Hudobné talenty Vranova opäť zaujali. Nový objav na scéne

Piatkový večer patril vo vranovskom CVČ hudobným talentom. Fanúšikovia z Vranova a okolia si mohli vychutnať zmes gitarových štýlov a dvoch hudobných hostí mimo hraníc nášho okresu.

Z domácich skupín sa predstavili Another Depressive Day hrajúci crossover nu-metal,  trash-deathoví Grond a britská gitarovka Let´s all make believe. Večer obohatili svojim vystúpením Košičania Meredith miešajúci melódie s metalcoreom a nu-metalová úderka Shed z Veľkého Krtíša s charizmatickou speváčkou.

„Každým rokom sú talenty niečím iné. Pamätám si na prvý ročník a užil som si ho rovnako ako dnes. Rozprával som sa s ostatnými kapelami a tie si dnešný koncert takisto pochvaľovali,“ prezradil po svojom vystúpení Vlado Šaffa, basgitarista Let´s All Make Believe. Skupina vznikla pred necelým pol rokom a pustila sa s vervou do práce. Stihla odohrať už niekoľko koncertov a pripraviť plnohodnotný koncertný program. Pomenovali sa podľa skladby od skupiny Oasis, ktorá patrí k ich najväčším vzorom spoločne s Foo Fighters. „Text tejto skladby je pre nás príznačný, nakoľko hovorí o vzťahoch v kapele, aby sme sa nerozchádzali a tiahli to spolu. Je to pekná pesnička,“ vysvetľuje talentovaný gitarista kapely Dominik Fabian. Zdá sa, že skupina združená okolo speváka Dominika Proka má na svojom konte prvý hit, ktorý oslovil najmä ich fanúšičky. Pesnička sa volá Hey Girl! „Naša úplne prvá pesnička, ktorú sme zložili. Je skvelé, že si ju ľudia spievajú s nami na koncerte,“ teší sa D. Fabian. Skupina sa v lete predstaví na niekoľkých festivaloch a na jeseň zavíta opäť do klubov.

Hudobné talenty Vranova, ktoré sa dostali do všeobecného povedomia nielen tunajších kapiel a fanúšikov, zorganizoval Maroš Sobota, vedúci hudobného oddelenia CVČ po štvrtýkrát. Práve on sa celý rok usilovne venuje nádejným hudobníkom, ktorí sa učia hre na basgitaru, gitaru, či bicie nástroje. K večeru sa u neho v „skúšobni“ striedajú domáce kapely. „Mladí vranovskí muzikanti si zaslúžia aspoň raz ročne jeden koncert so všetkým čo k tomu patrí. Zvuk, svetlá, veľké pódium a samozrejme milujúce publikum,“ vysvetľuje M. Sobota. Podujatie je súčasne prehliadkou domáceho hudobného podhubia, z ktorého každoročne vzíde minimálne jedna skupina, ktorá svojou tvorbou obohatí hudobný kolorit mesta.  „Áno, všetci sa tešíme na „talenty“ a je z toho jeden veľký žúr. Privítal by som do budúcna Hudobné talenty pod holým nebom,“ opisuje atmosféru podujatia miláčik publika Vlado Šaffa.

text: Edo Kopček