Richard Müller ukázal v Košiciach svoju ľudskú tvár

Koncertná jeseň pomaly začína naberať na obrátkach, po upršanom festivalovom lete sa umelci spolu s fanúšikmi presúvajú do klubov či koncertných sál, kde najmä intímnejšou atmosférou vytvárajú častokrát silnejšie puto, ktoré sa s open-air podujatím nedá porovnávať. Živelnosť fesťákov nahrádza intenzívnosť kontaktu komornejších priestorov. Určite mnoho by o tom vedel rozprávať Richard Müller, ktorý počas leta vystúpil na mnohých festivaloch, no pre svojich fanúšikov  pripravil aj bohatý jesenný program. Inšpiráciou bol možno aj maximálny úspech u fanúšikov, ktorí neváhali podporiť speváka nielen návštevou koncertov ale i kúpou CD, ktorého sa predalo vyše 16. tisíc.  Bezpochyby jeden z najznámejších a najúspešnejších projektov ostatného roka sa teda dočkal pokračovania.

Vypredané koncerty v mnohých mestách, hudobné ocenenia a nadmieru spokojní fanúšikovia.. To je len útržok z mozaiky úspechov, ktorými sa môže legendárny spevák spolu s vokálnou skupinou pochváliť. Možno aj kamarátsky vzťah medzi interpretmi pomohol rozbehnúť práce na nových accapela verziách z repertoáru Richarda  Müllera. Výsledkom je teda nielen nové turné, ktoré odštartovalo 29.9.2014 v Trenčíne, ale aj čerstvé trojCD. V kompaktnom balení nájdeme okrem nových skladieb aj záznam z ,,minuloročnej lajfky´´ ako aj ,,DVD z lajfky´´ . Richard pripravil aj množstvo ďalších suvenírov, ktorými láka pri vstupoch. Od štandardných tričiek alebo ostatných albumov sme zazreli dokonca aj budík alebo omaľovánku pre deti. Úvodný koncert bol 12.10.2014 v Košiciach  samozrejme vypredaný. Niet sa čo čudovať. Na východe má spevácka legenda silnú fanúšikovskú základňu a tak Richard pridal ďalší koncert aj nasledujúci deň. Umelci vytvorili v priestoroch spoločenského pavilónu už od prvých momentov energickú atmosféru. Košičania sa chytili prekvapivo skoro. Určite k tomu dopomohol aj dobre premyslený setlist (na konci článku) a aj rezkejšia úvodná skladba.

bw03Ako býva zvykom pred skladbami, speváci ich zvyknú uviesť krátkym popisom alebo príhodou. V prípade Richarda Müllera boli plné jeho životných skúseností, nadhľadu a zmyslu pre humor. Spevák pohladil duše návštevníkov spontánnosťou. Prvej časti koncertu dominovali známe skladby (Nahý 2), pri ktorých už publikum bolo dostatočne naštartované, Tlaková níž (rozumej: lakomá myš=) alebo nestarnúce Milovanie v daždi.

Na stagei bolo vidno, že medzi umelcami vládne harmónia a kamarátska-uvoľnená atmosféra, pri ktorej ani líder Braňo Kostka nešetril humorom skoro pri každej príležitosti. Fragile vystúpili v sedemčlennej zostave, ktorú tvorili: Jana Golis, Svetlana Rymarenko, Jana Boltižiar, Kamil Mikulčík, Viliam Csontos a Peter Lacho.

Silným momentom prvej časti koncertu bol predslov ku skladbe Mama, v ktorom sa spevák priznal, že túto skladbu už nestihol zaspievať svojej (nebohej) mame na koncerte, nakoľko ju nezaraďoval až do teraz, do zoznamu hraných skladieb.

DSC07932Celý večer sa však niesol vo veselej atmosfére, pri ktorej aj ,,reklamné okienko´´ prešlo rýchlejšie a hladšie. Kvalitou výkonov a nasadením ktoré predviedli, snáď ani reklamné okienko nebolo nutné. Pred prestávkou to fanúšikovia demonštrovali prvým standing ovations.

Druhá časť sa niesla v ešte o niečo viac uvoľnenej atmosfére aj vďaka novej cover verzii skladby Happy alebo skladbe Srdce jako kníže Rohan. Zaujalo aj nové spracovanie skladby Baroko, ktorou sa speváci rozlúčili. Vďaka nekončiacim ováciám sa Košice dočkali aj dvoch prídavkov. Turné HLASY 2 prinieslo opäť výnimočné spojenie speváckych výkonov a nestarnúcich hitov slovenskej speváckej legendy, ktorá posunula koncertný zážitok level vyššie. Ak máte príležitosť ho zažiť, určite odporúčame.

Setlist:

1. Po schodoch
    2. Slon v porceláne