Rocková Beermovka priniesla do Sabinova skvelé kapely aj potoky piva!

V sobotu 10.11.2018 sa konalo v Mestskom kultúrnom stredisku Sabinov obľúbené stretnutie fanúšikov tvrdej hudby s názvom Rocková Beermovka.  Návštevníkov potešili  kapely z rôznych kútov Slovenska aj  z Čiech.  V poradí už 8. ročník priniesol opäť vynikajúcu atmosféru .

Samozrejme o čom by bola Beermovka bez piva. Ani tentoraz nechýbalo vychladené čapované pivko v rukách rockerov, ktorí si ho pri hudbe,, ktorá má gule´´ patrične vychutnali. Večerom sprevádzal  moderátor Ďoďo Šotík. Ten prirovnal podujatie k rajskej záhrade.

Ako prvá na pódium prišla kapela z Košíc From the six (melodic metal). Päťčlenné zoskupenie pôsobí na scéne od roku 2016 a má mnoho fanúšikov nielen vo svojom okolí. Na pódiu zahrali celkovo 9 piesní. Nezabudli ani na svoje najznámejšie skladby ako Hell is for everyone, Dark light a ako doplnok Stay dreamy. Originálni boli hlavne štýlom prevedenia  (čierna farba na tele, zladenie oblečenia, nalakované nechty…) a samozrejme aj svojou energiou na pódiu. Kapela má veľké ciele a vďaka svojej tvorbe a vystupovaním pred fanúšikmi veríme, že to dosiahne ďaleko. Podporiť toto jedinečné zoskupenie z Košíc a vypočuť si ich viete na ich stránke na Facebooku.

beermovka5„Unreal underground feeling“ návštevníkom dodali prešovskí Gagas. Tí spolu pôsobia úctyhodnú dobu od roku 1987. Základ Gagasu tvorili bratia Wittnerovci. Alternatívnemu metalu neodolalo skoro ani jedno ,,metalové ucho´´. Kapelu si prišli vypočuť rôzne vekové kategórie. Aj keď formácia nebola činná už dlhšiu dobu, na Beermovke to roztočila, a skutočne vytvorila svoju pravú metalovú atmosféru. Skúsenú skupinu fanúšikovia povzbudili veľkým potleskom, a v rytme hudby nechýbal ani head-banging.

Beermovka1

Z Revúcej zavítali Pseudosapiens, vďaka ktorým sme si mohli vypočuť zaujímavý druh metalu. Išlo o pseudo metal, v ktorom sa spája zmes rocku, HC a metalu. Základom sú samozrejme podladené gitary. Mnohých fanúšikov zaujal jedinečný názov tejto hudby. Texty piesní majú rozdelené na dva druhy: vlažnejšie a veselšie – kapela tvrdí, že nepohrdne čiernym humorom a pornom. Spevák so svojim hlasom ovládol celú miestnosť. So svojím originálnym štýlom hudby nabudili každého. Najbližšie ich môžete vidieť  7.12.2018 v Nových Zámkoch. Túto zaujímavú skupinu viete podporiť tiež aj na ich Facebookovej stránke.

Malignant Tumour (metal-crust) známa taktiež aj ako „Ostravská mlátička“ hrá od roku 1991. Má za sebou viacero  koncertov aj ocenení ako Britva, Anjel a Český lev. Ich skúsenosti prišli predviesť aj do Sabinova. Na pódium došli v zaujímavom prestrojení. Každému bolo jasné, že to kapela roztočí, a tak sa aj stalo. Head-banging a ruky hore dokázali, že kapela právom obsadila miesto v tohtoročnom lineupe.

Fanúšik thrash metalu si prišiel na svoje vďaka Acid Force z Banskej Bystrice. Za svoje štvorročné pôsobenie stihli urobiť celkom slušný posun. Zahrali si na festivale Brutal Assault, čo je na mladú kapelu veľká frajerina. Ako záverečná kapela večera dala zo seba obrovskú energiu. Opäť sa objavil head-banging počas hrania. Ukázali všetkým čo je pravý thrash metal a ovládli ním celé pódium. Zaujímavým zážitkom bol beh fanúšikov do kruhu (circle). Kapela dala svoje „toxisch dopamíny“ každému, kto fungoval naplno až do poslednej chvíle. Acid Force skladby zo svojho albumu ATROCITY FROM THE LAST. Ako prídavok zahrali od Motörhead – Ace of spades, vďaka ktorej to ukončili na plne gule. Kapelu viete podporíte na ich stránke na Facebooku.

Rocková Beermovka sa skončila opäť úspešne! Každý si prišiel na svoj štýl hudby a aj spomienky ostali nezabudnuteľné. Neostáva nič iné ako poďakovať organizátorom za výborné podujatie. Veríme, že na ďalší „rock“ opäť zavolajú originálne kapely, ktoré príde podporiť veľa fanúšikov tvrdej hudby.

Autor a Foto: Katka Nagyová