Categories: Festivaly

Október prepojí Bratislavu a Viedeň kultúrou!

Koncept Twin City – Viedeň a Bratislava ako dve najbližšie ležiace hlavné mestá Európy, tvorí jedno z najsilnejších lákadiel pre jeho potenciálnych návštevníkov. Bratislava Tourist Board toto prepojenie posilňuje nielen spustením marketingovej kampane “48 hours in Bratislava” v rakúskej metropole, ale aj partnersvtom s projektom Waves Bratislava, ktorý hudobne spája obe hlavné mestá. Cieľom oboch projektov je osloviť samotných Viedenčanov, ale aj milióny turistov prichádzajúcich do Viedne a upriamiť ich pozornosť na neďalekú atraktívnu destináciu.

 

Hudobný festival Waves Vienna (2013) sa svojím tretím ročníkom rozširuje a prichádza aj do Bratislavy. V sobotu 5. októbra 2013 sa bude konať nultý ročník hudobného klubového festivalu Waves Bratislava. Nový festival sa uskutoční súčasne v siedmich kluboch v centre hlavného mesta a Bratislava Tourist Board je jeho hrdým partnerom.

 

Waves Bratislava ponúkne návštevníkom viac ako štyridsať koncertov za jedno vstupné. Už pri vzniku jeho viedenskej časti pred tromi rokmi sa zrodila vízia podujatia, ktoré by spojilo obe metropoly. Cieľom festivalu je etablovať súčasne v mestách Viedeň a Bratislava scénotvorné podujatie medzinárodného charakteru, ktoré v sebe spája prvky B2B eventu, konferencie a hudobného festivalu. Festival Waves Vienna za predchádzajúce dva ročníky navštívilo vyše 20-tisíc ľudí, takmer 700 delegátov z radov hudobných odborníkov a viac než 200 umelcov z rôznych krajín.

Tento rok navštívia profesionáli z európskeho hudobného priemyslu aj Bratislavu.Tento jedinečný koncept má ambíciu prilákať do slovenskej metropoly novú generáciu návštevníkov. Prostredníctvom hudby možno spoznať nielen bratislavskú klubovú scénu, ale aj nové progresívne hudobné smery, ktoré prezentujú súčasné Slovensko. Nepriamo tak ponúka mladým Viedenčanom možnosť naplno zažiť novú, ešte neobjavenú destináciu, po Dunaji vzdialenú len niekoľko desiatok minút.

 

Bratislava Tourist Board vidí v rámci rozširovania ponuky pre zahraničných návštevníkov veľký potenciál práve v klubovej scéne, ktorá je v meste etablovaná, ale potrebuje intenzívnejší marketing. Hudba je prostriedkom, ktorý nemá takmer žiadne jazykové bariéry a je preto „ľahko“ etablovateľným produktom.

 

Projekt 48 hours in Bratislava

Bratislava Tourist Board v októbri  zároveň spúšťa po prvýkrát aj priamu reklamnú kampaň u našich susedov vo Viedni. Projekt “48 hours in Bratislava” zhadzuje pomyselnú oponu, cez ktorú mnohí Viedenčania na Bratislavu bežne nedovidia. „Kampaňou chceme osloviť novú cieľovú skupinu, ktorá si nepríde raz pozrieť známe pamiatky historického centra, ale má potenciál opakovane prichádzať za zaujímavou scénou autentickej mestskej kultúry”, povedal František Stano, predseda predstavenstva BTB. Invenčný 36-stranový magazín, ktorý bude voľne distribuovaný vo viedenskom metre počas mesiaca október, ponúka zaujímavý náhľad na Bratislavu, jej súčasnú kultúru a mladý spirit. Bratislava je pre Rakúsko napriek jej blízkosti pomerne nepoznaná destinácia. Rakúska agentúra Kora Group, zameraná na tvorbu špecifických a na mieru šitých značkových kampaní, uchopila originalitu vývoja Bratislavy za posledné polstoročie a postavila na nej kreatívny koncept, atraktívny pre aktívnu generáciu Viedenčanov. „ Zamerali sme sa na mladú generáciu 25- až 35-ročných, preto kampaň využíva nekonvenčnú fotografie a grafický dizajn podčiarkujúci jedinečný turistický produkt, ktorý Bratislava poskytuje“, povedal Georg Gassauer, riaditeľ KORA Group.

Na podporu októbrovej kampane a s cieľom predĺžiť dĺžku pobytu návštevníkov, Bratislava Tourist Board znižuje od 01. 10.  2013 cenu 3-dňovej Bratislava City Card – turistickej karty o 20 %.

Posledný štatistický vývoj návštevnosti poukazuje na dôležitý prelom v doterajšom vnímaní Bratislavy ako turistickej destinácie v Rakúsku. Zaznamenáva vysoko nadpriemerný nárast počtu ubytovaných návštevníkov (nárast o 15,6% v 2012 a o 23,4% za 1.polrok 2013) ako aj počtu ich prenocovaní v Bratislave (nárast o 14,9% v 2012 a o 23,8% za 1.polrok 2013). Väčšinou jednodňový turizmus sa od vlaňajška čoraz viac mení na pobytový, pričom Bratislava Tourist Board chce tento trend svojimi aktivitami ešte viac podporiť.

Dominik Petro

Share
Published by
Dominik Petro