Kali v Košiciach: nadupaná show na akú sa nezabúda!

V piatok 23.3.2018 zavítal v rámci aktuálneho Andy production tour 2018 do metropoly východu obľúbený raper Kali. V spoločenskom pavilóne spolu s Majselfom a Plexom predviedli prvotriednu show. Večer však  priniesol aj niekoľko prekvapení.

Oproti ostatnému koncertu v Košiciach /2017/ sa vystúpenie presunulo do väčších priestorov, ktoré zostava bez problémov zaplnila. Po otvorení vítal fanúšikov svojim setom DJ Johny B. Chalani prišli rovno z iného eventu v Michalovciach, čo však na výkonoch neubralo.  O poriadnu atmošku sa postaral hypeman  Marcel Osťo Osztas z hip hop reality . Už po 19 tej, kedy odštartoval program, nedali fanúšikom vydýchnuť, čo držalo dynamiku programu v správnej miere. V súťaži na úvod pobavili tanečné kreácie, ale súťažiacich najmä výhra. Okrem cédečka získali prístup do zákulisia a neskôr aj fotku so všetkými hviezdami. Prekvapením bola prítomnosť hviezdy Youtubu – Mateja Zrebného. Takže prepojenie s online komunitou bolo tiež na profi úrovni. Večer odštartoval Plexo.

Rodený petržalčan (27) je 13 rokov na scéne (od 2005) má na konte 6 albumov, slušný počet trackov a spoluprác. Za rok 2017 ho v ankete Billboard SK/CZ Rap Music Awards 2017 nominovali na nováčika roka. Hlasovať môžete TU.  Všetky svoje známe tracky priniesol aj do Košíc. Plexo (vlastným menom Peter Plecho) bodoval aj s hitom Wi – Fi,  z albumu Nočné Mory, ktorého výstižný text zažil na vlastnej koži asi každý 😀 Nechýbala ani Najkrajšia vec. V závere jeho setu predstavil aj skladbu Zmeškaný hovor, na ktorý len pred pár dňami vyšiel videoklip. Jeho vystúpenie rozohrialo dav na príchod Majself-a.

Tandem Majself a Grizzly v týchto dňoch promujú svoj aktuálny album TRIP. Spojenie ich tour s Kalim dalo večeru ešte väčšiu energiu. Fans dostali v Košiciach za veľmi prijateľný vstup kvalitnú nálož slovenského rapu.  Ako prezradili svojou Strip show sa v Košiciach predstavili prvýkrát. Jeho energický javiskový prejav a flow ho posúvajú medzi najlepších, a možno je len otázkou času, kedy sa dostane na skutočné výslnie. Počas svojho vystúpenia požiadal fanúšikov, ktorí si myslia, že by vláda pre nich mohla robiť viacej, nech zdvihnú ruku, za čo zi získal obdiv mnohých v publiku. Vanesa na košický koncert vďaka nemu určite nezabudne. Raper si ju totiž vybral na stage počas tracku Nevinná, aby mu pomohla tancom s atmosférou. Rodák z Malaciek, civilným menom Michael Švehla taktiež vyzval mladých na život bez drog. Za pozitívny vplyv na fanúšikov palec hore. Atmosféru znásobili svetlá z mobilov. Celkovo malo toto vystúpenie veľa silných momentov.

Hlavnú hviezdu večera netreba zvlášť predstavovať. Kali sa po roku vrátil do Košíc v skvelej forme:

Skutočnú obľúbenosť na východe potvrdil aj letiaci plyšový medveď, takéto gestá vidieť na koncertoch skutočne zriedkavo.  Kali potvrdil svoju pozíciu lídra večera. Nechýbali novinky z albumu Dezert, ale aj jeho najznámejšie pecky.,, Bolo to super, lebo Kali skombinoval aj staršie tracky s tými novými. Showka bola svetová ´´ prezradil po koncerte  Tomáš z Košíc, ktorému sa najviac páčila skladba Púšťam ťa. Raper ju do playlistu zaradil podľa atmosféry. Ako sám priznal, túto skladbu často nehráva, no energia z fanúšikov v Košiciach ho však presvedčila. Odzneli pecky ako  Všetko alebo nič, Nikto, ale aj novinka v štýle Reggaeton s názvom – Nejsom ten pravý.  V závere atmosféra gradovala pri skladbe Jazda:

Kali (vlastným menom Koloman Magyary ) sa o svojich fanúšikov príkladne stará. V závere koncertu doprial ľudom v prvých radách blízke stretnutie, keď sa za nimi vybral a podával ruky. Ani po samotnom závere koncertu to nebolo všetko. Raper pozval fanúšikov po koncerte na spoločné fotenie a podpisy, za čo mu patrí palec hore. Počet fanúšikov, čo si to nenechali ujsť bol naozaj nemalý. V nedávnom rozhovore pre známe rádio Kali potvrdil koniec kariéry, no ešte pred tým by rád absolvoval veľké rozlúčkové turné po športových halách. Za nás určite odporúčame. Bude to určite opäť zážitok.

Autor foto a video: Martin Laškovský