Keď sa povie Komajota, každý si hneď vybaví hity Ráno v novinách alebo Mesto v nás. Martin Husovský, držiteľ Poľskej národnej ceny za scénickú hudbu (bábková hra Na Adrese Marzen) a ceny Dosky (za hudbu k monodráme Moral Insanity) sa prvýkrát stal skladateľom ešte v pozícii sidemana (klávesy, vokály) v kapele Raindown začiatkom milénia, keď pre skupinu zložil niekoľko skladieb. Priznáva, že to bol pre neho dôležitý moment.
Tento podcast ale nebude o kapelách, v ktorých pôsobil, ani o Komajote. Martin Husovský popri tvorbe pre svoju domovskú kapelu, s ktorou vydal doposiaľ šesť štúdiových albumov a projekte The Ružbach’s, skomponoval od roku 2010 scénickú hudbu k 25 divadelným a rozhlasovým hrám a najnovšie aj k audio knihám.
Prvou bola hudba pre Žilinské bábkové divadlo, krátko po vydaní megaúspešného albumu Uspávany (M. Husovský, Katarína Koščová, Veronika Husovská). Pre mňa je to dodnes nezmapovaná časť „Husovej“ tvorby, preto som rád, že pristúpil na takýto špeciál o scénickej hudbe.
V dnešnom podcaste sa dozviete:
Scénická hudba, ktorú Martin Husovský zložil od roku 2010:
Prešovské národné divadlo:
Moral insanity, Amor Fati, Deň, keď zomrel Gott
Divadlo Jonáša Záborského, Prešov:
Podivuhodný skon sedliaka Škorca, Snehová kráľovna, Návšteva starej dámy, Jana z Arku, Nikola Šuhaj, Sluha dvoch pánov
Spišské divadlo:
Kráska a netvor, Plynová lampa, Manželské hry, Reštavrácia, Hrdinovia, Zmrzlina, Štúr
Kielce, Poľsko:
Na adrese snov
Bialystok, Poľsko:
Sen noci milosci
Nitra:
Doktor Faust
Divadlo Viola, Prešov:
Spinuška
Bratislavské bábkové divadlo:
Drevený tata
Žilinské bábkové divadlo:
Popolvár
Mestské divadlo Žilina:
Triedny nepriateľ
Všetky naše podcasty nájdete na:
Spotify
Apple
Google
Podmaz.sk
Anchor.fm
RSS
foto: Dominik Petro