NovinkyFotoreportyReportážeFestivaly

4. ročník Festivalu Ohňostrojov priniesol viacero klenotov!

Uplynulý víkend od 24.8.2018 do 26.8.2018 Košice opäť hostili nielen odborníkov ale aj fanúšikov pyrotechniky. Obľúbené podujatie zároveň prinieslo viacero noviniek vrátane vystúpení známych umelcov alebo bohatého sprievodného programu pre deti aj dospelých.

Košičanom, ale aj návštevníkom zo širokého okolia tento festival stojí vďaka čarovnej atmosfére za každoročnú bohatú návštevnosť. Tisícky milovníkov pyrotechnických efektov sa vybrali priamo pred obchodné centrum Optima, kde je tento festival už ,,doma´´. Ďalšie desiatky tisíc si zase vďaka výhodnej lokalite pozreli svetelné divadlo na oblohe aspoň zo svojho okna či balkóna. Novinkou bolo vytvorenie festivalového areálu, kde za naozaj ľudovú cenu vstupného organizátori ponúkli nadštandardne pripravené služby. Výťažok zo vstupného navyše putoval na charitatívne účely. V súčasnej dobe kedy v Košiciach počas záveru leta chýba podujatie spájajúce známe mená hudobnej scény v kombinácii s ohňostrojmi, je tento smer festivalu naozaj vítanou iniciatívou nielen pre domácich, ale aj návštevníkov. Počas troch dní vybrali organizátori naozaj pestrý hudobný program, preto nechýbala aj naša redakcia.

IMG_0339Prvý deň otvorila hudobný program zostava legendárnej prešovskej kapely Peha, ktorá ohlásila návrat na koncertné pódiá spolu s mladou a talentovanou finalistkou súťaže Česko-Slovenká SuperStar: Karmen Pál-Baláž. Očakávania zvedavých fanúšikov, ako im to spolu pôjde, naplnili stopercentne. Chalani sú vo výbornej muzikantskej kondícii aj napriek tomu, že intenzívnemu koncertovaniu sa roky nevenovali. Fanúšik na koncerte nič neodpustí, a treba uznať, že po hudobnej stránke to bola stará dobrá Peha. Karmen však priniesla do kapely nový dravý vietor. Jej prejav pôsobí, akoby s kapelou bola od začiatku. Do skladieb vkladá svoju originalitu, no zároveň duch (pocit) notoricky známych skladieb je stále ten, ktorý dôverne fanúšikovia poznajú. Hity ako Diaľkové ovládanie, Renesancia alebo Chodec na lanách patria ku klenotom našej populárnej hudby a je ich príjemné počuť vo výbornej forme opäť naživo. Bude určite zaujímavé sledovať ich ďalšie kroky.

Miláčik domáceho publika Marián Čekovský aj počas piatkového večera na Festivale Ohňostrojov dokázal, že jeho nadanie na improvizáciu nemá konkurenciu široko ďaleko. Medzi špičkovými muzikantmi prijal pozvanie aj známy gitarista Henry Tóth. Šarm, hudobná virtuozita a humor nechýbali počas celého skvelého vystúpenia a perfektne pripravili na prvý súťažný ohňostroj, ktorý mali pod palcom Slováci z tímu PYROCOLLECTION.

Sobota patrila v hudobnom programe nežnejšiemu pohlaviu. Kontrast medzi hudobnou stálicou slovenskej scény bol šikovne doplnený o dravosť mladej úspešnej českej víťazky ostatného ročníka Česko-Slovenkej SuperStar. Ako prvá sa predstavila Zuzana Smatanová, ktorej skladby dnes patria určite ku pokladom v slovenskej populárnej hudbe. Publikum to dalo aj jasne najavo, keďže si texty piesni spievalo spolu so Zuzkou. Nezostalo iba pri známych hitoch. Speváčka pri príležitosti 15. výročia na hudobnej scéne nedávno vydala dvojalbum Echo. Preto možno o nej nebolo až tak intenzívne počuť, no na oplátku priniesla opäť niečo výnimočné. Celý album si budú môcť fanúšikovia naživo vychutnať aj 26.11. v Košiciach. Príjemné vystúpenie počas Festivalu Ohňostrojov bola iba ochutnávkou.

IMG_0368Vyhrať veľkú spevácku show nedokáže len tak niekto. Treba na to veľkú dávku odhodlania a talentu, ktorý bezpochyby Tereza Mašková má na rozdávanie. Preto jedným z veľkých lákadiel sobotného večera bolo vystúpenie tejto mladej speváčky. Na konte zatiaľ nemá vlastný album, s ktorým by mohla spievať texty spolu s publikom ako jej skúsenejšia kolegyňa, no Tereza to vykompenzovala jej bezprostrednosťou a kontaktom s publikom. Niektorí kritici by mohli namietať, že spievať prevzaté hity nie je až také náročné. Tereza so svojou energiou a úžasným hlasom presvedčila, že byť na jej koncerte je už teraz zážitok. O niekoľko rokov už môže pokojne hviezdiť aj na medzinárodnej scéne. Dokonca nám po vystúpení prezradila ,, Som nadšená, ja som to vôbec nečakala. Keď som spievala Earth song, mne až naozaj slzy vošli do očí. Ľudia, ktorí prišli, celé obecenstvo až tak užasne spolupracovali, Bol to dnes neskutočný zážitok. ´´

Energia, ktorá kolovala medzi speváčkou a publikom bola v skutku výnimočná. Tereze sa splnil sen. Život po speváckej speváckej súťaži sa jej úplne zmenil. ,, Je to pre mňa ten najkrajší dar. To čo som v živote chcela sa mi teraz plní´´.  Speváčka chce prácu na vlastnom albume začať čo najskôr. Momentálne je však vyťažená účinkovaním v českej verzii show Tvoja tvár znie povedome, a celé leto trávila koncertovaním. Prezradila však, že možno v januári by už rada niečo vydala. Tak ostáva len držať palce.

Svoj súťažný ohňostroj následne predviedli profíci z Poľska, za tím Weko Plus.

Záverečný deň festivalu paradoxne neprialo počasie, ale za to priniesol najlepšiu návštevnosť. Svoje vystúpenie odohrala aj známa kapela Gladiátor. No okrem hudby sa mohli návštevníci s deťmi počas uplynulých dvoch dní dosýta vyskákať na nafukovacích atrakciách. Zaujímavé boli aj minitanky, prípadne mnoho detí potešila počas uplynulých dní aj penová show od Hasičského zboru z Medzeva. Organizačne výborne pripravený areál zaplnili v posledný večer fanúšikovia aj z blízkeho okolia. Suverénne najväčší dav prišiel podporiť prešovskú kapelu Heľenine Oči, ktorá aj v chladnom počasí maximálne rozohriala publikum. Milým gestom vo forme krstu nového dvoj-albumu Vajco v Košiciach potešili priamo celý festivalový dav. Všetci sa teda stali krstnými rodičmi a jeden fanúšik aj majiteľom albumu, ktorý šťastne chytil z rúk speváka.  Nechýbali známe skladby Mariana, novinka Obchvat ale aj legendárne Jahody.

Záverečný, súťažný ohňostroj predviedol český tím Tarra Pyrotechnik.

Nasledovalo vyhlásenie výsledkov:

V kategórii – povinná časť :

1) Tarra Pyrotechnik CZ

2) Weko Plus PL

3) PYROCOLLECTION SK

V kategórii – design:

1) PYROCOLLECTION SK

2) Tarra Pyrotechnik CZ

3) Weko Plus PL

V kategórii celkový dojem ( wow efekt )

1) Weko Plus PL

2)  PYROCOLLECTION SK

3) Tarra Pyrotechnik CZ

Prekvapením pre divákov na záver úspešného ročníka bol štvrtý, nesúťažný pyromuzikálny ohňostroj. Ten dokonca ani nebol v programe a naozaj potešil. Ostáva veriť, že smer, akým sa festival vydal, si udrží aj v ďalších ročníkoch. Košiciam, ale aj celému Východu takéto podujatie jednoducho svedčí. Veríme, že nabudúce opäť prinesie výnimočné spojenie gurmánov, hudby a čarokrásnych ohňostrojov na jednom mieste.

Autor : Martin Laškovský

Foto a video: mojamuzika.sk

IMG_0267IMG_0505IMG_0507IMG_0508IMG_0511IMG_0512 IMG_0279 IMG_0281 IMG_0285 IMG_0300 IMG_0332 IMG_0341 IMG_0344 IMG_0369 IMG_0371 IMG_0374 IMG_0382 IMG_0389 IMG_0427 IMG_0437