Slovenská premiéra paganfolkovej kapely OMNIA v Bratislavskom klube MMC

Slovenská premiéra paganfolkovej kapely OMNIA v Bratislavskom klube MMC priniesla potešenie rovnako pre ušné bubienky ako aj pre dušu divákov, ktorých sa tu zišlo viac ako 600. Koncert sa síce začal o niečo neskôr ako bolo v pláne, no len z dôvodu veľkého záujmu a náporu na vstupnej bráne. Začal hneď ako sa všetci ľudia dostali do sály. Vďačíme preto organizátorom že si túto kapelu mohli vychutnať všetci diváci ktorí prišli na koncert hneď od začiatku. I keď tento chaos vznikol len vďaka tomu, že ľudia čakali v rade do šatne miesto na koncert. Na čo samozrejme po chvíli boli upozornení a všetko sa dalo do poriadku.

V Bratislave sa nám predstavila kapela v zostave Steva – hlavného speváka, flautistu a najväčšieho „šialenca“. Ďalej úžasnej Jennifer ktorá nám krásne zahrala na harfu a elektronický klavír. Tak isto nám ukázala ako duchaplne dokáže využiť svoj hlas. Ďalšou neoddeliteľnou súčasťou tejto kapely je aj nástroj digeridoo s ktorým sa nám predstavil Daphys Sena. Poslednou ale dôležitou súčasťou tejto kapely je bubeník Rob van Barschot, ktorý nám predviedol na koncerte famózne sólo. Za ktoré sa mu obecenstvo poďakovalo obrovským aplauzom a revom.

OMNIA 01Prichádzal som na koncert tejto kapely veľmi skepticky s príčin mne osobných. Bol som na mnohých koncertoch kde som poznal kapely len z videoklipov alebo nahrávok. Veľa krát ma tieto kapely naživo sklamali alebo zneli priemerne. No toto nemôžem určite povedať o OMNII. Bolo vidieť, že nie sú vôbec nováčikovia na scéne. Práca, komunikácia kapely s ľuďmi bola na úrovni a vďačné publikum spolupracovalo. Neostali len pri svojich tradičných štýloch ako sú prvky pohanskej, keltskej, šamanskej, bretónskej a írskej hudby. Predstavili sa aj v rapovejšom svetle pri skladbe Dance Until We Die. Ktorou neurazili milovníkov svojej tradičnej hudby ale možno oslovili aj novú skupinu divákov. Zahrali taktiež svoje najznámejšie skladby s ktorými naplnili očakávania svojich skalných fanúšikov ako sú napríklad Earth Warrior, I don’t speak Human, Cernunnos alebo Free Ra Huri. Dúfam, že OMNIA nebola na Slovensku posledný krát. Ak k nám zavítajú aj v budúcnosti, veľmi by potešila aj dobrá predkapela. OMNIA 04

No bohužiaľ tak ako na veľa iných koncertoch v klube MMC musím vytknúť aj teraz odvetrávanie priestorov. Po hodine koncertu bol problém s dýchaním a vysokou teplotou. Veľa ľudí mi po koncerte hovorilo že im bolo zle. Čo je neprijateľné mať pri takomto uzavretom priestore nedostatočné vetranie! Môže spôsobiť až zdravotné komplikácie čo si určite nikto neželá pri počúvaní svojej obľúbenej kapely.

Záverečnej reči musím povedať iba toľko, že napriek neúplnej zostave kapely, predviedla sa v najlepšom možnom svetle. Famózny zvuk im zabezpečil vlastný zvukár, ktorý si zaslúži obdiv. Dobre viem, že kapely tohto razenia je ťažké správne nazvučiť a je k tomu potrebná dlhoročná prax.

OMNIA 03Spýtali sme sa aj organizátorov ako hodnotia túto akciu:
 „Pre nás bolo obrovskou radosťou tráviť dni s tak skvelými ľuďmi. Sú to fakt charakteri, majú srdce na správnou mieste a filozofiou, ktorá sa skrýva za ich hudbou aj reálne žijú. S výsledkom koncertu sme veľmi spokojní, pretože atmosféra bola vynikajúca. Z publika bolo cítiť veľké nadšenie, čo si kapela riadne užívala a išla vďaka tomu na maximum. Veľa ľudí nám aj písalo, že to bol pre nich fakt jedinečný zážitok. Tešíme sa teda, že ich Slovensko tak vrelo privítalo a práve preto veríme, že sa sem určite raz radi vrátia. Ďakujeme srdečne všetkým, ktorí dopomohli tomu, aby sa táto udalosť mohla uskutočniť a všetkým, ktorí sa koncertu zúčastnili. Spolu sme vytvorili niečo prekrásne.

Text: Martin Ondrejka, Matej Soviš

Viac foto tu: