IMT SMILE zahrali výnimočný koncert od srdca pre vypredané Kasárne Kulturpark!

Košické Kasárne Kulturpark zažili v piatok 10. januára výnimočný koncert. IMT SMILE po rodnom Prešove zavítali aj do metropoly východu,
aby potešili fanúšikov na klubovom koncerte, ktorý bol už od začiatku beznádejne vypredaný. Tí, čo mali šťastie a stihli kúpiť lístok v predstihu, dostali exkluzívny zážitok, na ktorý len tak ľahko určite nezabudnú.

Jedna z najznámejších a najúspešnejších skupín našej scény sa rozhodla poslúchnuť priania fanúšikov po komornom klubovom koncerte, a tak sa po novom roku vybrala odohrať niekoľko špeciálnych koncertov. Kapela, ktorá bez problémov zaplnila 2 krát po sebe Steel arénu, kde by sme mohli zrátať pokojne aj viac ako 15 tisíc fanúšikov, takýto krok urobí naozaj asi len kvôli fanúšikom. Do Kasárni Kulturparku sa určite mnohí nedostali, kvôli ich kapacite, o to viac bol tento zážitok exkluzívnejší. Miesto aj napriek tomu nebolo preplnené, a dalo pokojne dostať skoro kdekoľvek do davu.

Krátko po 20. hodine privítala zaplnená sála prešovskú legendu, ktorá svojej povesti najlepšej koncertnej kapely nezostala nič dlžná. Z pódia sa ozval známy hit Budeme to stále my, a dav neváhal spievať spolu s Ivanom Táslerom od prvých sekúnd.

Základnou podmienkou nezabudnuteľných koncertov je to, že obe strany (kapela a fanúšikovia) si to prišli užiť a neváhajú dať do toho všetko. A presne tak to vyzeralo aj v piatok v Košiciach.

Celý večer bol vystavaný z nových aj legendárnych kúskov z bohatého repertoára kapely. Miestami sa až zdalo, že setlist sa prispôsobuje priamo atmosfére koncertu. Veľký letný hit Poď so mnou chlapci zahrali na výbornú, okrem saxofónu v podaní Mária Gapa Garberu, umocnil atmosféru aj Pavol Jeňo na trúbke, a Kaliho rapové časti zase nahradil gitarista Tomáš Slávik.

Pestrú zmes skladieb vyšperkovali aj špeciálne úpravy alebo dych berúce sóla, aké si napríklad strihol Tomáš Slávik na gitare počas skladby Nedá sa ujsť. Každú romantickú dušu zase potešili hity ako Opri sa o mňa, Nepoznám alebo Veselá pesnička. Sviežu novinku Príliš osobná známosť líder kapely zase zaspieval v efektnom nasvietení a slušnej češtine. Bolo vidno, že každý detail bol precízne pripravený.

Približne v polovici koncertu hral Ivan tak ako si želali samotní fanúšikovia v dave. Takto sme mohli počuť viaceré klenoty z ich tvorby v krátkych úryvkoch : Za dedinou, Vrany a ďalšie. Skladby vynikli v intímnom prevedení Ivana a Mira Táslerovcov.

Následne už koncert začal gradovať s každou jednou skladbou. Nechýbala farebná Exotika, energická Niekto ako kráľ, kde Ivan naučil všetkých ako sa má správne spievať Cingi lingi bom. Košice sa dočkali aj megahitu Hej sokoly! Aj romantické Gapove sólo počas skladby Vyvedení z miery možno hodnotiť ako jeden z vrcholov koncertu. V závere ešte zaznela letná pohodovka Cesty druhej triedy, ktorá energiou na záver naladila všetkých spokojných návštevníkov.

Z času na čas je veru Veľmi príjemné zažiť takýto intenzívny kontakt s kapelou, ktorá patrí k legendám na scéne. Je to určite exkluzívny zážitok. Ich energia dokáže ovládnuť akýkoľvek koncertný priestor. Nabudúce určite nechýbajte.

Autor: Katka Nagyová a Martin Laškovský