Veľká noc v Kováčovej po štvrtýkrát roztancovala deti so zdravotným postihnutím

Špecializovaný liečebný ústav (ŠLÚ) Marína v Kováčovej žil pred sviatkami Veľkej noci spontánnou a výbornou zábavou. Podujatie pre jeho pacientov, ale aj klientov a deti s mentálnym postihnutím z ŠZ Kotva Brezno, OZ Margarétka – denný stacionár z B. Štiavnice a DSS Hrabiny Nová Baňa pripravilo dňa 28. Marca 2018 v spolupráci so ŠLÚ Občianske združenie Milan Štefánik.

V úvode privítali všetkých hostí Mária Laluhová, kultúrna referentka ŠLÚ Marína a predseda Občianskeho združenia Milan Štefánik. Po ich krátkom príhovore sa už naplno rozbehol zaujímavý program, ktorý otvorila mladá slovenská folková speváčka Mirka Miškechová. Absolútna víťazka súťaže Rebrík 2012 je známa piesňou „Cudzinka v tvojej zemi“, ktorú naspievala s českým spevákom Xindlom X. Vyštudovaná žurnalistka nám prezradila, že na benefícii tohto typu je prvýkrát, no zároveň dodala, že toto miesto je pre ňu symbolické, pretože ako 10-ročná bola prvýkrát v tábore práve v Kováčovej. „Celé podujatie bolo úžasné a dúfam, že som aj ja priniesla zážitok deťom, tak ako oni mne. Ak sme si urobili radosť navzájom, potom len veľmi rada a teším sa z toho,“ uviedla Miška Miškechová.

Po skvelom koncerte predstavila v krátkom vstupe konateľka zo SPIG s.r.o. zdravotné pomôcky zo Zvolena, ktorá popísala činnosť ich firmy a tiež pomoc z ich strany pre postihnutých ľudí, ktorí sa môžu kedykoľvek na nich obrátiť.

Veľká noc v Maríne foto2 Igor FrimmelČo nasledovalo ďalej, sa nedá nazvať inak ako hurikán. Práve novovzniknuté zoskupenie LOS BRADOS, ktorého člen Juraj Trebuľa je známy spevák a hudobník z ešte existujúcej skupiny AC+, spolu s ďalšími členmi Stenlym a Michalom, dostali publikum do riadneho varu. Deti tancovali deti na javisku, aj pod ním a rozšantili sa tiež moderátorka Daniela Sokolovičová so zvukárom Paľkom, ku ktorým sa pridala aj speváčka Mirka. Chalani spievajú prevzatú tvorbu od slovenských autorov (zaznela napríklad „Horúca láska“, „Horná-Dolná“…), či zahraničné piesne, ktoré originálnym spôsobom pretextovávajú po záhorácky. Decká ich nechceli pustiť z pódia a tak traja fešní bradáči si to odspievali s poriadnou dávkou potu. Ako zdôraznili, na takýchto benefičných koncertoch hrajú kvôli publiku, ktoré je veľmi úprimné, naozaj radi. Juraj to vidí asi takto: „Každý máme nejaký problém, ale hlavne, keď je to o postihnutých deťoch, je dobre, že stále existujú ľudia, ktorí im chcú pomôcť.“

Organizátorov teší, že opäť mohli darovať hudobný zážitok deťom, ktoré sú hendikepované a počas roka sa bežne nemôžu zúčastniť takýchto koncertov, preto sa už všetci tešia na ďalšie spoločné stretnutie o rok.

Text: Daniela Sokolovičová a Imrich Makó

Veľká noc v Maríne foto1 Igor Frimmel Veľká noc v Maríne foto2 Marek Vaco Veľká noc v Maríne Mirka Miškechová a ďuri a Stenly foto Marek Vaco Veľká noc v Maríne Mirka Miškechová foto Igor Frimmel Veľká noc v Maríne Mirka Miškechová foto Marek Vaco