Jana Kirschner otvorila Leto v parku v rodinnej atmosfére!

Úspešný mestský festival Leto v parku už 8. rok prináša do areálu Kasárni/Kulturparku pod hlavičkou K13 opäť rozsiahly a zaujímavý program. Návštevníkov okrem koncertov čakajú aj filmové premietania, cvičenia, kvíz, alebo divadlo. Takmer mesačný program festivalu prišla otvoriť v piatok 29.7.2016 jedna z najúspešnejších slovenských speváčok Jana Kirschner.

Lákadlom večera bola aj maďarská predkapela Blahalouisiana, no kvôli problémom s ich dodávkou nakoniec do Košíc nedorazili a program sa posunul už priamo na vystúpenie headlinerky. Pod gaštanmi si v príjemnej atmosfére niekoľko stoviek návštevníkov počkalo na príchod majiteľky jedného z najvýraznejších hlasov Slovenska. Jana Kirschner so sebou priniesla okrem hudobníkov, medzi ktorými hviezdi jej životný partner Eddie Stevens, aj svoju dcéru Matildu. Skoro celá rodinka sa tak predstavila na vystúpení (aj na pódiu), ktoré sa už od začiatku nieslo v o čosi uvoľnenejšej atmosfére.

Postupným západom slnka získal úvod vystúpenia skladbou O hore a vtáčkovi upokojujúci náboj. Po celotýždňových pracovných povinnostiach tak hudobníci na čele s Janou vytvorili fanúšikom priestor na úplný relax a zaviedli ich prostredníctvom hudby do imaginárnej krajiny pokoja a príjemných emócii. V ďalšej skladbe Duch mesta speváčka prezradila, že ju má v mysli spätú práve s metropolou východu. ,,Ja som rada, že sa v Košiciach dejú takéto veci. Podľa mňa by sa mali diať všade.  Pred dvoma dňami som sa vrátila z Berlína. Musím povedať, že Košice majú určite bližšie k Berlínu než Bratislava, v mojom pocite z tohto mesta. Vždy keď tu prídem sú tu skvelé akcie, skvelí ľudia.´´

Skvelý bol aj samotný výkon speváčky, ktorá si na pódiu okrem tradičnej úlohy speváčky prvý krát vyskúšala aj rodičovskú úlohu, keď na stage prišla Matilda. Okrem spevu sa stihla venovať milým tančekom s dcérkou. ,,Dnes to bolo nečakané. Do poslednej chvíle sme nevedeli, že či to s ňou celé dáme. Museli sme jej to celé vysvetliť a na to pripraviť. Nakoniec sme to všetci zvládli aj vďaka ľudom, ktorí boli spontánni a veľmi prirodzení. Celé to bolo dnes príjemné a prirodzené.´´

Päťčlenná zostava zaradila do setlistu (na konci článku) vyvážený prierez skladieb naprieč celou speváckou kariérou. Prišlo aj na najznámejšie hity, ktorým speváčka vzdala hold. ,, Bez tých hitov by neboli tie ostatné´´ Pri skladbách Líška a Modrá si ostatní muzikanti na chvíľu dali pauzu a takmer sólo ich Jana zaspievala iba v sprievode gitaristu Tomáša Fuchsa. Zaujímavý bol aj pohľad do davu počas spomínaných skladieb, kde  Eddie Stevens zobral dcérku Matildu sadnúť na plecia a spoločne si tak vychutnávali mamkine vystúpenie.

Vrcholom vystúpenia boli skladby Divná, Sama a Na čiernom koni, počas ktorých sa do tanca dala aj časť obecenstva. Počas koncertu speváčka prezradila aj čo-to z pripravovaného turné Takmer sólo, ktoré bude mať v októbri svoju zastávku aj v košickej Tabačke (3.10.2016). ,,Je to záhadné aj s názvom. Vzniklo to z toho, že som po Moruši povedala, že budem hrať iba sólo, že postavím na pódium a budem hrať sama. Najprv sa to malo volať sólo, no neskôr som si uvedomila, že moje znalosti hrania na akýkoľvek nástroj sú tak mizivé, že sa to nemôže volať sólo 🙂 Preto sa to volá Takmer sólo Budem tam hrať aj ja na hudobných nástrojoch. Ako, a na akých, to sa ešte uvidí :)´´

IMG_0675Je sa teda na čo tešiť, Janka nám v krátkom rozhovore ešte prezradila , že výsledkom tohto projektu môže byť aj hudobný nosič.  ,,Mala som už takú ideu urobiť album, ktorý sme pomenovali „Diary of a traveller“ – v podstate denník cestovateľa. Bolo to založené na príbehoch ľudí, ktoré sme počúvali, počas minuloročných ciest. Cítili sme, že sa nemôžeme tak rozmaznávať, že ideme na dovolenku a nebudeme nič robiť. Nakúpili sme zariadenia za niekoľko tisíc eur a nabalili sme to do „exkluzívneho dizajnového chlebníka“.  Počas dvoch mesiacov sme si mysleli, že nahráme platňu… a nevytiahli sme tie mikrofóny ani raz 🙂 Prešli sme mnoho krajín, bolo to dovolenkovanie spojené aj s koncertovaním, keďže Eddie hral s Roisin Murphy, takže sme aj pracovali. Po celodenných povinnostiach sme už nevládali. Celý ten album sa nejako posunul. Stále to cítim, že je čo povedať, stále viac a viac. Mám pocit, že sa vracia tá doba 60. rokov, kedy muzikanti mali veľmi veľa o čom rozprávať, lebo sa v tej spoločnosti diali veci a myslím, že práve dnes v roku 2016 sa tá doba vracia, a mám pocit, že je čoraz viac, čo povedať. Podľa mňa ten album príde a bude o čom! ´´

IMG_0608Umelci sa s košickým publikom rozlúčili skladbou Unesená, kde si na záver spoločne s publikom aj zapískali. Tento veselý moment už len pohladil na koniec  a podčiarkol celkový príjemný dojem z koncertu. Ostáva sa už len tešiť na najbližší koncert v Košiciach.

KOMPLETNÝ FOTOREPORT NÁJDETE TU!

Viac info : facebook.com/janakirschner/

Lístky:  predpredaj.zoznam.sk/sk/listky/7449/jana-kirschner-takmer-solo-2016–kosice