Richard Müller a Fragile predviedli úžasné hlasy aj v Košiciach!

Legenda slovenskej hudobnej scény Richard Müller pripravil pre jeho fanúšikov opäť špeciálnu lahôdku. Celých deväť mesiacov venoval príprave jedinečného projektu s názvom Hlasy. Už samotný názov naznačuje jeho zameranie, pretože hudobné nástroje tento krát pri nahrávaní použité neboli. Všetko zvládol Richard bez techniky spolu so speváckou skupinou Fragile. Výsledkom tohto spojenia je aj rovnomenný album Hlasy, a počas týchto dní aj Česko- Slovenské turné, ktoré odštartovalo len dva dni po krste nahrávky v pražskom Buddha Bare, kde sa krstnou mamou stala topmodelka Eva Hercigová, a pokrstila ho bozkom.

,, Je to obrovský kus práce, dali sme si záležať´´ prezradil spevák. Zaujímavosťou na albume je fakt, že niektoré skladby obsahujú až neuveriteľných 97 hlasov, ktoré spolu vytvárajú úžasný celok. Prvou zastávkou tour Hlasy bol český Světlov, odkedy je celý tím spevákov na cestách. Spevokol Fragile, ako vtipne označil skupinu Richard Müller momentálne vystupuje vo vynovenom zložení, ktoré tvoria: Braňo Kostka, Soňa Norisová, Jana Golisová, Helena Krajčiová, Svetlana Rymarenko, Slavo Košecký, Vilo Csontos a Kamil Mikulčík.

Už pár dní pred vystúpením v Košiciach boli koncerty do posledného miesta úplne vypredané. Príjemným gestom bolo pridanie ďalšieho koncertu na štvrtok. V publiku sa zišli snáď všetky vekové kategórie, čo svedči o silnej fanúšikovskej základni na východe. Pódium pôsobilo príjemne minimalisticky, svetelne dotváralo hudobné výkony. Nechýbali ani Richardove vtipné vstupy medzi pesničkami, humorom nešetril aj Braňo Kostka, ktorý tak isto s jemným vtipom predstavil ostatných členov kapely.  Východ zastupoval vo Fragile podľa jeho slov rodák z Moldavy nad Bodvou – Vilo Csontos. Už od prvých skladieb bolo jasné, že sa tento koncert zapíše hlboko do pamätí návštevníkov ako intenzívny hudobný zážitok. Súznenie všetkých hlasov miestami pôsobilo hypnoticky.

Vrcholnou skladbou prvej časti koncertu bola Bohemian Rapsody od svetoznámej kapely Queen. Richard ako správny profesionál vycítil vždy najlepší okamih, kedy vyzvať publikum do spevu, a zapojiť ho tak do diania. Samozrejme spontánnosť východniarom nikdy nechýbala, preto sa okamžite pridali k spevákom. Za zmienku stojí aj zaujímavá dramaturgia koncertu rozdeleného na dve časti s pauzou na oddych, ktorá potešila aj osviežila. Spestrením koncertu bola aj ,,promo´´ pesnička, v ktorej Fragile spievali o svojom profile na Facebooku, a tak isto veselý bol aj výlet do hudobnej histórie v podaní speváckej skupiny, neskôr sa pokračovalo opäť s Richardom Müllerom. Návštevníkom bola počas koncertu predstavená aj mobilná aplikácia, ktorá používateľom prináša informácie o turné, hudobný obsah, ale i možnosť vytvoriť si vlastnú a capella verziu Richardových skladieb. Aplikácia Hlasy je bezplatná a dostupná pre smartfóny cez ich obchody s aplikáciami. Počas večera odzneli  skoro všetky známe hity, ktoré poznajú rôzne generácie.

Richard predstavil prierez svojou tvorbou, ktorú zároveň umiestnili aj na spoločný album. K záveru koncertu odznela rozprávka z jedného z Richardových albumov, v podaní Kamila Mikulčíka, len by si zaslúžila lepšie uvedenie, lebo nebolo miestami jasné, čo tým Kamil chcel povedať, no Richard pohotovo prezradil jej súvislosti s jeho životom. Niektorí fanúšikovia však bažili iba po hudobnom programe, keď počas ďalšieho zo vstupov prerušila fanúšička jeho reč pokrikom ,,už spievaj!´´  Hold slušné správanie by si poniektorí fanúšikovia nemali zabúdať doma. Zlatý Slávik vyhovel a pokračoval ďalšou skladbou. Vrcholom celého večera bola skladba Očenáš, ktorú zložili spolu s Jarom Filipom a jej intimitou, naliehavosťou a spirituálnou atmosférou vygradovali speváci zážitok na maximum.

Spojenie Richarda Müllera a Fragile je unikátom, ktorý sa určite oplatí počuť a zažiť na vlastnej koži. Ak teda stíhate ich ďalšie koncerty a nie sú ešte vypredané, určite odporúčame.

Nasledujúce koncerty:

14. 10. – Trnava, DK Trnava