Alexandrovci predstavili svoju kultúru

Turné blížiace sa do polovice svojho účinkovania na Slovensku bez pochýb zaujalo divákov. Najslávnejší armádny súbor svojim najväčším európskym turné s viac ako 120 členmi vyzýva k nezabudnuteľnému zážitku. Súbor sa stal určitým fenoménom a vo svete nemá konkurenciu. Jedinečné spevácke, tanečné a muzikantské predstavenie prelínajúc sled koncertu.

Celé predstavenie prebehlo v úžase divákov a elektrizujúca atmosféra speváckeho zboru, len znásobila silu na zážitku. Súbor sa preslávil skutočne po celom svete a všade sú jeho koncerty prijate s obrovským nadšením. Ich koncertný repertoár už dávno netvorí, len ruské národné piesne, ale tiež zasahuje do všetkých hudobných žánrov od klasiky, cez jazz, rock až po modernú hudbu. Známe piesne boli obohatené hlasovo vynikajúcimi sólistami, ktorí sa počas koncertu na pódiu obmenili.

Nesmieme zabudnúť na tanečnú časť súboru Alexandrovci. Tanečné choreografie navrhnuté na mieru pre každú pieseň. Ukážky typických národných, ľudových prvkov, známe z oblasti Ruska. Prekvapením sa stali modernejšie tance, ktoré boli určené novším žánrom ako rock a moderná hudba. Tanečníci prekvapili aj svojimi takmer atletickými schopnosťami, rýchlosťou a pružnosťou.

Známou tvárou, najväčším menom súboru a nemohlo sa stať, žeby chýbal v Prešove. Vadim Ananev, prezývaný tiež Majster Kalinka má svoj pseudonym zaslúžene a jeho spevácky talent rozhodne vyčnieva. Srdcia všetkých divákov si pre zmenu získalo malé dievčatko Lery. Táto 6-ročná slečna sa predstavuje ako najmladšia sólistka súboru Alexandrovci, no svoje vystupovanie, spevácky a herecký šarm má proste od narodenia. Ako býva zvykom, Alexandrovci si v každej krajine pozývajú špeciálneho hosťa, tým prešovským sa stala Bára Basiková. Ta rozhodne nezaostávala za talentami zo súboru Alexandrovci a jej vystúpenie so skladbou Neplač pro mne Argentino zastavila čas, rozhostilo sa ticho a všetky oči sledovali jedine ju. Alexandrovci si pripravili aj zopár piesni z našej hudobnej scény. Z českej scény od Karla Gotta – Lady Karneval a zo slovenských piesni veľmi známa Macejko.

Takmer divadelná atmosféra, klasické vystúpenie s príchuťou viacerých žánrov. Alexandrovci postupujú s dobou a vedia čo pritiahne priaznivcov. Podujatie rozhodne nepatrí, iba staršej generácií a veľmi mi na podujatí chýbali mladšie ročníky. Alexandrovci majú dar vniesť nové kultúrne zážitky ozaj všetkým.

text: Paľo Dráb