Čerstvým albumom Bazén očarila kapela Korben Dallas aj fanúšikov v Košiciach!

Tesne po vydaní nového albumu sa predstavili chalani z KORBEN DALLAS uplynulú sobotu 16.3.2019 aj v košických Kasárňach / Kultuparku.  Vypredaný koncert v rámci  Bazén tour 2019 si prišlo vypočuť niekoľko stoviek fanúšikov. Večer priniesol niekoľko prekvapení , dokonca nechýbal ani spevákov headbanging!

Bratislavskú skupinu KORBEN DALLAS netreba zvlášť predstavovať. Od roku 2010 prekračuje hranice nezávislej scény. Na konte má 6 albumov (Karnevalová Vrana, Banská Bystrica, Kam Ideme, Stredovek, Pekné Cesty). Hlas Juraja Benetina je napríklad známy aj z titulnej skladby slovenského seriálu  1890. Najnovšou štúdiovou nahrávkou je Bazén (2019), produkovaný Eddiem Stevensom. Ten dokonca premiérovo stihli doniesť do Košíc ako CD nosič. Chalani odštartovali kasárenský koncert energickou skladbou Pokušenia.

Pohodovú atmosféru potvrdili skladbou Spovede. Takže obavy fanúšikov, že nebudú poznať texty z nového albumu sa rýchlo rozplynuli. Samozrejme, že tí najskalnejší album našli už na streamovacích službách, kde sa objavil od štvrtka 14.3.2019. Možno aj preto bolo spev publika počuť počas celého večera.  Novinkou nielen na albume, ale už aj na koncertoch, je stabilný staro-nový člen Ľuboslav Petruška (známy najmä z kapely Chiki liki tu-a). Prvým testom pripravenosti fanúšíkov bola hneď v úvode koncertu úvodná skladba z albumu Závidím ti. Tá trochu textom potrápila aj samotného speváka 🙂

Oproti štúdiovej nahrávke sa koncertné verzie skladieb viac podobajú na to, na čo sme u Korben Dallas zvyknutí. Viac elektroniky na nahrávke vyrovnáva plnokrvná gitarová muzika na koncerte.  K posilnenej zostave Juraj Benetin – gitara, spev, Lukáš Fila – basgitara, Ozo Guttler – bicie a Ľuboslav Petruška – gitara, pribudli po niekoľkých úvodných skladbách na pódiu tri krásne vokalistky Helena, Kateřina a Katarína.  Šikovný ťah kapely (producenta) bol osviežením nie len pre uši, no najmä oči pánskeho zastúpenia v publiku. Počas koncertu sa šikovne striedali známe, či staršie piesne s tými najnovšími.

Jurajovo maximálne nasadenie sa prejavilo pri skladbe Múry, kedy predviedol okrem krátkeho gitarového sóla aj taký precítený headbanging, za ktorý by sa nehanbil ani najtvrdší metalista 🙂 Spomienky na metalové začiatky precítilo aj publikum, a podľa potlesku možno usúdiť, že sa táto energia v plnej miere preniesla aj na fanúšikov. No skladba Za sklom z rovnomenného seriálu tiež patrila k tým najsilnejším počas večera:

V čase medzi piesňami prišli na pretras aj pikošky zo života kapely. Spevák fanúšikom prezradil, že bubeník Ozo Guttler sa prednedávnom oženil . To mu údajne dodalo aj množstvo inšpirácie k tomu, aby začal chŕliť texty. Jedným z nich je na novom albume text skladby O nás. Tá by mala byť piesňou na zamyslenie. Druhým Ozovým  autorským dielom je Raketa.  V nej zase vynikla príjemná intímna atmosféra, kde opäť oproti nahrávke, je koncertný zážitok oveľa  prirodzenejší. Zaznela napríklad aj skladba Kam Ideme, ktorú ,, roky rokúce´´ nehrali, no za pomoci vokalistiek aj ona dostala trochu sviežejšiu energiu. Vokály, ktoré v nahrávkach najčastejšie vrstvili Jurajov hlas, tak prevzali ony a výsledok je skutočne vynikajúci. Energiou nešetril Ozo ani v Košiciach, kedy sa ako hovoriaci bubeník (ako sa označil) prihovoril návštevníkom a pospomínal na vtipné zážitky z východu.

Korben Juraj

V Košiciach sa spieval aj Otec, takže nikto sa nemohol namietať, že by niečo chýbalo. Práve naopak, po poslednej silnej a emotívnej skladbe Pec, nasledovali prídavky. Tu však bolo počuť, že aj napriek záveru koncertu bol spevák stále v slušnej hlasovej kondícii.  Prídavkom (v ktorom opäť vynikli vokalistky) sa chalani rozlúčili a zároveň rozBEHhli k nasledujúcim zastávkam koncertného turné.

Kapela opäť potvrdila, že jej tvorba presahuje už dávno len jeden žáner, a vie zaujať inovatívnym prístupom nielen na albumoch, ale aj koncertoch. Tento zážitok odporúčame aj v ďalších mestách.

Korben Dallas – Bazén Tour 2019:

29.3.2019 – Žilina – Smer Klub 77