kariérou?

Nevnímam to, ako veľký rozdiel. Ako Turbo Boost sme boli skupina: dj, producent a ja – raper. Texty som si vtedy tiež tvoril sám. Rozdiel by som videl asi v tom, že producent bol vtedy v Turbo Boost iba jeden, a teraz je producentov viac. Mám skupinu BoyBand s Ideom. To už vnímam ako niečo úplne iné. Sme dvaja raperi a texty píšeme vždy spolu.

Deja Vu KE_ Boy Wonder _Diamond Art 9Ktorý z názvov: Boy Wonder, BoyBand ťa bude v budúcnosti prezentovať?

BoyBand je dobrý, úspešný, experimentálny projekt.  Projekt sa stal jednou z najväčších rapových senzácií roku 2013. Neustále spolu koncertujeme. Boy Wonder som ja sólo raper.

Oplatí sa po finančnej stránke rapovať a tvoriť skladby?

To neviem, ja hrám zadarmo (smiech). Sen každého človeka, je živiť sa tým, čo ťa baví. Som v prvom rade vďačný celému labelu Ty Nikdy. Stojí za tým, veľmi veľa práce. Nie je to len o tom, napísať text, nahrať video a zavesiť to na youtube. Dá sa zarobiť. Slovensko je malá krajina. Nesnažím sa byť odlišný. Jednoducho si tvorím, nahrá sa to a vydá sa album. Musíš robiť kvalitné veci a vystupovať dobre na koncertoch. Ty Nikdy je funkčný label, ktorý funguje a vzájomná spolupráca je výborná. Na programe mám vďaka Ty Nikdy každý víkend koncerty, a je tam človek, ktorý sa o to stará. Z predaju zarobíš, ak si to vydávaš sám. Čo ťa uživí najviac sú koncerty. Musíš byť v pohode a robiť jednoducho dobré koncerty.

Deja Vu KE_ Boy Wonder _Diamond Art 14Chystáš niečo nové tohto roku?

Robíme BoyBand 2. Bude to dúfam veľká vec.

Kto je tvoj hudobný idol? Koho rád počúvaš v aute alebo doma?

V aute momentálne nepočúvam nič. Mal som rádio na kazety a to sa mi pokazilo (smiech). Naposledy som asi dva týždne počúval Kanyeho Westa. Púšťal som si všetky jeho albumy a bolo to proste mega. Neskôr som si pustil najstarší Redmanov album. Keď som bol menší miloval som Method Mana, OTB a úplne najviac asi Cypress Hill. Keď si teraz pustím Cypress Hill, tak mi chlpy na rukách stoja ako „ciciny“.

text: Maroš Kušnír