Banská Bystrica ožila aj vďaka kapelám Nightwish a Sabaton!

Už od skorého nedeľného rána sme sa vybrali na cestu do Banskej Bystrice, kde sa mal konať koncert legendárnej fínskej kapely Nightwish a švédskej kapely Sabaton. Už počas cesty vlakom sme cítili atmosféru koncertu. Nielen vlaky dýchali, ale aj samotné mesto dýchalo atmosférou metalu.

Banskobystrický amfiteáter otvoril svoje brány niečo pred pätnástou hodinou a tisícky fanúšikov sa začali pomaly hrnúť a zapĺňať celý amfiteáter. Na koncerte sme stretli ľudí z rôznych štátov. Okrem Slovákov či Čechov sa prišli na vystúpenie svojich obľúbených kapiel pozrieť Poliaci, Maďari, či dokonca manželia z Írska.

Ako prvá sa nám na veľkolepom pódiu predstavila kapela Milhouse. Rodáci z Bratislavy to odštartovali vo veľkom štýle. Druhá sa nám na pódiu predstavila kapela Tristana. Ich koncert sme si neskutočne užili a poriadne sa zabavili 🙂 Po krátkej pauze nastupujú posledný predskokani večera, opäť slovenská kapela, tento krát v prevahe dievčat a to Symfobia. Po úvodných pesničkách sme už cítili tóny kapely Nightwish. Symfobia bola svojim repertoárom veľmi podobná. Bolo to ich prvé vystúpenie pred takýmto veľkým publikom, no nebolo z ich vystúpenia cítiť žiadnu neistotu, či stres. Naopak veľmi si to užívali.

DSC_0364Každý už netrpezlivo čakal na vystúpenie headlinerov koncertu Sabaton a Nightwish. A ozaj sa bolo na čo tešiť. Metalom žil celý amfiteáter už od otvorenia brán, no počet návštevníkov rástol príchodom kapely Sabaton. Bolo vidieť, že si koncert užívajú nie len fanúšikovia, ale aj samotní členovia kapely. Na ich tvárach bol počas celého vystúpenia úsmev a nechýbala im ani dobrá nálada. Veľkým plusom bolo pre nás aj ich kontakt s publikom. Z davu sa počas koncertu stále ozývala veta „Ešte jedno pivo.“ Spevák kapely prijal túto výzvu dokonca až tri krát 🙂 očividne mu naše slovenské pivo chutilo. Dokonca zaznela aj slovenčina, ktorou kapela koncert začala a ukončila.

IMG_9934Veľmi pekným gestom bola cena od primátora mesta Banská Bystrica, ktorú venovali kapele za ich pesničky venované obetiam 2. svetovej vojny. Najmä za pesničku Far from the fame, ktorá bola ich inšpiráciou na postavenie pamätníka v Banskej Bystrici.

Čerešničkou na torte bola skupina, kvôli ktorej sme prišli na koncert aj my, a to skupina Nihgtwish. Po dvanástich rokoch, čo kapela vystúpila prvý krát na banskobystrickom amfiteátri síce prešla viacerými zmenami, no nijako im to neuškodilo. Ich nová speváčka Floor Jansen s jej božským hlasom bola ozdobou celej kapely. Skupina nám predstavila nie len ich staršie skladby, ale zahrali aj čosi z ich nového albumu. Svoj koncert odštartovali môjmu srdcu veľmi blízkou skladbou Shudder Before the Beautiful.

IMG_0251Z nového albumu Endless Forms Most Beautiful sme mohli počuť skladby ako Élan či My Walden, no aj omnoho viac. Nechýbali ani skladby z predchádzajúcich albumov ako Storytime, 7 Days to the Wolves alebo romantická skladba Ever Dream, dynamický Amaranth alebo jemná Last ride of the Day. Každý netrpezlivo čakal na tú svoju pesničku. Každý si koncert užíval, no nechýbala aj kritika, či už na novú speváčku skupiny Nightwish, hodinové čakanie na pivo alebo kofolu, či výber predkapiel. Každý ma predsa len svoje obľúbené. Kapela Nightwish napriek tomu vystúpila pred plným amfíkom s veľkolepou show, s množstvom svetelných a pyrotechnických efektov. Diváci tak mali pastvu nie len pre svoje uši, ale aj oči.

Čosi môžete vidieť aj na fotkách, no ako sa vraví, nie je dôležité sto krát počuť, ale raz vidieť a tak sa už teraz tešíme na ich koncert 7.12.2015 v Prahe, kde vystúpia taktiež s veľmi zaujímavými kapelami, ktorými sú Arch Enemy a Amorphis.

Kompletný fotoreport z koncertu Nightwish a Sabaton nájdete TU!

text a foto: Nicol Urbanová/Tomáš Dančo