ONE DAY JAZZ FEST priniesol do Košíc skutočné hudobné lahôdky! Kasárne praskali návštevnosťou…

V piatok 11. apríla sa Kasárňach/Kulturparku sa zišli známe a uznávané jazzové hviezdy, nielen zo Slovenska ale aj svetovej scény, ktoré si dali míting s fanúšikmi kvalitnej inštrumentálnej hudby. Pre mnohých návštevníkov to bol doslova sviatok, ktorý zorganizoval jeden z najznámejších slovenských bubeníkov –  Martin Valihora. Jeho vyšperkovaný One Day Jaz Festival pritiahol do Kasární davy ľudí.

2014_4_11_one day jazz fest_foto_david_hanko (12)V Kasárňach už dlhšie taký nátresk nebolo vidno. Správny výber hostí a lineupu teda zabral stopercentne. Program organizátori avizovali už od 9- tej večer. S pribúdajúcim časom kulminoval aj počet návštevníkov v sále. Ich celkový počet sa pohyboval okolo 500. Malou zmenou v programe bolo náhradné vystúpenie prešovských muzikantov Inside Group, ktoré zastúpili avizovaného bubeníka Martina Janočka spolu s Detskou porciou, ktorí pre zranenie basgitaristu napokon nevystúpili. Najväčšiu pozornosť okrem headlinerov si prirodzene zaslúžili slovenské jazzové hviezdy, ktoré svojou reputáciou naznačovali, že sa bude podávať z toho najlepšieho čo doma máme. Konkrétne sa o to postaral projekt Part One – Eugena Vizváryho. Jedinou ženou v tomto osadenstve bola šarmantná Anita Soul, ktorá svojím vokálom pozdvihla zážitok z inštrumentálnych lahôdok.

Na jednom pódiu spoločne predviedli svoje kvality špičkoví hudobníci: Oskar Rosza (basová gitara), Rado Tariška, Michal Bugala, Štefan Bugala, Dávid Hodek, Martin Valihora (bicie) , Róbert Vizvary (klávesy), ktorí spoločne pôsobili na publikum veľmi intenzívnou hudobnou energiou. V koncertnej sále bolo vidno mnohých fanúšikov nechať sa uniesť atmosférou pokoja, precítenej hudby a uvoľnenosti. čerešničkou na torte bola v tomto spojení Anita Soul. Svojím prejavom posúvala zážitok ešte ďalej aj bez toho, aby výraznejšie vyčnievala nad celkom ako takým.

2014_4_11_one day jazz fest_foto_david_hanko (11)Vystúpenie plné emócií prešlo bez chybičky. Medzi vystúpeniami programom sprevádzal samotný Martin Valihora, ktorý počas prípravy na ďalšie vystúpenie prenechal stage DJ-ovi Vecovi. Ten hral jak z velkej knihy, tracky ktoré sa do atmosféry celkom hodili. Následne prišli na rad headlineri festivalu: bubenícky virtuóz Chris Dave and The Drumhedz. Ich vystúpenie sa už však bez technických problémov či nedostatkov nezaobišlo.

2014_4_11_one day jazz fest_foto_david_hanko (15)Už v úvode vystúpenia prerušil Chris Dave hru kvôli silnému echu. To sa stane hocikedy. No zvukár nemal asi počas ich koncertu svoj večer, pretože neskôr sa headliner zastavil ešte raz. Samotný Martin Valihora musel korigovať technikov spoza stageu. Sústredenosť však headlinerom nechýbala, nakoľko sa nenechali vyviesť z miery a opäť sa dostali do varu. Bolo fascinujúce sledovať ako boli spolu hudboníci zladení. Dušu inštrumentálnym skladbám okrem Chrisa Dave-a dával aj gitarista Isaiah Sharkley. Zostavu tvorili Keyon Harold (trúbka), Nicholus McNack (basgitara), Isaiah Sharkley (gitara) a Chris Dave (bicie). Fanúšikov už v úvode Chris vyzval, aby zatvorili oči, otvorili uši a vydali sa spolu s nimi na hudobnú cestu. Tá bola plná kontrastov, nefalšovaných amerických fílingov aj súčasného jazzu. Aj v rámci improvizácií nezapreli svoju originalitu, pretože každý z kvarteta priniesol na istý moment kúsok svojho vlastného pohľadu a pocitu, ktorý venovali fanúšikom.

Vďaka odhodlaniu Martina Valihoru tak mali možnosť aj košickí nadšenci jazzovej hudby možnosť vychutnať očarujúce vystúpenia súčasnej slovenskej i zahraničnej špičky. Kiežby sa takýchto hudobných nadšencov našlo na Slovensku viac.

Kompletný fotoreport nájdete TU!

Autor&Video Martin Laškovský