Alexandrovci si v Košiciach získali srdcia fanúšikov!

V predvečer Mikuláša 5.12.2013 sa v košickej Steel aréne predstavili Alexandrovci –  legendárny ruský spevácky zbor s najlepšími spevákmi, sólistami, vynikajúcimi hudobníkmi a špičkovými tanečníkmi. Najslávnejší armádny súbor z Ruskej federácie oficiálne zahájil svoju činnosť  už v roku 1928. Na začiatku mal len dvanásť členov, neskôr sa rozrástol ich počet až k dvom stovkám. V súčasnosti pred divákmi vystupuje viac ako 120 účinkujúcich. V rámci Tour Tichá noc na Slovensku pripravili iba 3 vystúpenia, o ktoré bol mimoriadny záujem. Dokázala to silná fanúšikovská základňa, ktorá prišla aj na ich koncert do Košíc a vypredala celú Steel arénu.

2013_11_05_alexandrovci_kosice_foto_david_hanko (23)Publikum tvorené prevažne skôr narodenými návštevníkmi zaplnilo arénu do posledného miesta, aby si mohlo spoločne vychutnať nielen ruské národné piesne ako Kaťuša, Kalinka, Oči čierne, no i niekoľko prekvapení. V programe sa objavila osvedčená klasika aj úplne nové piesne v ich repertoári, a s nimi i nové choreografie. V úvode koncertu priniesla na javisko čestná stráž Alexandrovcov štátne zástavy Ruskej federácie a Slovenskej republiky. Zároveň moderátor privítal veliteľa vzdušných síl Slovenskej republiky, ktorého prítomnosť podčiarkla priateľské vzťahy medzi našimi národmi. Samotný názov turné: Tichá noc naznačoval v akej atmosfére sa bude vystúpenie niesť. Armádny zbor si dokonca pripravil rovnomennú koledu v slovenskom jazyku.

Nestarnúce piesne mnohých (vrátane mňa) preniesli niekoľko rokov späť v čase. Na javisku sa počas večera striedalo mnoho spevákov i dirigentov, ktorí každej skladbe priniesli jedinečné čaro. Koncert organizátori šikovne rozdelili na dve časti, rozdelené prestávkou, počas ktorej si mohli fanúšikovia zakúpiť hudobné nosiče. Osviežením okrem hudobnej časti večera boli aj vystúpenia tanečného súboru Alexandrovcov.

2013_11_05_alexandrovci_kosice_foto_david_hanko (16)Choreografie dotvárali vizuálny obraz, ktorý Steel arénu zaviedol do ruskej histórie aj tradičných tancov. Pobavilo aj vtipné komediálne číslo. Dokonca sa v tanečnom súbore objavili aj krásne ruské tanečnice. Tie vyvážili inak čisto pánske zloženie účinkujúcich. V choreografiách sa striedali prvky baletu, tradičných i moderných tancov.

Alexandrovci si získali srdcia návštevníkov: ,,Ja som ešte z tej staršej generácie, bolo to úžasné, krásne, zážitok. Páčil sa mi ich rešpekt k obecenstvu. Som tu prvý krát, odhodlala som sa prísť a som nadšená´´ prezradila návštevníčka z Košíc. Medzi účinkujúcimi sa predstavila aj detská talentovaná speváčka, ktorá okrem talentu očarila publikum svojimi ladnými pohybmi ako skúsená dáma.

2013_11_05_alexandrovci_kosice_foto_david_hanko (13)Súbor si na vystúpenie pripravil viacero prekvapení, išlo najmä o naštudovanie slovenských piesní ako Na kráľovej holi a iných, ktoré divákov dvíhali pri potlesku zo stoličiek. Dokonca nechýbala ani česká hitovka od Karla Gotta – Lady Carneval. Najviac energie priniesla opäť slovenská skladba: Išiel Macek do Malacek, ktorou si zbor vyslúžil aj standing ovations.

V závere koncertu zbor obdaril fanúšikov prídavkami. V poslednej piesni za pomoci všetkých spevákov i dirigentov sa Alexandrovci rozlúčili s vypredanou Steel arénou. Svetoznámy zbor priniesol opäť aj do Košíc zmes pravej ruskej kultúry, ktorá má čo povedať nielen skôr narodenému publiku. Ak radi spoznávate rôzne kultúry, tento zážitok určite odporúčame všetkým vekovým kategóriám.

Viac fotiek z vystúpenia Alexandrovcov nájdete TU!

Autor & video : Martin Laškovský