Categories: Novinky

Kristína sa pri oltári rozplakala

Bratislava : Najemotívnejšou piesňou z Kristíninho albumu V sieti ťa mám, je skladba Pri oltári. Textár Kamil Peteraj priznal, že mladej speváčke ponúkol vo veršoch zložitú tému poskladanú zo spomienok na vzťah patriaci minulosti. Pri nahrávaní v štúdiu si Kristína dopriala tri mesiace, aby vo svojom vnútri našla autentický precítený výraz.

V spolupráci s Mayom Hurajtom a Ondrejom Štelbaským zo štúdia HomeMedia Production preniesla Kristína  emócie, ktoré pieseň vyvoláva, aj na obrazovku. Videoklip k skladbe Pri oltári korešponduje s textom, a preto sa v ňom miešajú pocity od šťastia po hlboký smútok. Keďže finálna verzia je kombináciou viacerých epizód, do hlavnej hereckej úlohy obsadilo režisérske duo práve samotnú interpretku. „Keď nakrúcame, vždy sa cítim trošku ako herečka, ale tu to bolo o to silnejšie, že som musela zahrať situácie, ktoré som nikdy neprežila. Všetky moje videoklipy boli ladené vo veselom duchu, no teraz sme ako hlavnú tému zvolili sklamanie a počas nakrúcania ma celý deň držala smutná nálada. Pri videu je pre mňa dôležité, aby som sama v sebe verila pocitom, ktoré sa snažím piesňou vyjadriť a nebolo to inak ani v tomto prípade,“ uviedla Kristína.

Mayo Hurajt a Ondrej Štelbaský pripravili speváčke príbeh, ktorý divák sleduje v dvoch časových úrovniach: šťastím a slnkom prekypujúce zábery dvoch zamilovaných ľudí z minulosti a na druhej strane pre hlavnú hrdinku trpká prítomnosť, smútok a sklamanie zo zrady, čo Kristína precítila tak dokonale, že videoklip vyvrcholí v jej úprimných slzách. Zmesi pocitov a spomienok dodávajú silu priestory evanjelického kostola v obci Bystřice. Hoci sa v klipe objaví iba Kristína, v obsadení môžeme identifikovať aj ďalšiu osobu – muža, ktorého tvár však neuvidíme. „Benefitom skladby je, že mnohí v nej vidia vlastné spomienky. Keďže Kristína už má za sebou nejaké herecké skúsenosti, pripravili sme pre ňu novú úlohu a nechali sme ju, nech sama prerozpráva celý príbeh. Klip sme rozdelili do troch fáz s tým, že záver sme situovali do kostola. Okrem Kristíny v ňom neúčinkuje nikto konkrétny, čo v prenesenom význame symbolizuje jej prítomnosť na svadbe muža, o ktorom celý čas spieva,“ vysvetľoval Mayo Hurajt.

K zážitku z videoklipu má napomôcť aj použitá technika. Už Life is a game bol nakrúcaný digitálnou filmovou kamerou, ktorú tvorcovia videa použili i v tomto prípade. „Použitie digitálnej filmovej kamery je nevyhnutný krok s dobou, pretože nám ponúka nové dimenzie spracovania témy. Parametre obrazu, hĺbka, či ostrosť, to všetko zvyšuje zážitok, na ktorý sú ľudia zvyknutí pri filmoch,“ dodal M. Hurajt.

Klip k skladbe pri oltári:

http://www.youtube.com/user/KristinaMusicChannel#p/u/0/3wi8xo4y7PE.

 

Autor: Imrich Makó

Foto: Archív


Redakcia