Koncert „Dúha v srdci“ vyčaril radosť v mnohých srdciach

Kto navštívil Spoločenskú sálu MsKS v Novom Meste nad Váhom v nedeľu 30. septembra popoludní, bol iste príjemne prekvapený. Budova i jej okolie bolo zaplnené množstvom ľudí, ktorí sa usmiati a v dobrej nálade tešili zo všetkých aktivít, ktoré im boli ponúkané. Tí, ktorým žiarili oči šťastím a radosťou neboli častí návštevníci kultúrnych stánkov. Boli to deti, mládež a dospelí ľudia so zdravotným a mentálnym postihnutím z Trenčianskeho kraja. Toto špecifické podujatie bolo zorganizované s nadšením a snahou ponúknuť práve tejto skupine možnosť prežiť popoludnie plné radosti, hudby, tanca a tvorivosti. Nosnou myšlienkou organizátorov bolo – ak dbáme o šťastie iných, nachádzame svoje vlastné. Verte, že šťastie  bolo prežívané obojstranne!

Pred novozrekonštruovanou budovou všetkých návštevníkov vítala  temperamentná myjavská hudba a spev v podaní ľudovej hudby Turanček. Prichádzajúci návštevníci si vyskúšali a overili svoje schopnosti pri práci s hlinou a prútím, mnohé deti s nadšením prijali možnosť stať sa na chvíľu Robinom Hoodom a trénovať streľbu na starodávnych  lukoch, alebo veselé rozptýlenie v nafukovacom hrade. Vnútorné priestory budovy žili zanietenými umelcami, ktorí  so zápalom a chuťou vytvárali svoje prvé kresby pomocou enkaustiky (maľovanie horúcim voskom). Možnosť oživiť si tvár zaujímavou maľbou využili nielen deti a mládež, ale i viacerí dospelí. Všetkým nadšencom tanečných rytmov a pohybových kreácií sa počas celého podujatia venovali inštruktorky Zumby Denisa a Anka, ktoré svojim zápalom pre pohyb roztancovali veľkú časť účastníkov podujatia.

Charitatívne podujatie Dúha v srdci bolo zároveň i prvým kultúrnym podujatím v zrekonštruovanej viacúčelovej sále. Radosť z otvorenia benefičného koncertu a zároveň aj novej sály zdieľali spolu s primátorom mesta  Jozefom Trstenským i poslanci NR SR Jaroslav Baška, Dušan Bublavý a predstaviteľka za Trenčiansky samosprávny  kraj Elena Behrová. Celé podujatie s ľahkosťou, šarmom a vtipom viedol trenčiansky rodák, moderátor Štefan Skrúcaný.

Benefičný koncert Dúha v srdci mal otvorenú náruč pre všetkých, ku ktorým príroda nebola príliš štedrá v prídele zdravia. O to štedrejší boli organizátori, ktorí ponúkli úžasnú zostavu hudobných hostí, ktorí sa nachádzali na pomyselných stupienkoch dúhového spektra. Srdcia všetkých návštevníkov sa rozihrali dúhovými farbami pri sólo speve Katky Knechtovej a silne rozvibrovali pri jej novej punkovej dievčenskej skupine The Cubes, ale i spevák Jerguš Oravec a band. Hostia pocítili slnečnú náladu a intenzívny návrat do leta vďaka dvom najúspešnejším československým reggae kapelám Švihadlo a Polemic. V tejto fáze sa vlnilo v reggae rytmoch už celé publikum. Vlnenie a tanečné nadšenie pokračovalo i pri hudbe a speve skvelého tanečníka a speváka Zaša. Ľudová hudba Turanček  vniesla inú melodiku a iný rytmus, ale nadšenie publika neustále gradovalo a radosťou bola naplnená celá sála. Pódium patrilo aj showmanovi Branislavovi Matulovi, ktorý všetkých výborne pobavil so svojím divadlom nepočujúcich. Na najvyššom oblúku dúhového spektra trónila kapela IMT Smile, ktorá svojimi známymi hitmi naplnila mysle i srdcia všetkých zúčastnených. S plnou speváckou podporou publika zneli skladby v podaní Ivana Táslera, ktoré boli zlatým klincom celého benefičného koncertu. Publikum ťažko uvoľnovalo zo svojho nadšeného objatia skupinu IMT Smile, ale všetko krásne raz skončí a tak sa musel skončiť i tento skvelý, pozitívnou energiou nabitý benefičný koncert.

Organizátori podujatia vyjadrujú úprimné poďakovanie predstaviteľom mesta za ústretovosť a ochotu pri spolupráci pred aj počas koncertu. Veľkou mierou prispeli k úspešnému a vydarenému podujatiu, ktoré zostane krásnou spomienkou všetkým zúčastneným, predovšetkým mládeži s postihnutím, ktorí majú podstatne menej príležitostí ako ich zdraví rovesníci, aby prežili niekoľko hodín radosti a šťastia v zajatí hudby a tanca. Pestrá paleta hudby ako dúha vyčarila radosť v mnohých srdciach a detičky bude hriať na duši ešte dlhý čas.

Benefičný koncert Dúha v srdci pripravilo Centrum sociálnych služieb pre osoby s mentálnym postihnutím v Novom Meste nad Váhom a Občianske združenie Milan Štefánik.

Text: Júlia Bublavá a Milan Štefánik

Ústredný grafický motív ,,Dúha v srdci,, maliar Richard Hofer