Katka Knechtová a Cigánski Diabli priniesli na východ živelnosť a emócie!

Už od začiatku októbra majú vyznávači kvalitnej muziky v 15 mestách skvelú príležitosť ako zažiť jedinečné spojenie dvoch výrazných hudobných hviezd. Repertoár Cigánskych Diablov doplnený popovými aranžmánmi Katky Knechtovej sme si nemohli nechať ujsť na košickej zastávke ich spoločnej tour.

Známe mená v netradičných súvislostiach prirodzene budia záujem širokej verejnosti. Najmä ak ponúkajú niečo neopočúvané prípadne aj mimo svojich stabilných žánrov. Obľúbené hity tak dostávajú nový atraktívny šat, ktorý obom stranám, umelcom aj publiku, častokrát prináša obohacujúce zážitky. Katkin výber na spoločné turné sa už od prvých chvíľ stretol s mimoriadnym záujmom, o čom svedčia vypredané vystúpenia v mnohých miestach Slovenska, kde sa spolu s Cigánskymi Diablami speváčka objavila. Niektoré koncerty však umelci museli presunúť na neskoršie termíny z dôvodu ,, hromadnej PNky“. Speváčka však ubezpečila, že vo všetkých plánovaných mestách sa fanúšikovia určite dočkajú. Tak ako sa 10.11 dočkala vypredaná sála košického spoločenského pavilónu.

DSC09133+Východniari toto výnimočné spojenie popu a world etno music podporili vykúpením lístkov už pár dní pred koncertom. Krátko po 19 tej hodine začal koncert Katkiným hypnotickým introm a skladbou Zmier Svetlo s Tmou. Už od prvých chvíľ bolo jasné, že to bude večer plný spontánnosti a živelnej atmosféry. Ernest Šarközi v úvodnom sóle na cimbale predstavil svoju virtuozitu v plnej sile, čím si získal sympatie a úprimný potlesk. Postupné pridávanie sa ďalších členov spôsobilo okrem narastania energie v prvej cigánskej skladbe aj isté príjemné napätie. Neskôr v podobe ľudových motívov ako Macejko Macejko , či spoločnej skladby Čardáš dvoch sŕdc už publikum dostatočne naštartovalo, pričom v ňom boli zastúpené rôzne generácie fanúšikovskej základne.

DSC09155Ako speváčka prezradila, nebolo jednoduché naučiť sa texty spoločných skladieb. Venovala tomu celé dva mesiace počas leta. Do setlistu Katka vybrala svoje hity, v spolupráci s Ernestom Šarközim, s ktorým to ,,vybrali na prvý raz´´. Nechýbal však aj jej najnovší singel Naveky, ktorý vznikal na jej nedávnych potulkách Indiou. Dramaturgia koncertu nechala vyniknúť oboch umelcov, ktorý pripravili publiku výber z toho najlepšieho. Zároveň ich spoločné skladby a aranžmány dodali známym pesničkám nový, živelnejší rozmer. Spontánna muzikantská energia, ktorú Cigánski Diabli odovzdali do každej skladby pôsobila na publikum intenzívne aj bez toho, aby museli znieť moderne. Hudba v jej čistej podobe svojim univerzálnym jazykom našla cestu aj k mladším návštevníkom. Cigánski Diabli vystúpili v zložení : Ernest Šarközi (cimbal) Silvia Šarköziová (violončelo) Štefan Banyák (prvé husle) Emil Hasala (husle) Jozef Farkaš (viola)Zoltán Grunza (klarinet) Tibor Lévai (kontrabas). Speváckym talentom sa zaskvela šarmantná manželka umeleckého riaditeľa Ernesta, Silvia. Tá úspešne kontrovala Katke v ich spoločných piesňach. Medzi najsilnejšie momenty koncertu patrili skladby Spomaľ, Hlava Vinná, Telo nevinné, ktoré vtipne nazval Ernest Šarközi ako ,,Telo bez Hlavy´´. Absolútne elektrizujúca atmosféra bola počas skladby Muoj Bože, kde sa všetky muzikantské elementy spojili. Ako prídavky si návštevníci vytlieskali veselé ľudové piesne, ktoré si v užívali ako muzikanti tak aj publikum. Z úspešnej spolupráce však okrem tour ďalšia spolupráca zatiaľ nebude (napr spoločné CD). Katka sa totiž naplno venuje svojmu novému projektu, o ktorom prezradila, že na ňom spolupracuje ešte s jednou hudobníčkou. Necháme sa teda prekvapiť. Keďže nový album vzniká úplne od začiatku, nakoľko podľa medializovaných informácii Katka pred časom po návrate z Indie, kompletný materiál z pripraveného albumu zmazala, bude na to potrebovať podľa jej slov približne rok. Je možné však očakávať ďalšie pridané spoločné koncerty začiatkom roka 2015. Ako speváčka čerstvo informovala fanúšikov, tak aj v rodnom Prešove sa vo februári uskutoční spoločný koncert s Cigánskimi Diablami, ktorí v spojení s Katkou Knechtovou predstavujú to najlepšie, čo je v Slovenských mestách momentálne možné vidieť. Určite odporúčame.

Kompletný fotoreport nájdete TU!

Nasledujúce koncerty:

19.11. Púchov