Novinky

Hex relaxovali v Chorvátsku, dnes zahrajú hit „Keď sme sami“ na námestí v Banskej Bystrici!

Chalani zo skupiny Hex milujú Chorvátsko! Preto vyše 15 rokov spoločne relaxujú na lodi a plavia sa po Jadranskom mori. Možno práve tam čerpali námet pre svoj hit „Keď sme sami“, ktorý je druhou najhranejšou skladbou v slovenskom éteri! Naživo si ho môžte vychutnať už dnes na námestí v Banskej Bystrici pri vítaní víťaza  Stanley Cupu Michala Handzuša.

Chorvátska tradícia skupiny Hex sa zrodila pred vyše 15-timi rokmi. Najskôr Hexáci chodievali na pánskej jazdy na ostrov Hvar. Neskôr to chalani posunuli ďalej a pravidelne relaxujú na plachetnici priamo na Jadranskom mori.

„Z ostrovov a z prírody v Chorvásku som uchvátený. Tento rok sme boli na najväčšej lodi, čo v prístave mali. Bolo to veľmi komfortné. Na spanie mal každý svoju kajutu. Tento rok bolo málo vetra, preto sme sa plavili aj na motor.“ Priznáva textár a gitarista Martin „Fefe“ Žúži.

fotka (23)Počas plavby si Hexáci vyvetrajú hlavy, zrelaxujú a načerpajú novú inšpiráciu.

„To je tá najväčšia sloboda, akú len človek môže zažiť. Ráno sa zobudí niekde na mori a povie si, že ideme doľava doprava, kam chce. Plavíme sa koľko chceme. Je to aj vzrušujúce, ak fúka vietor a ideme na plachty. Je to vlastne aj námornícka práca, každý z nás je totiž členom posádky.“ Nadšene vysvetľuje Tomáš „Yxo“ Dohňanský.

V Chorvátsku zažili členovia bratislavskej kapely množstvo vtipných príhod. Na dovolenke si dokonca zahrali koncert!

„Pamätám si, že na ostrove Hvar sme si aj zahrali. Bubeník Tybyke mal so sebou husličky, Ďuďo španielku a ja malé kombo a basu. Stretli sme tam partiu Slovákov a strihli sme improvizovaný koncert extra pre dovolenkárov. Žijeme muzikou všade, aj na dovolenke…“ Veselo si spomína „Yxo“ Dohňanský.

L800_9455„V jednej zátoke sme nechali tri utopené telefóny za jeden večer. Raz nás na našu loď odprevadil chlapík, ktorý cestou od nás zaspal na člne a ráno sa zobudil pri nejakom ostrove, našťastie celý. Bol to Slovák.“ Smeje sa spevák a autor hudby Peter „Ďuďo“ Dudák.

Možno práve v Chorvátsku čerpali Hexáci námet pre svoj hit „Keď sme sami“, ktorý je druhou najhranejšou slovenskou skladbou v našom éteri! „Making of“ klip k skladbe má na webe už vyše 130 tisíc prezretí!

„Človek tak vnútorne cíti, že či sa pesnička podarí alebo nie. Aj podľa spontánnych reakcií ľudí a komentárov fanúšikov z Česka a Poľska. Z môjho pohľadu sa táto skladba podarila. Naživo sme ju už dvakrát hrali a ľudia si ju spievali. To znamená, že ju poznajú, majú ju napočúvanú a veľmi dobre sa nám hrá!“ Dodáva Tomáš „Yxo“ Dohňanský.

Najbližšie si nový letný hit „Keď sme sami“ budú môcť fanúšikovia vychutnať už dnes o 19:00 hodine na námestí v Banskej Bystrici. Hexáci tam totiž prídu privítať víťaza  Stanley Cupu Michala Handzuša. Ten osobne volal kapele a pozval ju ako jednu zo svojich najobľúbenejších slovenských skupín.