OSMIDIV bol dokonalou reklamou na úprimnú a spontánnu radosť!

Spontánnosť, úprimnosť a fantastická atmosféra! Osmidiv v Banskej Štiavnici rozdával v nedeľu 20. Augusta 2017 po ôsmykrát radosť. Pre deti a osoby s mentálnym postihnutím z Banskobystrického regiónu a okolitých ústavov bol pripravený naozaj bohatý a pestrý program. Organizátorov z Občianskeho združenia Milan Štefánik nezaskočil ani dážď, pretože podujatie promptne presťahovali z miestneho amfiteátra do kultúrneho centra, kde všetkých privítala moderátorka Adela Vinczeová a príjemné popoludnia odštartovala zumba so Zolim.

V Kultúrnom centre v Banskej Štiavnici to žilo na každom kroku. Osmidiv fascinoval dokonalou empatiou medzi hudobníkmi a publikom, čo si pochvaľovala aj kapela Žena z lesoparku. „Osmidiv nevnímam ako charitu alebo benefíciu. Pre mňa je to festival, kde je veľmi pozitívna energia. Všetci sú tu spontánni a výborne sa bavia. Hudba je univerzálnym jazykom a ľudia s hendikepom ju vnímajú oveľa intenzívnejšie, čo sa premieta aj do ich úprimných reakcií,“ uviedol frontman skupiny Žena z lesoparku Peter „Šarkan“ Novák.

Skvelým koncertom pokračovala prešovská zostava Chiki Liki Tu-a a na „rodákov“ z metropoly Šariša nadviazal pravou „východniarskou“ vášňou Poddukelský ľudovo umelecký súbor PUĽS. Nálada gradovala s duom Maduar a víťazkou Hlasu Česko-Slovenska Ivana Bagovou. Ich hitom neodolala ani Adela Vinczeová, ktorá sa taktiež pridala k tancujúcemu publiku. „My sa na takýchto podujatiach cítime vždy veľmi dobre. Deti, ale aj starší nás dokážu vždy strhnúť a nadchnúť tým, ako sa zabávajú. Pre nás je tá koncertná atmosféra, ako má byť,“ pochvaľovali si bratia Matyinkovci z Maduaru.

Tak ako na ostatných benefíciách organizovaných OZ Milan Štefánik, aj teraz si deti v tvorivých dielňach pripravili pre umelcov rôzne darčeky. Najviac prekvapený ostal Peter Cmorik. „Bolo fantastické vidieť transparent, na ktorom som bol nakreslený. Dokonca som na ňom vyzeral oveľa krajšie ako v skutočnosti,“ smial sa slovenský niekoľkonásobný Zlatý slávik.

Napriek stiesnenému priestoru boli opäť pripravené mimoriadne populárne tvorivé dielne – tradičné razenie mincí, pletenie z prútia a enkaustika. Detičky sa skrášľovali veselými obrázkami maľovanými na tvár a na ruky. Príjemným gestom organizátorov bol taktiež stánok pred KC, v ktorom organizátori robili chutné pečené klobásy pre hendikepované deti.

Osmidiv bol i tento rok najlepšou možnou reklamou na spontánnosť, úprimnosť a radosť. Myšlienkou benefície je dopriať kultúrno-spoločenský zážitok hendikepovaným deťom, ktoré podobné akcie a koncerty navštevujú iba sporadicky. Teraz sa mohli v prítomnosti svojich najbližších priateľov vyšantiť do sýtosti a ich spokojné tváre svedčili o tom, že podujatie sa vydarilo na výbornú! „Akciou sme úplne očarení, bolo super. Najviac sa nám páčil PUĽS, na ten sme aj najviac tancovali. O všetko bolo postarané. Jedlo aj pitie. Ďakujeme celému kolektívu,“ neskrývali nadšenie Mirko a Anička z OZ Ostrov Levice. Festival Osmidiv sa aj tento rok krásne vydaril a tešíme sa na vás v budúcom roku. Ďakujeme všetkým dobrovoľníkom a podporovateľom za pomoc.

KOMPLETNÝ FOTOREPORT Z AKCIE OSMIDIV 2017 NÁJDETE TU!

Text: Daniela Sokolovičová a Imrich Makó

Osmidiv 2017 foto1 Igor FrimmelOsmidiv 2017 foto1 Petra SekáčováOsmidiv 2017 foto2 Igor FrimmelOsmidiv 2017 foto2 Petra SekáčováOsmidiv 2017 foto3 Petra SekáčováOsmidiv 2017 foto4 Igor FrimmelOsmidiv 2017 foto4 Petra SekáčováOsmidiv 2017 foto5 Petra SekáčováOsmidiv 2017 foto6 Petra Sekáčová