Agentúra ProMusic priniesla na Slovensko Franka Turnera, ktorý v Bratislave odohral svoj 1872. koncert v živote!!!!

Je pekné, keď je hudba pozitívna – to potvrdil nedeľný koncert Franka Turnera, ktorý spolu so svojou kapelou The Sleeping Souls predstavil v rámci tohtoročného európskeho turné svoj šiesty štúdiový album Positive Songs for Negative People slovenskému publiku. Koncert bol na poslednú chvíľu presunutý z MMC do menšieho Randal Clubu, ktorý je síce komornejší ako MMC, na druhej strane menší priestor umožnil utužiť atmosféru a spolupatričnosť. Frank spolu s hudobníkmi zo Sleeping Souls predviedli vystúpenie plné pozitívnej atmosféry, zábavy, bláznivých nápadov, ale hlavne skvelej muziky.

V mladíckom duchu to ako prví odpálili predskokani Ducking Punches, ktorí pripravili naplnený klub na majstrov príchod. Okrem hudobných nástrojov bežných v rockových kapelách v ich hudbe majú svoje miesto aj husle, takže ich polhodinový set jasne poukazoval na to, že vidíme kapelu z britských ostrov.

IMG_7478hdrKrátko po deviatej pódium obsadil Frank Turner s kapelou. V rýchlom slede odohral prvé tri skladby, potom začal komunikovať s publikom. Okrem „Ahoj Bratislava“ a „Ďakujem“ predviedol svoju slovenčinu v prvej časti skladby … do ktorej zakomponoval nielen meno Miro Žbirka ale aj že: „všetci môžu pivo piť“. Pesničky tohto punkového folkáča z Anglicka sa vyznačujú pestrou paletou emócií a skvelou dynamikou, ktorá roztancovala celý klub a priniesla nezabudnuteľný zážitok a atmosféru. Jeho charizma a skvelá komunikácia s publikom strhla nejedného návštevníka koncertu. Z každej skladby sršala energia, sviežosť a radosť. Jeho nahrávky sú plné mladosti, vzrušenia a nasratosti. Chytľavý mix rocku, folku, rockabilly a punkového postoja priniesol do Randalu pozitívneho ducha. Niekoľko piesní Frank zahral sprevádzaný len hrou na svoju akustickú gitaru. Jednou z nich bola aj taká, o ktorej povedal, že ju vôbec po prvýkrát zahrá na Slovensku. Väčšina piesní setlistu však bola zo starších albumov, napríklad aj The Road, z jeho tretej štúdiovky Poetry of the Deed, ktorej časť textu sa stal aj názvom Frankovej knihy The Road Beneath My Feet.

Po koncerte Frank rozdal záujemcom svoj autogram na platne, CD-čka či tričká, ako aj na nafukovacieho mimoňa, ktorého si do klubu priniesli dve Rakúšanky, pofotil sa s každým, kto chcel, dal si pivko a cigaretu. Nebolo na ňom badať, že by bol sklamaný z malého počtu ľudí, ktorí boli naňho v Bratislave zvedaví. Neviem, aká je návštevnosť jeho koncertov v rámci tejto časti turné, ale napríklad v januári zaplnil viedenský Gasometer s kapacitou cca. 4000 ľudí, na youtube je možné nájsť záznam jeho koncertu vo Wembly. Svojím prvým koncertom zanechal v náštevníkoch nanajvýš pozitívne dojmy, tak snáď na budúce zaplní aspoň to MMC.

KOMPLETNÝ FOTOREPORT NÁJDETE TU!

text a foto: Peter Štyri