Categories: Novinky

DJ CAMP Label vydáva svoj 26 release producenta Monssa + rozhovor!

Asociácia DJov a hudobných producentov Slovenska, vydáva na svojom labely DJ Camp 26 release 22 ročného producenta z Nitry Simona Svorada ( Monss). Monss je hlavne, ako sám o sebe hovorí, producent Drum´N´Bassu, ale miluje aj house music s jej 4/4 taktom a práve takým je nový track Hypnotize.

Zamatový ženský vokál Vás unesie priamo do hypnózy a Vy iba tancujete a tancujete. Skvelý kúsok na párty aj do rádií.

Pri tejto príležitosti prinášame aj zaujímavý rozhovor. Ide o rodáka z Nitry, ktorý má iba 22 rokov a na konte už niekoľko releasov, Simon Svorad, DJ Monss alebo iba Monss. Ak dovolíte, vyspovedáme ho za Vás.

Simon, máš 22 rokov a Tvoja hudba znie veľmi jednoznačne a priamo, odkedy sa venuješ produkcii?

Produkcií sa venujem prakticky od detstva, no k EDM som sa dostal, keď som mal 15 rokov. Zaujal ma vtedy populárny big room house a najviac som sa snažil zo začiatku len napodobiť „synthy a stavbu trackov“ producentov ako Martin Garrix, Dimitri Vegas & Like Mike, čo sa mi najprv dosť nedarilo, keďže moje melódie zneli falošne a neovládal som celkovo sound design, ani nejaké pojmy, no dnes je to samozrejme úplne inak.

Aký štýl elektronickej hudby si Ťa získal najviac?

Myslím, že drum & bass hral od roku 2016 veľkú rolu v mojom živote, nepovedal by som však, že je to jediný žáner, ktorému sa momentálne venujem. Oslovila ma celkovo UK scéna, s ich bass music a preto sa aktuálne venujem najviac Jump Up a UK Bass produkcií. Milujem rozmanitosť a komplikovanosť sound designu, masívne bassové linky, tvrdé bicie a rýchle tempo. Keby však mám povedať, ktoré z nich mi dalo do produkcie, života a skúseností najviac, rozhodne je to Jump Up.

Kto a akí producenti Ťa ovplyvnili?

Začal by som jednoznačne veľkými menami v DNB scéne ako Black Sun Empire, Noisia, Pendulum ale ešte skôr to boli aj Prodigy. Keďže som bol ako chalan skôr domáci typ, dostal som sa na párty až vo svojich osemnástich, kde som okamžite vedel, ktorý zvuk a producent ma zaujal natoľko, že som sa okamžite vrhol na produkciu. Bol to určite Hedex, vždy som k nemu vzhliadal a sledoval ako sa jeho zvuk postupne mení, ako vybudoval prakticky značku a inšpirovala ma hlavne jeho cesta multižánru, keďže sa venuje prakticky čomukoľvek. Čo sa týka môjho aktuálneho sound designu snažím sa nájsť si už vlastný zvuk, jedinečný.

Nie sme jediný label, na ktorom vydávaš, kde všade to už bolo, na čo si pyšný?

Áno, vydával som už na viacerých labeloch a myslím že prvý label, ktorý ma oslovil bol Nuclear Bass Records. Moja produkcia vtedy nebola ešte ani zďaleka dokonalá, no posunulo ma to ďalej a prišli releasy aj na labeloch Sticky Bass, Dub Voltage, High Bass Audio, Raw Motion Records. Veľmi som sa tešil pri spolupráci s Jump Up Cave na YouTube a neskôr aj s ich labelom, kde som prvýkrát podpisoval zmluvu, rovnako v spolupráci s Deeprotom, Audio Danger Records, kde som vydával svoj prvý album.

Komu si vďačný za na Slovensku?

Určite v prvom rade rodine, priateľke, chalanom s ktorými som zakladal label Project Kronik Records  a prakticky hocikomu, kto musel trpieť moju závislosť na produkcií, keďže boli aj časy, kedy som na párty na byte vedel vytiahnuť notebook, dať si sluchátka a pracovať na hudbe, haha. Veľmi vďačný som aj chalanom zo Stále málo, ktorí ma ako prvá crew vzali medzi seba, ďalej chalanom z JUI2J crew a určite aj chalanom s Basement crew, vďaka ktorým sme na ich festivaloch ako dobrovoľníci mali možnosť vidieť zákulisie rodiaceho sa festivalu.

Máš vonku album, to sa nepodarí hocikomu, ako je to možné ?

Bola to len otázka času, kedy by to prišlo. Vždy som totiž sníval o tom mať vlastný album, kde si sám spravím artwork keďže sa pomimo hudby živím najmä grafickým dizajnom. Prišlo to však až v roku 2020, kedy som dostal pocit, že nastal ten správny čas. Mal som veľa nápadov a inšpirácie, blížilo sa leto a tak som sa rozhodol spraviť niečo unikátne. Vďaka kamarátovi a zároveň majiteľovi labelu Jimmy Danger (Audio Danger Records), sme sa dohodli na dátume, ponúkol mi veľmi profesionálny prístup a som neskutočne rád, že práve na neho som sa v tejto veci obrátil. Album nesie názov “22” symbolicky s dátumom vydania 7. 7. 2020, kedy som mal narodeniny a oslavoval 22 rokov.

Na čo sa môžeme tešiť v nasledujúcom roku?

Bude toho určite veľa, no 25. 12. ešte tohoto roku vyjde single Save Me na labeli 3000bass ako vianočný darček, mám naplánované svoje EP ktoré vyjde 9. 1. 2021 na našom novom labeli Project Kronik Records ako taký rozbeh a veľká vec vyjde na labeli Subway Soundz pod záštitou Low Down Deep, ale dátum, ani o čo presne ide zatiaľ nepoviem.

Čo chceš svojou tvorbou povedať, odovzdať, máš v sebe ešte potenciál alebo máš pocit, že raz hudbu zavesíš na klinec?

Moja tvorba vždy vypovedala a bude vypovedať moje emócie. Vždy bola mojim útočiskom a akýmsi ochranným štítom. Bolo z mojej tvorby počuť, kedy sa ako cítim, aké obdobie prežívam, dokonca aj s akými ľuďmi sa stretávam. Myslím, že potenciál mám a aj vždy budem mať, ale nie je to tak, že by mi padol do rúk odnikiaľ, pretože za všetkým stojí tvrdá práca, hodiny a ak nie aj roky času strávené pri hudbe a pracovaní na sebe, mnohých skratov a ťažkých chvíľ, ktoré mi častokrát zasahovali aj do osobného života a už len preto koľko ma to stálo, koľko obety kôli hudbe prišlo, sa jej neplánujem vzdať nikdy. Čo by som chcel však odovzdať mladým ľuďom je rada, ktorú som dostal od jedného z mojich najväčších vzorov, s ktorou mám sám problém a je veľmi potrebná pri akejkoľvek umeleckej tvorbe. Musíte byť trpezliví, pretože bez trpezlivosti nebudete unikátni a byť unikátnym a exkluzívnym zamená preraziť v dnešnom svete, kde je všetko veľmi ľahko dostupné a prakticky ktokoľvek s ambíciami môže byť raz dobrý.

Autor Martin Laškovský

Martin