Aj Košice ukázali, že milujú 90-te roky!

Zaplnená košická Angels aréna zažila v sobotu 18. marca výnimočnú cestu časom.  O tú sa postarali domáce aj zahraničné hviezdy, ktoré ponúkli energickú show porovnateľnú s časmi ich najväčšej slávy. Svoje prvé narodeniny tak show We Love The 90’s oslávila po Bratislave aj v Košiciach vo veľkom štýle.

Koncertná sezóna roku 2017 sa pomaly rozbieha. Po menších klubových vystúpeniach a očakávaných albumových novinkách fanúšikovia potvrdili, že naozaj slušný záujem je aj o vystúpenia s istou dávkou nostalgie.  O tom, že mnoho ľudí si rado zaspomína aj na nie až tak dávne časy svedčí fakt, že sa organizátorom podarilo vypredať aj v metropole východu, nadupanú párty v štýle 90-tych rokov.

Organizačný tím vytvoril zaujímavé spojenie hudobného vystúpenia a tanečnej párty. Ako prezradili ,,Chceli sme, aby nešlo o koncept, že ľudia prídu, pozrú si a odídu, išlo nám o to, zmeniť halu na jednu veľkú diskotéku 90. rokov, kam sa ľudia prídu zabaviť, kde vystúpia interpreti, ktorých poznali z diskoték a kde sa potom zostanú baviť na veľkej mega oldies party.´´ Tvárami podujatia sa stali známy MC Erik (Erik Aresta) v úlohe dídžeja a moderátor Matúš Klajdač alias Gogo. (podobnosť s youtuberom čisto náhodná=) Obaja sa svojich úloh zhostili s maximálnym nasadením, čo dodalo akcii potrebný šmrnc už od začiatku. V hodinovom war- up programe si mohli návštevníci aj zasúťažiť, čo určite pridalo na atmosfére a dalo signál, že sa organizátori skutočne snažili priniesť niečo viac.

17455246_10208885095740012_483979386_oVýber haly v centre mesta priniesol aj plusy aj isté obmedzenia, ktoré samotné miesto má. Určite možno oceniť dostatok občerstvenia prípadne módnych doplnkov. Rýchlejším sa ušli aj VIP lístky s lepšími miestami ako aj bohatým občerstvením, tie sa vypredali ako prvé. Celková návštevnosť sa pohybovala podľa organizátorov na hraniciach kapacity haly. Nebola však ,,tlačenica´´. Najväčšími lákadlami boli najmä zahraniční interpreti. Ako prví svoju show odpálili E-rotic.

Šteklivé texty v rytme eurodance zabrali na fanúšikov aj v Angels aréne. Úvodnými skladbami Max don’t have sex with your ex, a Sex On The Phone naštartovali energickú atmosféru, kvôli ktorej ani fanúšikom nevadilo, že sa večer bude niesť ,,iba´´ v speve do hudobných podkladov.

V metropole východu ponúkli aj skladby Help Me Dr Dick prípadne Fred Come To Bed a mnohé ďalšie z ich slávnej kariéry. Erotic v rozhovore po koncerte prezradili, že si veľmi užívali východniarske publikum. Pri presune z Bratislavy do Košíc bolo duo prekvapené z mnohých typov počasia, od dažďa na západe Slovenska, cez sneh a ľad v Tatrách až po nádherný západ slinka v Košiciach, ktorý ostane rapperovi ešte dlho v spomienkach. Každú show vnímajú ako unikátny zážitok. Onedlho dokonca potešia fanúšikov novým albumom, ktorý budem obsahovať známe skladby v nových mixoch a taktiež aj novinky. Termín vydania však ešte nie je známy. Po každom vystúpení udržiavali MC Erik a Gogo publikum v rozbehnutej nálade, aby aj príchodom La Bouche atmosféra gradovala.

17475095_10208885095940017_1213882087_oNemecká dance/popová formácia, ktorá vydala dva celosvetové hity – Be My Lover a Sweet Dreams ich samozrejme priniesla aj do Angels arény. Kvalitné výkony charizmatickej speváčky predčili snáď iba energickejšie tanečné kreácie Lane McCray-a. Ten si dokonca nenechal újsť príležitosť zísť dole z pódia medzi fanúšikov v prvých radách. Tento moment sa určite zapísal mnohým do pamäti, keďže svoj niekdajší idol mohli zazrieť zoči-voči.

A o to aj celý večer išlo. Vidieť po rokoch kapely, na ktorých mnohí vyrastali. Ani nie tak o bezchybné výkony, ako skôr o oddych a zábavu s kúskom nostalgie. To sa bezpochyby podarilo a klišé vety typu pri skladbách In Your Life an You won’t forget me spievala celá aréna, boli jednoducho realitou. Dramaturgiu večera na maximum uzavrela úderka menom Fun Factory. Tí si prácu s publikom zobrali pevne do rúk a aj pri skladbe I Wanna Be With You atmosféra celého večera gradovala.

Fun Factory ma na konte nekonečné množstvo hitov, z mnohých bolo možné v Košiciach počuť napríklad Celebration, Do Wah Diddy, Don’t Go Away ale nechýbali aj ďalšie, ktoré roztancovanému publiku v plnom nasadení ponúkli. Na kapele bolo vidieť, že aj v súčasnej dobe aktívne koncertuje. Od roku 2013, kedy sa po pauze vrátila speváčka Balca Tözün, brázdia spolu opäť prevažne európske pódiá. V auguste 2016 vydali nový štúdiový album Back To The Factory. Partia ponúkla mnoho známych aj prevzatých hitov. Fanúšikovia po ich vystúpení odchádzali vyslovene spokojní. Škoda, že ich nezostalo viac na oldies disco, ktorú mixoval MC Erik. Aj tá sa niesla v rytme známych hitov i keď s menšou účasťou.

Organizátori už dokonca stihli avizovať, že v tomto úspešnom projekte plánujú pokračovať. ,,Postupne by sme sem chceli priniesť celú škálu interpretov z 90. rokov, ktorí vystupovali, majú hity a ľudia ich poznajú.  Na 10. november už dokonca stihli predstaviť štvrté pokračovanie v Bratislave. Ostáva veriť, že úspech košickej verzie párty bude motivovať organizátorov priniesť ju aj nabudúce do metropoly východu, pretože aj Košičania ukázali, že milujú tie roky 90-te.

KOMPLETNÝ FOTOREPORT NÁJDETE TU!

Autor a video: Martin Laškovský