(ex)speváci IRON MAIDEN v Košiciach

Seven:

Koncert začína a my vchádzame po schodoch do kotla. Nikdy nepoznaná skupina menom Seven rozpaľuje divákov svojimi songami z nového albumu. Každou piesňou si v mojej mysli pohrávajú s myšlienkou akože ja túto kapelu nepoznám?! Gitarista Honza páli sóla, tak rýchlo ako stíha jeho ruka behať hmatníkom. Basák Thomas je určite bývalý gitarista, lebo jeho hra je skoro dokonalá a udáva rytmus plný hnevu a rýchlosti. Spevák Lukáš , nech mi prepáči ale ja to beriem ako kladné hodnotenie, mi celý čas pripomínal Honzu Toužinského z Arakainu. Spev dokonalý chrapľák , super práca s davom, najmä keď zkríkol : „Teraz som zazrel medzi vami Paula Diama !!“ V tej chvíli dav zhustol a nálada opätovne sa dvihla už na maximum. Do štvorky nám už chýba Petr slovenské želiezko v ohni za bicími. Kopák bol super , ale vedel by som si predstaviť niečo zložitejšie tak ako to predtavil na konci vystúpenia, keď nás skoro vykopol z kotla! Deň začína nocou a kapela rozbúrila publikum ako sa len dalo!! Celkovo spočítané a podčiarknuté – vysoké hodnotenie na kapelu, ktorú som nepoznal, ale ktorú zajtra rozkliknem na nete.

Paul Di´Anno:

Prvá pesnička vyletela ako pecka pri mestskej nakladačke tak tvrdo a divoko, že sme sa ani nestihli nadiať a skupina už hrala. Na chalanoch bolo vidno že si to veľmi užívajú a tóny Prowlera veľmi dobre poznajú. Kvázi replika Iron Maiden si to skvelo pálila hudobne, len Paul Diamo nejako nestíhal hlasom. Čas bol k nemu úctivý, že po jeho prebdených nociach a iných zaujímavostiach vôbec vládal spievať. Teda poviem vám že výšky vytiahni  zo svojho tučného tela dosť precízne, ale hlavnú linku už nevládze držať za pačesy ako kedysi. Skladby padali ako utaté stromy, ale len tie Iron-ové. Ostatné obdržali pískot, ale atmosféra sa nalaďovala na staré hitovky. Asi v polovici poďakoval Diamo divákom za dlhoroćnú podporu a posunul sa smerom ku koncu koncertu! Hlas držal ten istý náboj, anglický hooligans v ňom ešte stále hraje, jednou dobou burcoval atmošku až skoro do nepríčetna! Koncert Diamo skončil prepádokom v punkovej verzií. Dosť dobrý výkon po tom ako žil, a pekný záver kariery v Koloseu.

Blaze Bayley:

To čo chýbalo Diamovi dobehol hravo Bayley! Vybehol ako mladík na pódium a od prvého tónu klasiky Ironu si pohrával s divákmi. Následne nadupal vystúpenie so svojimi peckami a publikum aj keď sa tešili na texty ironu s radosťou ťahali výšky Silicon Messiah, alebo King of Heavy Metal a ďalších. Proste dokonalý klinec nakoniec! Svojou energiou by zabil aj celú superstar, tento starý pán tam pobiehal ako malé decko tešil sa koncertu a pravdu povedať, pán čo bol pred ním bol na konci cesty a Blaze je určite na špičke, keď nie tesne pred špicou svojej slávnej cesty! Iron Maiden ho zatienil ale posledné desaťročie ukazuje kam právom patrí! Na koniec koncertou ako Headliner! Spev bol dokonalý super výšky, bolo rozumieť slová, aby sme mohli spievať, a tá práca v davom?! V jednej chvíli pri refréne hádzal gestá na ľudí ktorý nespievali alebo len tak posedávali a tí sa hneď pridávali akoby do nich vpálil život. Koncertu niet čo vytýkať. Asi len dĺžku koncertu aby sa to nikdy neskončilo. Nečudoval by som sa, ak druhý deň každý kto sa zúčastnil koncertu smerom do práce si púšťal Blaze.

text : madduff

foto : Matej Polák