Tomáš Klus zažil hudobný Prešov

Často tu nehráva, v našich rádiách ho nehrajú, napriek tomu si tento známy pesničkár z Čiech našiel fanúšikov aj u nás. Po dlhej dobe konečne znova dorazil na Slovensko a jeho turné Ani si nesedejte ho zaviedlo aj do Prešova. Jediné mesto na Východe, ktoré bolo poctené návštevou Tomáša Klusa. Vypredaný klub v Prešove vravel za všetko! Ľudia proste milujú jeho hudbu, texty a improvizáciu na živých vystúpeniach.

Tomáš už od rána behal a bol na roztrhanie pre promo rozhovory. Osoba, o ktorej sa hovorí ako o nástupcovi Karla Kryla či Jaromíra Nohavicu má predsa len svoju osobitosť a je ojedinelým pesničkárom dnešnej doby. Tieto dve mená však môžu naznačovať jeho veľkosť, a to, že ľudia na jeho hudobný talent tak skoro nezabudnú. Rozhovor s Tomášom sme absolvovali aj my a prinesieme ho v blízkej dobe.

Do Prešova Tomáš Klus dorazil v klasickej zostave s gitaristom Jiřím Kučerovským, ich skupinu dopĺňali dvojica hostí Petr Škoda (bicie) a Honza Lstibůrek (kontrabas). Klub sa zaplnil rýchlo a miesta ubúdalo. Kapela sa premiestnila na svoje miesto presne a svojich priaznivcov rozhodne nechcela nechať vyčkávať. Začiatok, stred alebo koniec koncertu, vždy to bolo o energií. Tomáš precítil každú svoju pieseň a publikum mu to opätovalo. Zábava a tanečné pohyby pretrvávali v publiku, či už šlo o balady alebo energické piesne.

Komunikácia s publikom priblížila Tomáša o riadny kus. Od fanúšikov sa niesol spev, smiech, dokonca požiadavky o dané piesne. Vyhovelo sa určite všetkým a zazneli nie len nacvičené skladby, ale aj improvizácia v podobe dvoch piesni. V jednej bola podmienka zahrať ju v štýle jazz, kde Tomáš nechal publikum rozhodnúť o žánre. Scénu pódia dopĺňala tieňohra. Za plachtou sa predviedli, nie len hudobníci, ale aj Tomášova manažérka, ktorá určite neodolala atmosfére.

Nedočkavých fanúšikov po koncerte Tomáš obdaroval svojou prítomnosťou. Rozhodne sa nikam neponáhľal a podpis i fotka s ním sa ušla každému. Hudobník, ktorý si nájde čas na fanúšika je ozajstný hudobník. Jeho otvorenosť, voľnosť, možno rituál sa ukázala aj pri hraní, keď Tomáš celý koncert odohral v ponožkách. 😀 Tomáša a jeho priateľov v Prešove čakala skvelá atmosféra a neodmysliteľný úspech u publika.

text: Paľo Dráb