Famózny vianočný koncert Mira Žbirku očaril atmosférou košické publikum.

Legendárny slovenský spevák, skladateľ, hudobník priniesol do Košíc po troch rokoch množstvo hudobných darčekov. Pred vypredanou Steel arénou predstavil okrem známych hitov aj niekoľko špeciálnych noviniek. Publikum získalo v sobotu 21.12.2013, krátko pred vianočnými sviatkami, výnimočný hudobný zážitok.

Miro sa so symfonickým projektom predstavil prvýkrát počas svojho narodeninového koncertu ešte v novembri 2012 v pražskej O2 aréne, ktorého záznam vyšiel nedávno na novom 2DVD Happy Birthday. Sám Meky naň vybral 25 najväčších hitov z archívu českej televízie. ,,S Mirom Žbirkom sme sa na ďalšej spolupráci dohodli už minulý rok na jeho narodeninovom koncerte. Prípravy vianočného koncertu nám zabrali pol roka. Nie je samozrejmosťou, aby slovenský hudobník vypredal takúto veľkú arénu. Preto sme radi, že sa to po Bratislave podarilo aj v Košiciach,“ povedal po koncerte Michal Očovan z agentúry Vagaboond. Úspešný rok 2013 tak obľúbený spevák koncertne zavŕšil so všetkým ako sa patrí. Vystúpeniu dal punc výnimočnosti aj 42 členný orchester – Slovenskí symfonici a detský spevácky súbor Železiarik z Košíc.

2013_12_21_zbirka_orchester_kosice_foto_david_hanko (18)Spevák si publikum získal od prvých chvíľ. Fanúšikov privítal s nestarnúcou klasikou 22 dní. Prvej časti koncertu dominovali najmä rockovejšie aranžmány nestarnúcich hitov, ktoré vyšperkovala sprievodná kapela Masakr. Podarilo sa to aj v skladbe Dr. Jekyll a Mr. Hyde:

Obecenstvo si koncert evidentne užívalo, svojim spevom pomáhalo Mekymu, ktorý bol počas vystúpenia vo výbornej hlasovej kondícii. Spolu s dirigentom Adriánom Kokošom neskôr pokrstili šampanským nové 2DVD Happy Birthday a nasledovala premiéra Mekyho autorskej novinky, piesne Vianočná (O prímerí), kde mu sekundovali mladí speváci z košického súboru Železiarik. Skladbou si podľa reakcií návštevníkov získal nielen ich srdcia ale aj úprimné ovácie.

V druhej časti prišli na rad symfonické aranžmány skladieb, ktoré si spievajú snáď všetky generácie a tie boli aj zastúpené v publiku. Miro Žbirka sa okrem kvalitných speváckych výkonov predstavil v úlohe vtipného zabávača. Počas večera sršal humorom a dobrou náladou, ktorú prenášal aj na obecenstvo: ,,Bol to pekný zážitok, pán Žbirka je veľmi bezprostredný a vie si získať publikum. Z dnešného koncertu si odnesiem srdečnú atmosféru, bezprostrednosť a ľudskosť ´´ prezradila návštevníčka koncertu, pani Marta z Kráľoviec. Symfonická verzia skladby Balada o poľných vtákoch vniesla do arény príjemnú vianočnú atmosféru:

Miro si na koncert pozval aj českú speváčku Marthu s ktorou zaspievali hit, Co bolí, to přebolí z Modrého albumu z roku 2001. Svoju lásku k skupine The Beatles nezaprel ani na košickom koncerte, kde v jeho závere odzneli skladby All You Need Is Love a Hey Jude, ktoré zneli famózne a vyslúžili si aj standing ovations.

2013_12_21_zbirka_orchester_kosice_foto_david_hanko (19)Fanúšikom sa podarilo vytlieskať či na tribúnach vydupať aj dva prídavky. Počas prvého v skladbe Antlantída sa naskytol divákom krásny pohľad na množstvo svetiel z mobilov. Miro Žbirka ukončil koncert skladbou Mám rád, za čo sa mu opäť celá aréna odvďačila standing ovatios. V tejto pozitívnej atmosfére Meky uzavrel jeho tohtoročnú koncertnú sezónu.

Viac fotiek z koncertu Mira Žbirku nájdete TU.

Zoznam skladieb:

22 dní